VW Passat TSI EcoFuel

Post Reply
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by taz »

Danni wrote:
taz wrote:Vad innehåller R-line paketet då? .. Lite nyfiken.. :)
Det är ett designpaket:

Utrustning R-line
- Bodykit med nedlackarde stötfångarspoilers och tröskelbreddare samt spoiler på bakluckan
- R-grill i matt aluminium med dubbellameller
- Dimstrålkastare fram
- 18" lättmetallfälgar Omanyt med 235/40 R 18
- R-loggor på framskärmarna
- Svart inramning av blinkers fram
- R-instegslister

http://personbilar.volkswagen.se/vwcms/ ... sport.html
åhh.. om man ändå kunde fått det när man beställde... :-/ .. Aja.. 6000 mil kvar tills jag får ny bil ;) Bilen går i genomsnitt 12,5 mil/dag har jag räknat ut.. Så när jag haft bilen i exakt 2 år så blir det en ny.. :) Alltså jag kör 4500mil/år i genomsnitt.. Det tenderar att bli lite mer också.. så nära 5000 tror jag att jag är..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

Ja, det paketet lyfter verkligen utseendet. Får bilen att se modernare ut. Ska bli skoj att se vad som händer med ansiktslyftningen som nästan garanterat kommer i år.
Image
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
nafen
Posts: 3
Joined: 2010-03-09, 19:30
Location: Norrköping

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by nafen »

Fast till EcoFuel är det inte 18" fälgar i R-Linepaketet. Man får 17". Det är ju ej heller sportchassie.
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

nafen wrote:Fast till EcoFuel är det inte 18" fälgar i R-Linepaketet. Man får 17". Det är ju ej heller sportchassie.
Kan det vara pga att de inte vill öka förbrukningen på en miljöbil? Eller för att man inte sänker ner EcoFuel som man gör med andra modeller...
Last edited by adamski on 2010-05-21, 15:55, edited 1 time in total.
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

adamski wrote:
nafen wrote:Fast till EcoFuel är det inte 18" fälgar i R-Linepaketet. Man får 17". Det är ju ej heller sportchassie.
Kan det vara pga att de inte vill öka förbrukningen på en miljöbil?
Nej, jag tror snarare det är för att lösningen med gastankarna bak under bilen gör det omöjligt, men jag är inte helt säker.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
ituile
Posts: 2
Joined: 2010-05-02, 23:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by ituile »

Nu blir det ökad efterfrågan på de kommande tankställena i Gävle och Sala som ligger på min väg till lantstället. Nu har jag beställt en Passat ecofuel med tillbehören:

DSG
Premiumpaket
Parkassist
Farthållare med avståndsradar
RCD 510-radio
Växlingsknappar
Oöm inklädnad

i flera år har jag sagt att min nästa bil ska ha en bränsledriven motorvärmare så en Parkeringvärmare var given.

Mina tidigare bilar, men inte min nuvarande, har haft dragkrok som jag aldrig använde. Nu har behov uppstått så en dragkrok kommer på.

Jag hade velat ha haft R-line-paketet, men det finns bara i vissa färger för ecofuel så jag nöjer mig med standard. Dessutom är det bättre bränsleekonomi med standarddäcken. Jag har blivit en mästare på ekonomikörning och det ska bli en utmaning att få låg förbrukning nu med gas och automat.

Längtar till Augusti då jag har bilen :)
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

Funderar lite på tillbehören Telefonförberedelse och Multimediauttag Media-In med iPodkabel. Jag vill lyssna på musik och podcaster lagrade på min iPhone. Jag vill samtidigt kunna ladda iphonen. Dessutom så vill jag använda navigon-appen på telefonen för gps, så telefonen ska sitta i en hållare. Jag bryr mig inte om att kunna se låtens namn och sånt på den inbyggda radions display. Fixar "Telefonförberedelse " allt detta? Hur gör man annars? Media- in sitter i handsfacket, aux till radion i mittarmstödet. Ett cigg-eluttag vet jag inte ens var det sitter. Rörigt.
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

Om du kör med Media-In-kabeln så är det att ha telefonen i handskfacket som gäller. Inget jag hade rekommenderat. Fördelen är att radiodisplayen och rattknapparna funkar som de ska. Jag kör på detta vis fast med en dedikerad iPod på 120 gig i handskfacket och det funkar helt suveränt. Musik och podcasts i telefonen funkar bra, däremot inte att köra andra uppspelningsprogram som Simplify och Spotify.

