VW Passat TSI EcoFuel

Post Reply
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Post by henrico »

Danni wrote:Ett tips är förresten att ställa om i färddatorn så att autohold alltid är på - den funktionen är ju verkligen guld i min mening. Passar perfekt med DSG:n och gör bilen ännu mer lättkörd. Vill man börja rulla försiktigt i t.ex. parkeringssituation behöver man bara dutta gasen, så kommer den börja rulla efter någon sekund (varpå man kan vara beredd att massera bromsen för att hålla kontroll på bilen).
Precis, det är exakt metoden jag kör med. Autohold har jag haft på mina två sista bilar och förstår inte ens varför man kan stänga av det?

Danni wrote: Och hörru Henrico, man kan visst sänka i 1km-steg. Tryck på set-knappen (eller för spaken mot dig - det ena höjer 1km och det andra sänker 1km, kommer inte ihåg i huvudet vilket som är vilket, men jag tror att set sänker).
Ahhh! Det måste jag testa, det visste jag inte om. Trycka set måste sänka isf, för jag har aldrig gjort det. Framåt är ju av, lite mot sig 1 km/h och mycket mot sig 10 km/h om jag inte minns fel.
Danni wrote: Paraply som passar perfekt finns hos VW för 519 kr inkl moms. Svindyrt,
...jo, tyvärr blir det där ju en ren principsak, även om det var i guld och kunde hämta tidningen åt mig på morgonen skulle jag inte köpa det. Ett VW-paraply för 519 pix.. Hallå!? :)

//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by taz »

henrico wrote:
Hihi, jo, det är först nu efter 400 mil som jag börjar kunna starta "vettigt" men långsamt... Helt klart vanesak. Tyckte även fickparkeringar var lite håriga i början, det man lär sig efter ett tag är att man ska låta bilen köra själv och bara bromsa, helt enkelt inte röra gaspedalen.
Ahh.. jag valde aldrig till parkassist även om jag skulle behöva det, för jag e kass på att fickparkera... :)
henrico wrote: Blää, säg inte så... Du ska säga att det var helt värdelöst och inget att ha.. (Eftersom jag inte kunde beställa det till min '09:a och verkligen ville ha det.)

Nej, skämt åsido, jag vet precis hur bra det är och hur skönt det är. Kunde den även ta ned dig till stillastående och gasa iväg förresten? Du kanske inte har provat någon kökörning i dina 13 mil? :)
Idag testade jag o ha farthållaren på 90km/h och när det blev 70 sträcka så kom den ikapp bilarna och saknade ner och så fortsatte jag att ha den aktiverad genom en rondell, det gick perfekt! efter rondellen var den lite seg med att gasa på men bättre det än fullgas :) Det är ju inte optimalt för bensinförbrukningen att köra med farthållaren på och få den o hjälpa till o bromsa så.. Bättre att släppa gasen lite tidigare... men detta var ju bara för att testa funktionen...

Sen vet jag inte riktigt om ACC (som avståndsradarn heter) hjälper till att panikbromsa om farthållaren är avslagen (det står ACC off). Men en bil på motorvägen ångrade sig på avfarten o körde på igen o då hjälpte den till o bromsa men då var ju farthållaren på .. :)
henrico wrote: Vitt ljus på mätartavlorna är det på samtliga Ecofuel, tack-o-lov! Däremot undrar jag ju om det numera är climatronic (d.v.s den moderna klimatanlägningen med vitt ljus och lite snyggare utseende) från CC:n (t.ex.) i '10:orna? Samma gäller ratten, har du fått CC:ns ratt i din?
Nej, det är blått ljus där nere så det är nog samma som du har.. Ratten vet jag dock inte.. men jag tror jag har den nya.. åkte taxi igår i en passat ecofuel o snackade lite med han.. hans bil var också 3 dagar gammal precis som min men han hade nog en -09:a för hans ratt hade inte lika fräcka knappar som min hade :) Men iofs så hade han den lilla stereon i fast med bättre högtalare o jag har 510 varianten eller vad den heter.. kanske däför jag har mer o fräckare knappar... Jag kan ju ta en bild på min ratt o lägga upp om du vill? :)
henrico wrote: Lite synd att det inte ingår ett paraply till paraplyfacket bara... 8)
Var sitter paraplyfacket? Har inte hunnit leta än :) Skall spana lite i instruktionsboken ikväll.. Nu har bilen gått 35 mil :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Göteborg
Posts: 2
Joined: 2009-07-17, 19:06

Smaken är som baken

Post by Göteborg »

är ju bäst att säga, jag lånade en Passat EcoFuel en hel dag och blev besviken. Fin motor och DSG låda, men högt däckljud - nästan värre än min Saab 9-3. Sen efter en halvtimme i bilen fick jag ont i ryggen av sätet och det brukar jag aldrig få.

