VW Passat TSI EcoFuel

Post Reply
Sandwall
Posts: 6
Joined: 2009-06-13, 22:14

Re: Från produktion till leverans?

Post by Sandwall »

taz wrote:
Sandwall wrote:Hej!

Hur lång tog det för er efter produktionsdagen innan ni hade bilen levererad till er? Har fått mitt produktionsdatum nu. (27/7). Kan jag räkna med mitten av aug?
2 veckor lovade säljaren mig.. min tillverkades vecka 27 (denna veckan) och skall hämta den vecka 29.. Får se hur det går med det :)

Håller tidsplanen för dig? Får du den redan nästa vecka?
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by taz »

Sandwall wrote:
taz wrote:
Sandwall wrote:Hej!

Hur lång tog det för er efter produktionsdagen innan ni hade bilen levererad till er? Har fått mitt produktionsdatum nu. (27/7). Kan jag räkna med mitten av aug?
2 veckor lovade säljaren mig.. min tillverkades vecka 27 (denna veckan) och skall hämta den vecka 29.. Får se hur det går med det :)

Håller tidsplanen för dig? Får du den redan nästa vecka?
jag skall ringa på måndag för då är säljaren tillbaka från sin semester.. han jobbar en vecka o sen går han igen.. så på måndag vet jag närmare vad som händer.. uppdaterar er då :)

Min jobbarkompis körde föressten 616km på gas idag innan han tankade.. vet inte om han körde helt tomt.. men långt kom han! .. han körde lång sträcka.. motorväg för det mesta o på motorvägen höll han ungefär 100km/h hela tiden :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
aiskylos
Posts: 64
Joined: 2009-03-14, 09:40

Re: Från produktion till leverans?

Post by aiskylos »

Ni som har fått era passater redan - har ni eller planerar ni att beställa lackförsegling, t ex Mr Cap eller eller Ditec? Vad har det kostat isåfall? Värt pengarna??
VW Touran TSI Ecofuel -10 Biscay blue
Audi A2 1,2 Tdi som går på rapsdiesel
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by Danni »

aiskylos wrote:Ni som har fått era passater redan - har ni eller planerar ni att beställa lackförsegling, t ex Mr Cap eller eller Ditec? Vad har det kostat isåfall? Värt pengarna??
Jag gjorde en behandling på Ditec Center i Mölndal. Fick lackförsegling + glasbehandling + interiörbehandling för 4500 kr inkl moms (jag fick offert från Göteborgs Bilvårdscenter först, och Mölndal matchade priset). Tycker det var rätt billigt. Jag kan ju dra av det helt på mitt företag, dessutom, som en driftskostnad för bilen.

Det är lite tidigt att egentligen säga något, men jag är väldigt nöjd än så länge. Det har inte gått två veckor än, så jag har inte ens tvättat bilen efter behandlingen (Ditec rekommenderar att man låter förseglingen vara ifred i två veckor) men jag tycker det räcker med en regnskur för att skölja bort det mesta av smutsen. Jag har i och för sig en rätt tacksam färg också (Silver Leaf). Man ser på fälgarna hur mycket skit jag utsatt bilen för, men lacken ser fin ut :)

Glasbehandlingen var rätt fräck också. Vattnet bara rinner av rutan numera. I motorvägshastighet funkar det faktiskt rätt bra utan vindrutetorkarna, även om det förstås blir bättre med dem på.

Interiört gjorde de någon form av skinnbehandling, vet inte exakt vad, samt impregnerade mattorna.

Dessutom var bilen självklart fläckfritt ren, precis som ny, både interiört och exteriört när jag hämtade den.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by taz »

Sandwall wrote:
taz wrote:
Sandwall wrote:Hej!

