VW Passat TSI EcoFuel

Post Reply
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Jörgen wrote:Telefon med Blue tooth ( ge gärna kommentar vilken tel som funkar bra)
Om det gäller premiumblåtanden så fick jag följande länk av min säljare:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... 0light.pdf

Den är på tyska, men modellistan är ändå läsbar. Tyvärr är det bara några få modeller från Nokia och Siemens. Sen kanske det funkar med fler, men det krävs att telefonen stöder blåtandsprofilen RSAP (Remote SIM Access Profile), vilket är minst sagt ovanligt. Min iPhone gör t.ex. inte det.

Jag valde istället att köpa den vanliga telefonförberedelsen och att komplettera med en s.k. "bluetooth touch adapter". Det ska innebära att man får stöd för så gott som alla telefoner som klarar handsfree över bluetooth.
Jörgen
Posts: 8
Joined: 2009-05-04, 09:29

Post by Jörgen »

Danni wrote:
Jörgen wrote:Telefon med Blue tooth ( ge gärna kommentar vilken tel som funkar bra)
Om det gäller premiumblåtanden så fick jag följande länk av min säljare:

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... 0light.pdf

Den är på tyska, men modellistan är ändå läsbar. Tyvärr är det bara några få modeller från Nokia och Siemens. Sen kanske det funkar med fler, men det krävs att telefonen stöder blåtandsprofilen RSAP (Remote SIM Access Profile), vilket är minst sagt ovanligt. Min iPhone gör t.ex. inte det.

Jag valde istället att köpa den vanliga telefonförberedelsen och att komplettera med en s.k. "bluetooth touch adapter". Det ska innebära att man får stöd för så gott som alla telefoner som klarar handsfree över bluetooth.
Efter att ha konsulterat min beställningssedel ser jag att även jag har beställt telefonförberedelse och blue tooth adapter så det lär ju innebära att min SonyEricsson C905 funkar..
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

gällande blåtand i bilen så sa VW säljaren till mig att han rekomenderade att jag skulle beställa en "parrot" blåtands modul till bilen istället för standard som inte stödjer så många mobiler (RSAP). Min kollega fick sin bil idag med parrot tillägget i.. liten fräck sak jämte ratten med en liten skärm o den pratar när man söker i telefonboken .. "A", "B" "C" osv säger den.. Ljudet var helt ok..

Jag beställde dock inget sånt.. klarar mig med en blåtand i örat istället.. Jag pratar inte så mycket telefon när jag kör bil... har en integrerad telefon i bilen idag (volvo) som jag inte har använt särskilt mycket.. så jag la krutet på andra coola saker istället.. Om nån vecka så skall nog min beställning vara på g.. då kommer jag lägga ut info här om vad jag beställt :D
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

taz wrote:gällande blåtand i bilen så sa VW säljaren till mig att han rekomenderade att jag skulle beställa en "parrot" blåtands modul till bilen istället för standard som inte stödjer så många mobiler (RSAP). Min kollega fick sin bil idag med parrot tillägget i.. liten fräck sak jämte ratten med en liten skärm o den pratar när man söker i telefonboken .. "A", "B" "C" osv säger den.. Ljudet var helt ok..
Är det en sån här mojäng:

Image

Eller är det en tredjepartsprodukt? Det är ovanstående som jag beställt, en liten pryttel som man kopplar in i stereon och sen sköter handsfreen via bluetooth, men fortfarande med ljudet genom bilens stereo.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:
taz wrote:gällande blåtand i bilen så sa VW säljaren till mig att han rekomenderade att jag skulle beställa en "parrot" blåtands modul till bilen istället för standard som inte stödjer så många mobiler (RSAP). Min kollega fick sin bil idag med parrot tillägget i.. liten fräck sak jämte ratten med en liten skärm o den pratar när man söker i telefonboken .. "A", "B" "C" osv säger den.. Ljudet var helt ok..
Är det en sån här mojäng:

Image

Eller är det en tredjepartsprodukt? Det är ovanstående som jag beställt, en liten pryttel som man kopplar in i stereon och sen sköter handsfreen via bluetooth, men fortfarande med ljudet genom bilens stereo.
länken funkar inte så jag ser inte.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

taz wrote:länken funkar inte så jag ser inte.. :)
Hmmm, very strange. Det är en inflikad bild, inte en länk, och det funkade bra för mig både hemma och på jobbet. Prova att klicka på den här istället:

http://motor.linztv.at/Files/Images/!%2 ... er_min.jpg
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:
taz wrote:länken funkar inte så jag ser inte.. :)
Hmmm, very strange. Det är en inflikad bild, inte en länk, och det funkade bra för mig både hemma och på jobbet. Prova att klicka på den här istället:

http://motor.linztv.at/Files/Images/!%2 ... er_min.jpg
aha.. här har vi svaret!->

The Web site you are trying to access has been blocked by the Barracuda Web Filter because it is in the Streaming Media category, access to which has been blocked by your system administrator.