Ska du ändå köra med hållare och navigationsappar och sånt så är det lika bra att köra musiken via aux-uttaget i armstödet. Då kommer du få använda telefonens kontroller för att styra musiken, och rattknapparna kommer dessvärre inte fungera. Däremot kan du använda Spotify och Simplify eller vad du nu vill för uppspelning (och i OS 4 kommer du kunna göra det medan du navigerar också). Du behöver inte telefonförberedelsen för nåt av detta. Den är bara till för att kunna hantera telefonsamtal handsfree via bilen ljudsystem, och att kunna svara med telefonknappen på ratten.

Telefonförberedelsen vet jag inte om den i sig finns med en hållare som är kompatibel för iPhonen, men jag kan säga hur jag löst det hela. Jag har telefonförberedelsen plus Volkswagens egna "Touch Adapter" som är en bluetoothkapabel liten touchscreen som dockas i telefonförberedelsen, och som i sin tur kommunicerar med telefonen via bluetooth. Fungerar bra - det enda tråkiga jag upptäckt är att bilen inte kan trigga röststyrningen i telefonen. Men om du ändå ska ha telefonen på instrumentpanelen så kommer du ju åt att aktivera röststyrningen via hemknappen. Röststyrning är i min mening nästan ett måste om man använder telefonen mycket i bilen. Touch adaptern är ganska värdelös för att bläddra upp ett namn under färd, och likaså själva telefonen - nackdelen med touchscreen till skillnad från fasta knappar.

12V-uttag för laddare finns i facket precis framför växelspaken, under kontrollerna för luftkonditioneringen. Här kan du se hur det ser ut med touch adapter på min bil:
Image
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

Tack Danni för ett utförligt svar. Att aux sitter i mittarmsstödet är ju genialt om man har en ipod som man stoppar ner i facket. Men använder man sin Iphone till allt, som jag gör, så blir det knepigt. Det innebär ju en lång sladd från hållaren i framrutan till mittarmstödets aux, plus en kort sladd till eluttaget. Inte särskilt snyggt. Vore inte dumt att ha en aux på själva radion, som det brukar vara annars. Man får använda någon lösning i stil med denna: http://www.griffintechnology.com/produc ... smartclick
Danni wrote:Om du kör med Media-In-kabeln så är det att ha telefonen i handskfacket som gäller. Inget jag hade rekommenderat. Fördelen är att radiodisplayen och rattknapparna funkar som de ska. Jag kör på detta vis.....
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

Existerar problem med dsg-lådan fortfarande? Eller är det något som är åtgärdat numera?
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... da-1.15208
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

adamski wrote:Existerar problem med dsg-lådan fortfarande? Eller är det något som är åtgärdat numera?
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe ... da-1.15208
Enligt Volkswagens pressrelease så drabbade det ett antal bilar tillverkade fram till augusti 2009. Eftersom det är ett känt problem som de återkallat en stor mängd bilar för att åtgärda får man väl anta att de slutade leverera nya bilar som led av problemet - det hade ju varit osedvanligt korkat.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by henrico »

DSG-problemet var bara för lådor med 6-växlad DSG har jag bestämt för mig.
Passat Ecofuel DSG '09
nordan
Posts: 11
Joined: 2009-12-30, 20:04

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by nordan »

vet om ett antal gaspassater här i borås som haft upprepade problem med DSG-7 lådorna.
Touran TSI Ecofuel DSG7 uttagen Nov-09. 12.000 mil
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by henrico »

nordan wrote:vet om ett antal gaspassater här i borås som haft upprepade problem med DSG-7 lådorna.
Jo, men det var väl ingen återkallelse på dem... Jag vet många bilar som har haft problem med många saker.. :)
Passat Ecofuel DSG '09
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

Danni: Jag har bestämt att ändå ta med media-in i fall man vill ha en hårddisk med mp3:or i handsfacket någon gång. En kompis som nyligen köpt en passat hade en liten extern usb-hårddisk kopplad till media-in och det verkar fungera fint.

Men jag funderar på den där telefonförberedelsen. Jag antar att det finns en adapter för att kunna hänga upp en iphone där, då det är rätt så populär telefon ;)
Hur är själva armen? Sitter telefon bra? Kan man tilta telefonen? Och förutsatt att det finns adapter för iPhonen, kommer man kunna svara på samtal och prata handsfree på något sett?
Danni wrote:Om du kör med Media-In-kabeln så är det att ha telefonen i handskfacket som gäller. Inget jag hade rekommenderat. Fördelen är att radiodisplayen och rattknapparna funkar som de ska. Jag kör på detta vis.....
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

Själv tycker jag gränssnittet för att bläddra och spela musik på media anslutet med USB-kabeln var fullkomligt värdelöst. Däremot funkar det mycket bättre med en iPod, för då får man iPodens sätt att organisera och bläddra musik istället. Mer om det finns x antal sidor bak i den här tråden :)

Jag har ingen aning om huruvida det finns en adapter för iPhone. Det får din handlare besvara. Därför kan jag inte riktigt svara på hur den hållaren isåfall skulle fungera.