Började fippla efter vinklingen av dynan, för jag tyckte mig sitta med knäna under hakan fast jag är 180cm. Men det fanns inte. För att få det måste man hosta upp 11.000 kr och få massagestol med vinklingsbar dyna - DÅLIGT VW :x . Efter all annan extra utrustning man vill ha känns det inte kul att lägga 11.000 till.

Sen är det så små rutor på sidorna att man tyckte var instängd i en grotta, så jag kan tänka mig att ungarna i bak kommer se ännu sämre ut. Plast dörrhandtagen (som knirkar) på insidan sänker det annars snygga inredningen. Hoppas VW tar bort de fula runda bakljusen till nästa Passat.

Nä, så jag kan inte begripa varför Passat blivit SÅ populär. Sen att några väljer 17-18" fälgar med ännu högre vägljud är en gåta (beror nog på att det ser snyggt ut - men man ser aldrig fälgarna eftersom man sitter inuti bilen)? Men smaken är som baken, det blir ingen Passat för mig.

Hörde att Volvo har en Bi-fuel motor på gång igen, hoppas dom sätter in den i nya S60/V60.
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Re: Smaken är som baken

Post by Göran »

Göteborg wrote: Hörde att Volvo har en Bi-fuel motor på gång igen, hoppas dom sätter in den i nya S60/V60.
Det är inte bilen som efterkonverteras av AFV du menar?
Annars skall ju Volvo ha en 1,6 liters motor på gång till S60 som skall ge 180 hk och en bensinförbrukning på 0,5 l/mil. Hoppas det är den du syftar på.
http://www.volvocars.com/se/tools/NewsE ... x?item=213
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Tråkigt att höra om dina intryck av Passaten. Däckljudet kan jag hålla med om. Sätena däremot tycker jag är långt skönare än min förra bil, en Volvo S40. Klarar långresor långt bättre. Men vinkling har jag, utan att ha massagesäten (däremot elsäten för 8000). Och fyrvägssvankstödet är guld.

Jag blev tvärtom oerhört glatt överraskad av Passat första gången jag körde en, för jag hade haft en hel del fördomar om modellen. I min mening är den lite som ett mellanting mellan V70:n och A4:an. Passade i alla fall mig alldeles utmärkt.

Volvo kommer, som Göran skriver, inte själva ta fram några gasmotorer, men det känns rätt sannolikt att man borde kunna få en S80 konverterad av samma bolag om det går bra för dem med V70:orna. Det är ju samma motorer och i stort sett samma bilar. Den nya S60-motorn känns oerhört intressant - downsizing med hjälp av överladdning verkar vara vart bilindustrin är på väg (titta bara på Passat EcoFuel ;)).
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by Danni »

Såg att jag helt missade taz senaste inlägg :)
taz wrote:Ahh.. jag valde aldrig till parkassist även om jag skulle behöva det, för jag e kass på att fickparkera... :)
Han menar nog inte parkassist - jag tror han menar tekniken som behövs för att krypköra bilen.
taz wrote:Var sitter paraplyfacket? Har inte hunnit leta än :) Skall spana lite i instruktionsboken ikväll.. Nu har bilen gått 35 mil :)
I förardörren. Om du öppnar dörren ser du ett runt hål i kortsidan. Det är paraplyfacket. Det är dränerat, så du kan peta in ett blött paraply där om du vill.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by taz »

taz wrote:Var sitter paraplyfacket? Har inte hunnit leta än :) Skall spana lite i instruktionsboken ikväll.. Nu har bilen gått 35 mil :)
Danni wrote: I förardörren. Om du öppnar dörren ser du ett runt hål i kortsidan. Det är paraplyfacket. Det är dränerat, så du kan peta in ett blött paraply där om du vill.
Jaha! De får jag ta o kika på ... Åker till ullared om en timme här.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by Danni »

taz wrote:Jaha! De får jag ta o kika på ... Åker till ullared om en timme här.. :)
Go go go! Eller förresten.... Har du semester och är uppe såhär tidigt? :o
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Från produktion till leverans?