Jäääävla företags nät... aja.. jag får sätta mig på min 3G uppkoppling istället sen o kolla då ;)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Hrmph. Jag fattar verkligen inte vad företag som filtrerar Internet-access hoppas åstadkomma genom det. Jaja. Prova den här istället:

Image

(http://motorzeitung.de/typo3temp/pics/08eecf41a0.jpg)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:Hrmph. Jag fattar verkligen inte vad företag som filtrerar Internet-access hoppas åstadkomma genom det. Jaja. Prova den här istället:

(http://motorzeitung.de/typo3temp/pics/08eecf41a0.jpg)
den bilden fungerade bättre.. nej.. jag förstår heller inte vad de har tänkt sig tjäna på att begränsa och filtrera.. man kommer ändå igenom tillslut det tar bara lite längre tid och lite mer meck på arbetstid.. snart så har jag satt upp min egna proxy server här på jobbet och då har jag inte det problemet mer ;) .. Så går det...

Ang bilden.. nej det är inte en sån.. det var en liten fyrkantig skärm men längst ner under skärmen satt en liten knopp som man både kunde trycka på och vrida åt sidorna.. typ som en multifunktionsknapp..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

taz wrote:Ang bilden.. nej det är inte en sån.. det var en liten fyrkantig skärm men längst ner under skärmen satt en liten knopp som man både kunde trycka på och vrida åt sidorna.. typ som en multifunktionsknapp..
Aaah, sökte igen och hittade mer info. Säkert nån av modellerna här: http://www.m-sjoberg-ab.se/parrothandsfree.htm

Kul med en säljare som har lite pejl på tredjepartsmarknaden. Min hade noll koll. Jag undrade om de kunde installera en lösning från Fiscon (http://fiscon-mobile.com/products/rns_510.php) men fick inte ens ett svar på min fråga.

Var köpte du? VW på Mölndalsvägen?
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:
taz wrote:Ang bilden.. nej det är inte en sån.. det var en liten fyrkantig skärm men längst ner under skärmen satt en liten knopp som man både kunde trycka på och vrida åt sidorna.. typ som en multifunktionsknapp..
Aaah, sökte igen och hittade mer info. Säkert nån av modellerna här: http://www.m-sjoberg-ab.se/parrothandsfree.htm

Kul med en säljare som har lite pejl på tredjepartsmarknaden. Min hade noll koll. Jag undrade om de kunde installera en lösning från Fiscon (http://fiscon-mobile.com/products/rns_510.php) men fick inte ens ett svar på min fråga.

Var köpte du? VW på Mölndalsvägen?
Ja.. Mölndalsvägen ja.. Det är en Parrot 3200LS som min kollega har enligt länken du bifogade.. Han rekomenderade en parrot istället för den blåtand som VW erbjöd om man inte hade en telefon som stödjer, ja.. va de nu hette.. :)

Säljaren som jag pratar med heter Hans Wikström Tel: 031-7501652
Men min kollega som fick parroten hade pratat med någon annan.. Enligt mig så verkar "min" säljare mest insatt i alla tillbehören som finns.. :)
Pratar ni med honom säg gärna att ni fått nummret från mig ;) (Magnus på Siemens) ...
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Ja just det, det var kollegan och inte du själv som hade papegojan.

Hmmm, det är väl knappt lönt nu, jag har ju beställt för längesen :) Den borde väl tillverkas den här eller nästa vecka om jag räknar rätt. . Men det var faktiskt lite struligt med tillbehörsfrågorna. Jag hade många frågor just kring det tekniska, såsom Bluetooth, iPod-adaptern, hur låtval och spellistor funkar, etc. Det är viktiga grejer för mig - det finns inget mer frustrerande än dåligt designade, svåranvända tekniska system. Då gäller det att ha en säljare med koll på tekniken.

I övrigt fick jag dock ett trevligt och bra bemötande, och fick även låna en provkörningsbil över natten (vilket förstås blev dyrt - min fästmö propsade på att lastutrymmet skulle testas med en provfärd till Ikea :D). William Andreasson köpte jag av.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Danni wrote:Ja just det, det var kollegan och inte du själv som hade papegojan.