Hur lång tog det för er efter produktionsdagen innan ni hade bilen levererad till er? Har fått mitt produktionsdatum nu. (27/7). Kan jag räkna med mitten av aug?
2 veckor lovade säljaren mig.. min tillverkades vecka 27 (denna veckan) och skall hämta den vecka 29.. Får se hur det går med det :)

Håller tidsplanen för dig? Får du den redan nästa vecka?
Får bilen på fredag denna veckan! :)

Bilen beställdes vecka 20 (fredag) av leasingföretaget och nu på fredag v29 får jag bilen.. Så totalt 8 veckor tog hela kalaset med andra ord.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Wohoooo! Happy happy joy joy! Spänningen är olidlig framåt slutet :)

Ska vi ut och rejsa sen eller? :p

Kan förresten tillägga att VW verkar väldigt duktiga på att ta hand om sina kunder. När jag hämtade ut bilen fick jag två fribiljetter till STCC City Race av säljaren. Häromveckan kom det hem en flashig inbunden bok om Volkswagens historia. Och för några dagar sen kom en "VIP-inbjudan" där de ville ge mig ytterligare två STCC-biljetter till valfritt event.

Däremot är jag fortfarande lite putt på att jag inte fick till paraplyet till paraplyfacket, och att det kostade hela 519 riksdaler att köpa separat :o Så det går väl på ett ut...
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:Wohoooo! Happy happy joy joy! Spänningen är olidlig framåt slutet :)

Ska vi ut och rejsa sen eller? :p

Kan förresten tillägga att VW verkar väldigt duktiga på att ta hand om sina kunder. När jag hämtade ut bilen fick jag två fribiljetter till STCC City Race av säljaren. Häromveckan kom det hem en flashig inbunden bok om Volkswagens historia. Och för några dagar sen kom en "VIP-inbjudan" där de ville ge mig ytterligare två STCC-biljetter till valfritt event.

Däremot är jag fortfarande lite putt på att jag inte fick till paraplyet till paraplyfacket, och att det kostade hela 519 riksdaler att köpa separat :o Så det går väl på ett ut...
ohh nice.. får se om jag får samma behandling då.. ja.. nu har jag snart tjötat hål i min sambos huvud.. haha.. :) På lördag skall jag på en 30 mils runda och hämta upp sambons bror så då blir det lite långkörning.. :)

Vilken Volkswagen i GBG hämtade du bilen? Jag hämtar min på grafiska vägen med Hans Wikström som säljare.. vem hade du som säljare? :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Grafiska Vägen jag också - jag bor ju rakt över gatan i stort sett, i Kallebäck :) Jag köpte min av William Andreasson.

Långrunda låter som en excellent invigning av den här bilen. Den ligger ju skönt på vägen.

Jag blir fortfarande imponerad över hur smidig och rapp den är till vardags, varenda gång jag kör den. Och peta i sportläget så blir den som en helt annan bil, varvvillig, snabb, och så mappar den om gasresponsen så man skenar bara av att titta på pedalen. Min förra bil var oerhört mycket snabbare på pappret, men i praktiken känns Passaten mer än tillräcklig. Jag vågar näppeligen tänka på hur det måste vara i R36:an med 300 kusar + DSG-lådan. Det är inte utan att jag blir sugen :) Fast det är klart, det finns ju vettigare andrabilar isåfall, om man redan har en jättekombi! Kanske man kan få sig en biogasversion av Scirocco R?
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Ja.. o nu sambon att hon skall dra med mig till ge-kås också.. suck.. hehe.. jaja.. då får jag köra lite mer bil iaf.. :)

Ja, när jag provkörde passaten så blev jag positivit överraskad! En väldig skillnad på den bilen jämfört med min S60 automat som e seg som få :)

Nu är det bara 85 timmar kvar ;) ... HAHA :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

taz wrote:Ja.. o nu sambon att hon skall dra med mig till ge-kås också.. suck.. hehe.. jaja.. då får jag köra lite mer bil iaf.. :)
Du kan ju alltid passa på och testa tankstället i Ullared när du väntar :lol:
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Göran wrote:
taz wrote:Ja.. o nu sambon att hon skall dra med mig till ge-kås också.. suck.. hehe.. jaja.. då får jag köra lite mer bil iaf.. :)
Du kan ju alltid passa på och testa tankstället i Ullared när du väntar :lol:
haha jo.. där har jag aldrig tankat förut.. o det är ju lite billigare än i gbg :) men iofs.. då kör jag ju passat så jag kan åka fram o tillbaka mellan gbg o ullared ett par gånger innan gasen tar slut ;) hehehe...
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