Post by henrico »

taz wrote: Ahh.. jag valde aldrig till parkassist även om jag skulle behöva det, för jag e kass på att fickparkera... :)
Då behöver du inte vara ledsen att du missade park assist, det systemet är också värdelöst på att parkera nämligen.. :D Så stora fickor som det behöver hittar man typ en gång om året i Stockholm/Göteborg/Malmö -- kanske fungerar i mindre städer med mycket plats på gatorna, men då behöver man ju knappast assist??
taz wrote: Idag testade jag o ha farthållaren på 90km/h och när det blev 70 sträcka så kom den ikapp bilarna och saknade ner och så fortsatte jag att ha den aktiverad genom en rondell, det gick perfekt! efter rondellen var den lite seg med att gasa på men bättre det än fullgas :)
Kul att det fungerar som det ska! Jag blir bara mer och mer irriterad att man inte kunde beställa det i våras! :evil:
taz wrote: Nej, det är blått ljus där nere så det är nog samma som du har.. Ratten vet jag dock inte.. men jag tror jag har den nya..
Såg en '10:a igår så jag vet att det är CC-ratten i dem, grattis, den är väldigt mycket trevligare. (Jag ogillar inte ratten i de gamla, men den känns lite "beige"...)

//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Smaken är som baken

Post by henrico »

Göteborg wrote:är ju bäst att säga, jag lånade en Passat EcoFuel en hel dag och blev besviken. Fin motor och DSG låda, men högt däckljud
Sen att några väljer 17-18" fälgar med ännu högre vägljud är en gåta..
Däckljudet kan jag hålla med om, däremot så är det faktiskt BÄTTRE med 17"-are än med 16"-are. Orginalhjulen på 16 är Michelin EnergySaver, och de är NOTORISKT dåliga vad gäller ljudnivå. På 17 sitter det Pzero Rosso, mycket bra däck som däremot slits väldigt snabbt.

Men det kostar att ligga på topp.. Eller nåt. :roll:
Göteborg wrote: Började fippla efter vinklingen av dynan, för jag tyckte mig sitta med knäna under hakan fast jag är 180cm.
Sådär kändes det första gången för mig, tog mig säkert en halvtimme att hitta rätt så att säga.. Nu sitter jag som en kung, till och med bättre än mina gamla BMW-stolar faktiskt.. Men jag tror jag vet lite för lång och bred för att passa i dem.. (188/95 kg)
Göteborg wrote: Sen är det så små rutor på sidorna att man tyckte var instängd i en grotta, så jag kan tänka mig att ungarna i bak kommer se ännu sämre ut.
Välkommen till modern bildesign. Dock så är Passat ganska BRA när det gäller detta. V70II sitter t.ex. min son mycket sämre i bak, han ser betydligt mer i Passaten.

...jämfört med BMW 3-serie (E91) så tycker nog min son att Passaten är himmelriket, för i BMWn såg han snudd på ingenting. :)

//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by Danni »

henrico wrote:Såg en '10:a igår så jag vet att det är CC-ratten i dem, grattis, den är väldigt mycket trevligare. (Jag ogillar inte ratten i de gamla, men den känns lite "beige"...)
Ratten är det jag alltid gillat minst i Passaten. Den känns riktigt osexig i min mening.

Är det den här ratten i MY10:orna: http://z.about.com/d/cars/1/0/_/_/1/ag_09cc_dash.jpg

Isåfall blir jag faktiskt rätt avis...
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Från produktion till leverans?

Post by henrico »

Danni wrote:Är det den här ratten i MY10:orna: http://z.about.com/d/cars/1/0/_/_/1/ag_09cc_dash.jpg

Isåfall blir jag faktiskt rätt avis...
....jag, tyvärr så är det läge att börja bli avis, för det är den ratten.
(Se t.ex. på blocketannonser för Ecofuel '10:or så ser du den i rätt bil. ;) )

Jag trodde dock att man även skulle byta AC-panel till den i CC:n (som på bilden du länkar till.) -- då hade jag blivit mer än avis. Det enda jag verkligen ogillar är AC-panelen i Ecofuelen, för den ser verkligen så otroligt gammalmodig och malplacerad ut, och jag avskyr verkligen den där blå belysningen. :evil:

//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by Danni »

henrico wrote:....jag, tyvärr så är det läge att börja bli avis, för det är den ratten.
(Se t.ex. på blocketannonser för Ecofuel '10:or så ser du den i rätt bil. ;) )
Men satanigatan då. Undrar vad VW ska ha för att byta ut min ratt? Tar de 519 kronor för paraflaxet så lär de väl vilja ha 18000 kr för ratten. Men jag ska ändå fråga dom. Ligger det humant runt kanske 2000 kr inkl arbete så kan jag nog kosta på mig det. Fast det känns väl sådär sannolikt.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
hopeless
Posts: 19
Joined: 2009-04-15, 12:09
Location: Stockholm

Re: Från produktion till leverans?

Post by hopeless »

henrico wrote:
Jag trodde dock att man även skulle byta AC-panel till den i CC:n (som på bilden du länkar till.) -- då hade jag blivit mer än avis. Det enda jag verkligen ogillar är AC-panelen i Ecofuelen, för den ser verkligen så otroligt gammalmodig och malplacerad ut, och jag avskyr verkligen den där blå belysningen. :evil:
Håller helt klart med och just den blå belysningen matchar ju inte resten av instrumentbelysningen heller sen de bytte till vitt...
danni wrote: Men satanigatan då. Undrar vad VW ska ha för att byta ut min ratt? Tar de 519 kronor för paraflaxet så lär de väl vilja ha 18000 kr för ratten. Men jag ska ändå fråga dom. Ligger det humant runt kanske 2000 kr inkl arbete så kan jag nog kosta på mig det. Fast det känns väl sådär sannolikt.
Säg till vad det skulle kosta om det ens är möjligt, när du har pratat med dem.
Mvh Fredrik Barrud

VW Passat TSI Ecofuel Variant DSG '09
Image
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by taz »

Danni wrote:
taz wrote:Jaha! De får jag ta o kika på ... Åker till ullared om en timme här.. :)
Go go go! Eller förresten.... Har du semester och är uppe såhär tidigt? :o
ja tyvärr, jag vaknade kl 06 idag och kunde inte somna om .. men imorgon skall jag sova länge! :D

0,49kg/mil säger min färddator nu efter ca 50mil.. skall lägga in min första riktiga tankning sen fulltankningen imorgon på spritmonitor.. :) Ullaredsresan blev snål.. 0,41kg/mil rapporterade färddatorn..
från ullared och ut på motorvägen hade jag en förbrukning på 0,37kg/mil men sen drog det lite mer i högre hastighet på motorvägen (110-115km/h) med 5 personer i bilen och fullpackad med ge-kås kassar :) och bara 2,5kg luft i däcken... men ändå rätt bra siffror tycker jag.. 0,41kg/mil med full last i motorvägsfart! :D
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Kul att du hade en bra resa till Ullared! Hittade du nåt snajsigt paraply att stoppa i dörren? ;)

Jag tror snittförbrukningen i färddatorn visar förbrukningen för en rätt kort sträcka. Det är möjligt att den mäter från att man startade bilen, men det kan också vara senaste milen eller tio milen eller nåt sånt. Det är ren spekulation, men jag tycker att snittförbrukningen som visas ändras väldigt fort när man byter körstil.

Har tänkt kolla upp det i manualen men har inte pallat :)
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Post by henrico »

Danni wrote: Jag tror snittförbrukningen i färddatorn visar förbrukningen för en rätt kort sträcka. Det är möjligt att den mäter från att man startade bilen, men det kan också vara senaste milen eller tio milen eller nåt sånt. Det är ren spekulation, men jag tycker att snittförbrukningen som visas ändras väldigt fort när man byter körstil.

Har tänkt kolla upp det i manualen men har inte pallat :)
Kan bara hålla med, jag tycker att förbrukning (1) "nollas" lite godtyckligt så att säga, men jag har inte heller orkat kolla upp det mer ingående.

Förbrukning (2) (tryck ok-knappen för att ändra vy i färddatorn) verkar ju däremot hålla sig i skinnet och bara nollas när man specifikt säger till om det så att säga.

//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

henrico wrote:
Danni wrote: Jag tror snittförbrukningen i färddatorn visar förbrukningen för en rätt kort sträcka. Det är möjligt att den mäter från att man startade bilen, men det kan också vara senaste milen eller tio milen eller nåt sånt. Det är ren spekulation, men jag tycker att snittförbrukningen som visas ändras väldigt fort när man byter körstil.