Hmmm, det är väl knappt lönt nu, jag har ju beställt för längesen :) Den borde väl tillverkas den här eller nästa vecka om jag räknar rätt. . Men det var faktiskt lite struligt med tillbehörsfrågorna. Jag hade många frågor just kring det tekniska, såsom Bluetooth, iPod-adaptern, hur låtval och spellistor funkar, etc. Det är viktiga grejer för mig - det finns inget mer frustrerande än dåligt designade, svåranvända tekniska system. Då gäller det att ha en säljare med koll på tekniken.

I övrigt fick jag dock ett trevligt och bra bemötande, och fick även låna en provkörningsbil över natten (vilket förstås blev dyrt - min fästmö propsade på att lastutrymmet skulle testas med en provfärd till Ikea :D). William Andreasson köpte jag av.
haha.. flickvänner är smarta ibland.. de tar tillfället i akt.. jag känner igen det där ;) ...

Jag hade en del frågor.. men inte så djupgående som hur menysystemet är utformat osv..

Jag borde också frågat om att låna bil över natten.. hade varit det bästa sättet att provköra på.. men men.. jag skall ju ha passaten i vilket fall..

Nu har jag skickat iväg beställningen inom mitt företag.. väntar på att alla underskrifter skall bli klara nu.. o sen går beställningen iväg.. när jag är bombsäker på att min bil är beställd så postar jag en lista här och förväntad leveranstid osv..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Nu känns det som om jag kapat den här tråden helt, men jag måste bara lite glatt få säga att jag just fick mail från William på VW där han sa att min bil går i produktion dag 4 nästa vecka (antar att han med det menar torsdag). Wiiieeeee!
Mellimag
Posts: 2
Joined: 2009-04-15, 20:49

Snart leverans

Post by Mellimag »

Jag är ny på forumet och har läst runt en hel del innan jag bestämde mig för en passat. Jag har hittills kört Audi och det var med stor tveksamhet som jag gick över till VW. Men när de kom med en gasmodell så gick det inte att motstå. Många gliringar får man på jobbet, tufft (och kul) att vara först med miljöbil på jobbet.
Jag beställde bilen i mars och den ”föds” på tisdag, så två dagar tidigare än din, Danni : ). Fick av brorsan, som jobbar på Din bil i Stockholm, veta att karossen tillverkades idag. Lite onödig information men visst är det lite kul att hänga med i tillverkningen.

Bilen fylldes med dessa tillbehör:

• DSG lådan, grymt trevlig att köra
• Deep Black
• Dragkrok, avtagbar
• Fälgar, Le Mans 17 tum
• Eluttag bak (230V)
• Navigation RNS 510 med Dynaudio
• Premiumpaket, med Corn Silk läder
• Tonade rutor
• Solskyddsgardiner bak, manuella
• Bagagerumsmatta och oöm inklädnad

Så nu är det bara att vänta en månad och sen hoppas att bilen är så bra som många av oss som inte fått leverans hoppas på.

Magnus
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Snart leverans

Post by henrico »

Mellimag wrote:Fick av brorsan, som jobbar på Din bil i Stockholm, veta att karossen tillverkades idag. Lite onödig information men visst är det lite kul att hänga med i tillverkningen.

Bilen fylldes med dessa tillbehör:

• DSG lådan, grymt trevlig att köra
• Deep Black
• Dragkrok, avtagbar
• Fälgar, Le Mans 17 tum
• Eluttag bak (230V)
• Navigation RNS 510 med Dynaudio
• Premiumpaket, med Corn Silk läder
• Tonade rutor
• Solskyddsgardiner bak, manuella
• Bagagerumsmatta och oöm inklädnad
Ska vi gissa genom att titta på ditt användarnamn att din bror heter Mellin, vilket råkar vara efternamnet på min säljare i Hammarby? (På tal om Audi så blev jag otroligt besviken på säljarna på Din Bil i Hammarby, fullständigt ointresserade av att sälja, snudd på oförskämda.)

Jag har nära på exakt samma konfig, fast min blir Iron Grey med svart inredning och jag slängde på infällbara ytterspeglar samt växlingsknappar på ratten istället för tonade rutor och 230V-uttaget. (Kom fram till att allt jag laddar har ciggadapter, dvd-skärm till knodd samt mobiler/headset, så det blir nästan jobbigare att mecka med 230-uttag.)

