V70 Bi-Fuel långmilare (fd taxi)

Post Reply
Anders-Johansson
Posts: 1
Joined: 2010-07-29, 12:50

V70 Bi-Fuel långmilare (fd taxi)

Post by Anders-Johansson »

Hej,
Jag vill få forumets kompetenta åsikt om huruvida det är vanskligare att köpa en långmilare V70 bi-fuel (gas) än en vanlig bensindriven V70 som rullat långt.
Det jag kollar på är taxibilar som rullat 40000 mil o däröver, årsmodell 06-07 typ. Jag förutsätter naturligtvis att service är gjord på definierade intervaller etc.

/Anders
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: V70 Bi-Fuel långmilare (fd taxi)

Post by Mange »

Välkommen till forumet :)
Vad jag vet är det nog ingen dramatisk skillnad mellan BiFuelen och en vanlig bensinare. Gasdriften verkar ju ge en fräschare insida på motorn t.ex. Å andra sidan finns vissa komponenter typ gasregulator som kostar en slant att byta - men runt 40k kan den ju lix vara nybytt...
Beträffande taxibilar har jag uppfattningen att de ofta har serviceavtal och därmed servas minutiöst efter schemat, kolla dock "din" bil för säkerhets skull, dessutom tror jag de byter vxl-oljan dubbelt så ofta som en ickedroska.
Med rätt chaufför är bilen nästan outslitlig :mrgreen:

Jag körde min 01a i drygt 20.000 mil och den gick i princip som en klocka, visserligen en vanl 140hk så jag tänker mest på vad bilmodellen pallar.

Med 40 tusen på mätaren får man givetvis räkna med att reparationsbehov förekommer men du får en nästan ny (i antal födelsedagar räknat) bil för en mkt rimlig peng.

Lycka till!
V70BiFuel2008
Post Reply