Har tänkt kolla upp det i manualen men har inte pallat :)
Kan bara hålla med, jag tycker att förbrukning (1) "nollas" lite godtyckligt så att säga, men jag har inte heller orkat kolla upp det mer ingående.

Förbrukning (2) (tryck ok-knappen för att ändra vy i färddatorn) verkar ju däremot hålla sig i skinnet och bara nollas när man specifikt säger till om det så att säga.

//H
Nu måste jag passa på o briljera lite här nu ;) Låg o läste lite i manualen för nån dag sedan..

"förbrukning (1)" nollas om bilen har varit avstängd i mer än 2 timmar. Förbrukning (2) nollas när du nollar den manuellt eller när den kommer upp till 99timmar och 59 min körtid eller 9999km eller 999 lit förbrukad bensin som det står i manualen.. Kanske är 999kg i vårt fall :)

Tycker det är en bra funktion att mätare (1) nollas automatiskt på det viset och först efter 2h! :)

Jag hoppas att genomsnittsförbrukning är en förbrukning över hela sträckan som MFD färddatorn visar... Står inget i manualen om det..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Jajävlar! Jag hade ingen aning om att det fanns två mätare för snittförbrukningen. Visste inte att OK-knappen kunde byta läge. Man lär sig nåt nytt varje dag. Jag kollade i alla fall av det på väg till jobbet imorse, och såg att min "långa" mätare visar på 5.1 kg. Såg även att mina 431 mil har tagit mig över 91 timmar att täcka, alltså med en genomsnittshastighet av 47 km/h. Och jag som trodde jag var värsta fartdåren ;)
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:Jajävlar! Jag hade ingen aning om att det fanns två mätare för snittförbrukningen. Visste inte att OK-knappen kunde byta läge. Man lär sig nåt nytt varje dag. Jag kollade i alla fall av det på väg till jobbet imorse, och såg att min "långa" mätare visar på 5.1 kg. Såg även att mina 431 mil har tagit mig över 91 timmar att täcka, alltså med en genomsnittshastighet av 47 km/h. Och jag som trodde jag var värsta fartdåren ;)
Då nollas din mätare snart då.. när du kommer upp i 99h och 59min ... Min genomsnittsförbrukning för alla mil jag kört ligger på 4,7 nu tror jag.. :) Det bästa med bilen är ju räckvidden, att man inte måste tanka så ofta :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

taz wrote:Det bästa med bilen är ju räckvidden, att man inte måste tanka så ofta :)
Hah! Beror väl på vad man jämför med. Min förra bil hade en bensintank på 65 liter :)

Aaaanyhow. Det hade varit väldigt intressant om du då och då jämförde din färddator med det du får fram på Spritmonitor.de, för att se hur tillförlitlig den är.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Post by henrico »

Danni wrote:Aaaanyhow. Det hade varit väldigt intressant om du då och då jämförde din färddator med det du får fram på Spritmonitor.de, för att se hur tillförlitlig den är.
Jag har jämfört lite och det "känns" som färddatorn ljuger 0,1-0,2 nedåt.

...fast samtidigt så är det ju långt ifrån exakt vetenskap eftersom jag bara använder 0,8 som beräkning från NM3-> kg, så det kan ju mycket väl vara så att färddatorn är den som har rätt egentligen och jag räknar fel vid omvandlingen. :)

//H
Passat Ecofuel DSG '09
Husbonden
Posts: 69
Joined: 2009-07-15, 17:24
Location: Eskilstuna

Post by Husbonden »

Är det någon som har erfarenhet av tillvalet Lane Assist. Funderar på hur det fungerar i praktiken. Bra att veta innan man beställer sin bil.
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Husbonden wrote:Är det någon som har erfarenhet av tillvalet Lane Assist. Funderar på hur det fungerar i praktiken. Bra att veta innan man beställer sin bil.
http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?t=1356
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Husbonden
Posts: 69
Joined: 2009-07-15, 17:24
Location: Eskilstuna

Post by Husbonden »

Tack för hjälpen att hitta lite omdömme. Hoppas att det finns någon mer som kan beskriva känslan av att köra med Lane Assist. En fråga är ju om funktionen går att stänga av.
Post Reply