Det jag är mest spänd på är navin och dynaudion, jag hoppas verkligen at de är bra för det var sanslöst mycket pengar för dem egentligen. Men man måste ju göra nåt för att få upp förmånsvärdet till vettiga nivåer.. :roll:

Imorgon föds min för övrigt... :-)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Snart leverans

Post by Danni »

Mellimag wrote:Jag är ny på forumet och har läst runt en hel del innan jag bestämde mig för en passat. Jag har hittills kört Audi och det var med stor tveksamhet som jag gick över till VW.
Jag är helt tokig i Audi och framförallt nya A4:an. Har hyrt den några helger, och var rätt säker på att nästa bil skulle bli en A4:a, troligen 2.0 TDI 170. Men efter att även ha hyrt Passaten några gånger och framförallt efter provkörningen av gasbilen med DSG och premiumpaket så insåg jag att det är en förbannat bra bil det också, om än av lite mer "laid back" karaktär än den spänstiga Audin. Väldigt mycket bil för pengarna, framförallt kostar tillbehören bra mycket mindre. Men historiskt så måste jag erkänna att jag haft en hel del fördomar om VW (som i och för sig kanske delvis kan skyllas på en gammal diesel-Passat av värsta traktorsnitt som en moster länge körde runt i).

Säljaren skrev förresten i mailet idag att de sålt 2000 Passat EcoFuel nu. Det är verkligen inte illa.
Pka
Posts: 332
Joined: 2006-10-04, 20:53
Location: Mölndal

Passat är bästa miljöbilen enligt ADAC

Post by Pka »

http://www.ngvglobal.com/en/market-deve ... 02448.html
Allgemeiner Deutscher Automobil Club (ADAC), the German drivers' association, has declared the compressed natural gas (CNG)-powered VW Passat 1.4 TSI Trendline EcoFuel to be currently the most environmentally friendly car in Europe, achieving the maximum rating of five stars.
http://www.focus.de/auto/unterwegs/adac ... dshHkgjOAg
Erdgas schlägt Hybrid – trotz höheren Verbrauchs: VWs neuer Passat Ecofuel ist laut ADAC umweltfreundlicher als der EcoTest-Seriensieger Toyota Prius und erreicht als Erster die Höchstwertung von fünf Sternen.
Passaten står helt klart överst på listan, om det hade varit dags för bilbyte nu.

Edit: Nu ser jag att denna nyhet redan var postad i en annan tråd, men det är kanske ok att ha kvar inlägget här också?
Kör Volvo S60 Bi-Fuel
David
Posts: 58
Joined: 2009-05-11, 22:49
Location: Stockholm

Passat Ecofuel beställd

Post by David »

Hej!

Idag beställde jag också en Ecofuel, för leverans någon gång i september/oktober. Provkörde den i helgen och den kändes förvånansvärt bra att köra. Har den som tjänstebil så den 40%-iga rabatten på förmånsvärdet i kombination med miljöaspekten blev för bra för att motstå.

Gillade DSG-lådan skarpt. Trevligt också med lång aktionsradie, även om det skulle bli svårt att få tag på gas. Nu kommer den att gå till 95% i Stockholm, så förhoppningsvis blir gastankningen inte ett problem.

/David
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Passat Ecofuel beställd

Post by taz »

David wrote:Hej!

Idag beställde jag också en Ecofuel, för leverans någon gång i september/oktober. Provkörde den i helgen och den kändes förvånansvärt bra att köra. Har den som tjänstebil så den 40%-iga rabatten på förmånsvärdet i kombination med miljöaspekten blev för bra för att motstå.

Gillade DSG-lådan skarpt. Trevligt också med lång aktionsradie, även om det skulle bli svårt att få tag på gas. Nu kommer den att gå till 95% i Stockholm, så förhoppningsvis blir gastankningen inte ett problem.

/David
Gratulerar till bilbeställningen och även din första forum postning! :) Jag väntar på att min beställning skall bli klar att skicka iväg också.. Sitter här o räknar dagarna :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Räkna dagar är du inte ensam om, taz! Nu börjar det bli rejält svettigt för mig. Och väntan blir ju inte lättare av att jag ser fler och fler EcoFuel ute på gatorna också. Senast imorse när jag var på väg till en kund såg jag en svart Variant som svängde in och parkerade här i Gamlestan. Sweeeet.
Worfen
Posts: 15
Joined: 2009-04-15, 16:18

Post by Worfen »

Usch, 3,5 månader kvar innan jag får min pärla :( Lååång väntan...
User avatar
Bonneville
Posts: 14
Joined: 2006-03-16, 14:35

Post by Bonneville »

Nu har jag kört min Passat en vecka och det är genomgående positivt! Bekväm, snygg (svart med ljust skinn) och betydligt piggare än min gamla V70 BiFuel -05. Det är helt OK bottendrag på de högre växlarna om man jämför med Volvon som var helt hopplös på det området.