En till observation kring sportläget... Förutom att hålla varvet högt och mappa om gaspedalen väldigt aggressivt, så verkar den också mata fullt med kompressorn även på lägre varv och vid mindre gaspådrag när man är i sportläge. Det är ju en tydlig nackdel för de som vill köra sportigt med paddlar eller i tiptronic att det inte går att koppla på samma läge när man ska växla manuellt.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Post by henrico »

Danni wrote:En till observation kring sportläget... Förutom att hålla varvet högt och mappa om gaspedalen väldigt aggressivt, så verkar den också mata fullt med kompressorn även på lägre varv och vid mindre gaspådrag när man är i sportläge. Det är ju en tydlig nackdel för de som vill köra sportigt med paddlar eller i tiptronic att det inte går att koppla på samma läge när man ska växla manuellt.
Har man paddlar på ratten går det utmärkt att växla manuellt även i sportläge kan jag meddela... ;)

....sen ska jag väl ärligt erkänna att jag väldigt sällan använder sportläget. För lite hästar för att verkligen köra sportigt och kick-down fungerar väldigt bra med DSG.
//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Låter bra, alla upptäckter som ni har gjort uppskattas :) Det skall bli härligt med lägre bränsleförbrukning och mer lastutrymme o dragkrok :) Skall bli kul o lägga in tankningarna på spritmonitor sen för o jämföra med min nuvarande bil :)

Är det nån som har beställt avståndsradar förutom jag?? Har ni testat den? Fungerar den bra?

En observation från min kollega.. Han tycker att bluetooth systemet inte var något att ha.. Han köpte en eftermonterad sk. Parrot för att VW tyckte den va bättre än den som levererades med bilen... Men jag beställde inget sånt.. kör med bluetooth grej i örat istället brukar bli bättre ljud :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Hmm, jag har som sagt fastnat för att brassa på lite i sportläget då och då! Det är väl för jag saknar min kära T5:a :) Men det gör skillnad på förbrukningen. Senaste tanken räckte bara 33 mil. Fast som du säger, Henrico, så funkar kickdownen alldeles utmärkt för det mesta, för exempelvis omkörningar.

För mig fanns inte avståndsradar att välja i listan. Synd. Tror det kan vara nytt på MY10.

Bluetoothsystemet fungerar utmärkt på min sida (har standard bluetooth + Touch Adapter). Däremot klagar de jag pratar med ofta på att det låter burkigt och avlägset. Jag får prata rakt fram och rätt högt för att det ska funka. Det verkar tyvärr symptomatiskt, i alla fall på "billigare" bilar. Vi köpte in en Passat, en Honda Insight och en Volvo V50 till företaget nu under sommaren. Samtliga har bluetooth, och samtliga låter som om man sitter i en gigantisk konservburk med telefonen på fem meters håll. Min förra chef hade dock en Mercedes SL med inbyggd telefon, och den lät riktigt bra. Man får vad man betalar för, antar jag (i hans fall en bil i miljonklassen :)). Jag frågade VW om de kunde montera en tredjepartsprodukt (var lite sugen på Fiscon) men fick inget vettigt svar.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Post by henrico »

taz wrote:Låter bra, alla upptäckter som ni har gjort uppskattas :) Det skall bli härligt med lägre bränsleförbrukning och mer lastutrymme o dragkrok :) Skall bli kul o lägga in tankningarna på spritmonitor sen för o jämföra med min nuvarande bil :)
Ska bli intressant... Själv börjar min krypa nedåt nu, men det är nog mest för att det är mindre trafik i Stockholm under sommaren (mindre kökörning) samt att man kör lite längre sträckor. :)
taz wrote: Är det nån som har beställt avståndsradar förutom jag?? Har ni testat den? Fungerar den bra?
Jag skulle gjort det om den funnits.. :) Jag har provat den tidigare och den är faktiskt riktigt bra. Däremot har jag inte testat om den klarar att helt stoppa bilen och sedan bara gå igång genom ett tryck på farthållaren / pedalen.