Förbrukningen så här långt verkar stämma med vad fabriken uppger, jag kör nästan bara på biogas och det verkar räcka till 42-44 mil med min blandning av körning. Volvon brukade ligga på 24-26 mil. Det är det stora lyftet! Baksätet är rymligare på längden än Volvon men kupén känns lite smalare.

MEDIAIN-enheten är kanon, jag har 12 GB musik i handsfacket som enkelt styrs från stereon. Tänk dock på att USB-minnet som används måste vara FAT-formaterat (eller FAT32 om större än 2GB), NTFS funkar inte.

Några randanmärkningar är att jag upplever att den kan gå lite ojämnt på låga varv när man "letar dragläge" (jag har manuella lådan), att stolsitsarna är lite korta för långa personer och handskfacket är för litet. Man kan inte ställa in färddatorn på svenska, vilket inte vore mer än rätt om man nu sålt 2000 bilar i Sverige på 5 månader. Kupéfläkten väsnas faktiskt onödigt mycket, jag har flera gånger varit och trevat efter fläktvredet när den automatiska klimatanläggningen blåser på.

På det hela taget känns det klockrent, särskilt med de för mig tyngsta argumenten; miljö, förmånsvärde, bränsleekonomi och komfort!

Grattis ni som beställt, jag tror inte ni blir besvikna.
VW Passat TSI EcoFuel Variant -09
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Bonneville wrote:Nu har jag kört min Passat en vecka och det är genomgående positivt! Bekväm, snygg (svart med ljust skinn) och betydligt piggare än min gamla V70 BiFuel -05. Det är helt OK bottendrag på de högre växlarna om man jämför med Volvon som var helt hopplös på det området.

Förbrukningen så här långt verkar stämma med vad fabriken uppger, jag kör nästan bara på biogas och det verkar räcka till 42-44 mil med min blandning av körning. Volvon brukade ligga på 24-26 mil. Det är det stora lyftet! Baksätet är rymligare på längden än Volvon men kupén känns lite smalare.

MEDIAIN-enheten är kanon, jag har 12 GB musik i handsfacket som enkelt styrs från stereon. Tänk dock på att USB-minnet som används måste vara FAT-formaterat (eller FAT32 om större än 2GB), NTFS funkar inte.

Några randanmärkningar är att jag upplever att den kan gå lite ojämnt på låga varv när man "letar dragläge" (jag har manuella lådan), att stolsitsarna är lite korta för långa personer och handskfacket är för litet. Man kan inte ställa in färddatorn på svenska, vilket inte vore mer än rätt om man nu sålt 2000 bilar i Sverige på 5 månader. Kupéfläkten väsnas faktiskt onödigt mycket, jag har flera gånger varit och trevat efter fläktvredet när den automatiska klimatanläggningen blåser på.

På det hela taget känns det klockrent, särskilt med de för mig tyngsta argumenten; miljö, förmånsvärde, bränsleekonomi och komfort!

Grattis ni som beställt, jag tror inte ni blir besvikna.
Tack för den rapporten. Bra att tänka på när jag får min "media-in bil" .. Bra med tips..

Ett tips till.. Min kollega har kört ca 2-300 mil med sin nya passat nu.. Han fick en Parrot blåtands handsfree installerad i bilen och han är inte så jättenöjd med den. Ibland när han svarar så får han samtalet i mobilen osv.. Vet inte om det är telefonrelaterade problem kanske.. Det kan ju vara mycket möjligt..

Den långa räckvidden tycker jag skall bli väldigt skönt.. Som det är nu kan jag ibland få tanka 2-3 gånger på en dag när jag åker långt. Just nu är jag i norrköping (gbg-norrköping) och det är ju 35 mil hit.. Mer än en tank med andra ord... :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
David
Posts: 58
Joined: 2009-05-11, 22:49
Location: Stockholm

Ecofuel

Post by David »

Jag lånade en Passat Ecofuel från min bilsäljare igår och körde den till och från jobbet samt lite på kvällen. Det som slog mig var att den var tystare än jag mindes från i höstas när jag provkörde en vanlig bensin-Passat. En vanligt förekommande kritik mot Passat och som jag även upplevde själv i höstas är högt vägljud. Bilen jag lånade hade 16"-fälgar, men den jag beställt har 17"-fälgar. Någon som har erfarenhet av om det skiljer mycket i vägljud mellan dessa eller om det beror på däcken eller om de faktiskt har gjort den tystare?

I övrigt tyckte jag att den drog väldigt lite bränsle, i alla fall enligt färddatorn. Jag åkte från Akalla till Medborgarplatsen i rusningstrafik och hade ett snitt på 4,0 kg/100 km.

Någon som har erfarenhet av Dynaudioljudpaketet?
Post Reply