taz wrote: En observation från min kollega.. Han tycker att bluetooth systemet inte var något att ha.. Han köpte en eftermonterad sk. Parrot för att VW tyckte den va bättre än den som levererades med bilen... Men jag beställde inget sånt.. kör med bluetooth grej i örat istället brukar bli bättre ljud :)
Det där verkar tyvärr vara universellt gällande VWs premium blåtand, det är dyrt och inte så bra. Det fungerar överhuvudtaget inte med min HTC tydligen och säljaren avrådde starkt från att beställa det överhuvudtaget.

Faktiskt en sak som Volvo är bättre på, svärfars V70 är den enda bil som blåtand funkat bra i för mig.

//H
Passat Ecofuel DSG '09
Dr_Feelgood
Posts: 7
Joined: 2009-03-05, 15:18

Post by Dr_Feelgood »

Någon som har märkt ett kort "syrsa ljud" (ca. halv sekund) varje gång man gasar på från laga varv? Är det kompressorn? Hade inte det i början men det kom nu efter 170mil ...
Det är inte T/C ljudet då detta kommer vid låga varv och varar väldigt kort men nästan varje gång jag trycker på gasen, kommer inte från gaspedalen utan det kommer från motorn ...

/ Feelgood
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Dr_Feelgood wrote:Någon som har märkt ett kort "syrsa ljud" (ca. halv sekund) varje gång man gasar på från laga varv? Är det kompressorn? Hade inte det i början men det kom nu efter 170mil ...
Det är inte T/C ljudet då detta kommer vid låga varv och varar väldigt kort men nästan varje gång jag trycker på gasen, kommer inte från gaspedalen utan det kommer från motorn ...

/ Feelgood
Kompressorn låter som ett mekaniskt surrande, så det kan vara det du hör. Jag tycker dock inte det är så påtagligt, och framförallt tycker jag inte det låter som något som inte borde vara där. Jag tycker inte heller det låter som en syrsa. Prova att köra en stund i sportläge så kommer du höra kompressorn tydligare, framförallt vid nervarvning, så kanske du kan identifiera om det är det ljudet du hör.

Det kan vara det som jag skriver om i den här tråden. Jag hör ett rätt gällt lite rasslande ljud vid gaspådrag i låga varv, och det däremot är ett ljud som inte borde vara där. Enligt VW har de märkt det på sina bilar också, och det kan vara en remspännare som spökar.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Dr_Feelgood
Posts: 7
Joined: 2009-03-05, 15:18

Post by Dr_Feelgood »

Danni wrote:
Dr_Feelgood wrote:Någon som har märkt ett kort "syrsa ljud" (ca. halv sekund) varje gång man gasar på från laga varv? Är det kompressorn? Hade inte det i början men det kom nu efter 170mil ...
Det är inte T/C ljudet då detta kommer vid låga varv och varar väldigt kort men nästan varje gång jag trycker på gasen, kommer inte från gaspedalen utan det kommer från motorn ...

/ Feelgood
Kompressorn låter som ett mekaniskt surrande, så det kan vara det du hör. Jag tycker dock inte det är så påtagligt, och framförallt tycker jag inte det låter som något som inte borde vara där. Jag tycker inte heller det låter som en syrsa. Prova att köra en stund i sportläge så kommer du höra kompressorn tydligare, framförallt vid nervarvning, så kanske du kan identifiera om det är det ljudet du hör.

Det kan vara det som jag skriver om i den här tråden. Jag hör ett rätt gällt lite rasslande ljud vid gaspådrag i låga varv, och det däremot är ett ljud som inte borde vara där. Enligt VW har de märkt det på sina bilar också, och det kan vara en remspännare som spökar.
Ljudet jag hör kommer redan vid 1200-1500 varv och kan vara en rem som spökar, låter exakt som en syrsa :) och varar kortare än en sekund. Ljudet kommer vid 90 av 100 gånger när jag trycker lågom på gaspedalen vid låga varv oavsett hastighet eller växel.


Hälsningar / Feelgood
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Det låter som ett liknande problem. Vänd dig till VW, tycker jag. Själv tyckte jag inte det var störande nog för att det ska vara värt att lämna in bilen bara för att få det fixat. Det räcker med att jag har stereon på så hör jag det inte längre.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jag har integrerad telefon i min S60 och gillar det inte så mycket.. så att sätta blåtand i bilen blir nog ännu sämre än vad jag är van vid.. därför valde jag det inte :) Jag pratar inte i telefon så mycket i bilen.
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Sandwall
Posts: 6
Joined: 2009-06-13, 22:14

Re: Från produktion till leverans?

Post by Sandwall »

taz wrote:
Sandwall wrote:
taz wrote:  4 veckor lovade säljaren mig.. min tillverkades vecka 27 (denna veckan) och skall hämta den vecka 29.. Får se hur det går med det :)

Håller tidsplanen för dig? Får du den redan nästa vecka?
Får bilen på fredag denna veckan! :)

Bilen beställdes vecka 20 (fredag) av leasingföretaget och nu på fredag v29 får jag bilen.. Så totalt 8 veckor tog hela kalaset med andra ord.. :)

Lycka till imorgon. Återkom gärna med rapport!
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Från produktion till leverans?

Post by taz »

Sandwall wrote:
taz wrote:
Sandwall wrote:
Håller tidsplanen för dig? Får du den redan nästa vecka?
Får bilen på fredag denna veckan! :)

Bilen beställdes vecka 20 (fredag) av leasingföretaget och nu på fredag v29 får jag bilen.. Så totalt 8 veckor tog hela kalaset med andra ord.. :)

Lycka till imorgon. Återkom gärna med rapport!
Nu har jag hämtat ut min älskling!! :) Oj vad nöjd jag är! Här kommer lite saker jag har reagerat över.. Har kört 13 mil hittils idag..

Som många av er sagt i denna tråden så när man startar från stillastående så är det svårt att få rätt fart iväg, bilen vill gärna gasa på rätt hårt fick t.om däckspinn vid ett rödljus.. Men det är nog en vanesak ...

Beställde avståndsradar till bilen och keyless access.. Avståndsradar är det bästa tillbehöret jag någonsin har haft i bilen!! Körde 6 mil motorväg idag och det är en VÄLDIGT bra funktion! Kommer man ikapp en bil så saktar bilen automatiskt ner till samma hastighet som framförvarande. Första gången den gjorde det märkte jag inte ens att farten hade minskat, så smidig och mjuk är funktionen! När man sen byter fil för att köra om så ökar den hastigheten igen till värdet farthållaren är inställd på.. Mycket mjukare farthållare än till min FD volvo s60 också.. Man kan dessutom höja hastigheten antingen 1km/h i taget eller 10km/h.

Keyless access är också smidigt, bara till o ha nyckeln i fickan hela tiden :)

Riktigt nöjd är jag med bilen än så länge :)

Fick årsmodell 2010 men det kanske all har fått här? Det är inget blått ljud bakom mätartavlorna längre utan det är vitt ljus, väldigt mycket snyggare tycker jag :)

Media-in funktionen har jag inte testat än.. Nu återstår att ändra signatur på forumgas och lägga upp bilen på spritmonitor :D

När jag hämtade ut bilen så var gastanken full och bensintanken lite över halvtank. Snyggt! :) Till skillnad från min volvo där gastanken var tom när jag hämtade ut bilen :(
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Från produktion till leverans?

Post by henrico »

taz wrote: Som många av er sagt i denna tråden så när man startar från stillastående så är det svårt att få rätt fart iväg, bilen vill gärna gasa på rätt hårt fick t.om däckspinn vid ett rödljus.. Men det är nog en vanesak ...
Hihi, jo, det är först nu efter 400 mil som jag börjar kunna starta "vettigt" men långsamt... Helt klart vanesak. Tyckte även fickparkeringar var lite håriga i början, det man lär sig efter ett tag är att man ska låta bilen köra själv och bara bromsa, helt enkelt inte röra gaspedalen.
taz wrote: Beställde avståndsradar till bilen och keyless access.. Avståndsradar är det bästa tillbehöret jag någonsin har haft i bilen!! Körde 6 mil motorväg idag och det är en VÄLDIGT bra funktion!
Blää, säg inte så... Du ska säga att det var helt värdelöst och inget att ha.. (Eftersom jag inte kunde beställa det till min '09:a och verkligen ville ha det.)

Nej, skämt åsido, jag vet precis hur bra det är och hur skönt det är. Kunde den även ta ned dig till stillastående och gasa iväg förresten? Du kanske inte har provat någon kökörning i dina 13 mil? :)
taz wrote: Mycket mjukare farthållare än till min FD volvo s60 också.. Man kan dessutom höja hastigheten antingen 1km/h i taget eller 10km/h.
Jag saknar dock att kunna sänka den i 1km/h-steg, det hade jag i BMWn och det var väldigt praktiskt. Nu får man stänga av farthållaren och frirulla och ställa in den igen, sjukt irriterande faktiskt.
taz wrote: Fick årsmodell 2010 men det kanske all har fått här? Det är inget blått ljud bakom mätartavlorna längre utan det är vitt ljus, väldigt mycket snyggare tycker jag :)
Vitt ljus på mätartavlorna är det på samtliga Ecofuel, tack-o-lov! Däremot undrar jag ju om det numera är climatronic (d.v.s den moderna klimatanlägningen med vitt ljus och lite snyggare utseende) från CC:n (t.ex.) i '10:orna? Samma gäller ratten, har du fått CC:ns ratt i din?
taz wrote: När jag hämtade ut bilen så var gastanken full och bensintanken lite över halvtank. Snyggt! :) Till skillnad från min volvo där gastanken var tom när jag hämtade ut bilen :(
Samma för mig och alla andra jag har pratat med, snygg gest kan jag tycka.

Lite synd att det inte ingår ett paraply till paraplyfacket bara... 8)

//H
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Jättekul att höra att du är nöjd taz! Vad har du valt för färg exteriört och interiört?

Jag var planerad att få en MY10:a, men när min produktion blev tidigarelagd blev det en MY09:a.

DSG:n är som vi sagt så många gånger en vanesak. Numera tycker jag att jag har perfekt kontroll på den. Ett tips är förresten att ställa om i färddatorn så att autohold alltid är på - den funktionen är ju verkligen guld i min mening. Passar perfekt med DSG:n och gör bilen ännu mer lättkörd. Vill man börja rulla försiktigt i t.ex. parkeringssituation behöver man bara dutta gasen, så kommer den börja rulla efter någon sekund (varpå man kan vara beredd att massera bromsen för att hålla kontroll på bilen).

Och hörru Henrico, man kan visst sänka i 1km-steg. Tryck på set-knappen (eller för spaken mot dig - det ena höjer 1km och det andra sänker 1km, kommer inte ihåg i huvudet vilket som är vilket, men jag tror att set sänker).

Paraply som passar perfekt finns hos VW för 519 kr inkl moms. Svindyrt, och jag tycker verkligen att de borde skickat med det med bilen, men det är ett oerhört fint paraply. Tungt, ordentligt, och med en knapp som både fäller upp och fäller tillbaks det.

Apropå köttfärs - är det någon med än jag som fått en "VIP-inbjudan" från VW i brevlådan, där de vill bjucka på (ännu fler, i mitt fall) STCC-biljetter? Fin gest. Men jag hade hellre tagit paraflaxet om de vill ägna sig åt kundvård :)
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Post Reply