"Armen" är inte direkt en arm utan bara ett fast fäste. Min s.k. "Touch Adapter" som sitter i telefonförberedelsen går inte att tilta, men den är redan tiltad mot föraren som default. Om det finns en hållare som passar för en viss telefon så innebär det att det kommer gå att svara på samtal med telefonknappen på ratten.

Och apropå inget så är här en första bild på den faceliftade Passaten som förväntas lanseras i år: http://www.teknikensvarld.se/nyheter/10 ... /index.xml
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

Antagligen alla redan läst, då det uppmärksammats i flertalet dagstidningar.

Volkswagen Passat 1,4 TSI Ecofuel miljöbästa bil 2010
http://www.gronabilister.se/miljobastabilar

...precis som 2009. Känns gott nu när jag beställt en. Leveranstid dock 4 mån :(
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Sven »

Jag har nu provkört min broders någon månad gamla Gas-Passat. Detta är den smidigaste bil jag någonsin kört! Den är nästan ljudlös, har en fantastisk komfort, det känns nästan som att sväva fram. Dessutom bra tryck i motorn och, t sk från min Zafira från -08 (ingen gasturbo och bara en effekt på 94 hk), väldigt lite motorbroms. Även en radio av högsta klass. Ja, när det gäller denna bil är det bara att gratulera de tyska ingenjörerna!

Om alla svenskar med tankar om att skaffa en ny kombi skulle provköra Passaten, tror jag den skulle kunna bli den mest sålda bilen i Sverige alla kategorier. Kanske en idé att VW försöker locka alla dessa presumtiva kunder till en provkörning. Å andra sidan, då skulle det tyvärr bli många som inte skulle kunna tanka sin bil med gas, eftersom det tar sån tid att öka produktionen av drivmedlet.
Opel Zafira CNG -08
Primus
Posts: 51
Joined: 2010-07-10, 16:04

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Primus »

Funderar på att köpa en Passat EcoFuel. Efter många år i BMW och numera några år i Volvo XC70 D5 Aut. så är det dags för bilbyte. Jag måste ta en miljöbil enligt firmans regler och väljer på en EcoFuel och Volvo 2,5FT. JAg har relatvit stort lastbehov av både barn och tillbehör.. 8) . Jag blev väldigt imponerad av Passaten efter en provkörning. De 150hk med DSG känns som betydligt mer. Dessutom är Passaten betydligt roligare att köra än Volvon. Volvon är å andra sidan bättre att lasta och åka i enligt min känsla. Dessutom är Volon "lyxigare" inuti. Volvon har dessutom en egenhet. Den har så kraftig motot att det är buskul att dra på så fort chansen finns. Men vare sig chassi eller styrning hänger med så det är som att köra en gammal jänkar. Full fart på raksträckorna och sedan tvärnit innan kurvan.. :twisted: . F'låt alla 2,5FT ägare.. :roll:

Men vad är era allmänna intryck. Jag har läst tråden men det skulle uppskattas om ni som svar på min fråga kunde säga lite om era mest positiva erfarenheter. Men också de negativa. Finns det något man bör se upp med? Något som är riktigt dåligt? Nogot tillbehör man inte bör missa eller något som är helt ointressant?

Jag vet att det kommer en facelift med säljstart v43-45 enligt en säljare i Stockholm. Jag är inte orolig för att beställa bland de första. Min Volvo XC70 var bland de första i landet och den ena BMW likaså efter faceliften på e46(3-serien). Det jag är orolig för är att gas och/eller varianten inte kommer direkt. Dessutom finns ju risk för extrema leveranstider då de redan stoppat beställningar på nuvarande modell.
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

Visst har du postat om detta på vwpc.se också? Har för mig jag sett nåt i förbigående...

Jag var ganska inställd på en V70 Bi-Fuel, men är nu ganska glad att de inte hann lansera den modellen i tid, för jag är väldigt nöjd med min Passat :) Först hade det varit intressant om det är etanolvarianten eller gasvarianten av 2.5FT du funderar på. Gasbilen har av det intryck jag fått vissa problem som gör att jag direkt hade tagit Passaten istället. Främst är det lastgolvet och så törsten i kombination med den lilla gastanken. Övertaget för bägge gasbilarna över etanolvarianten är förstås miljöaspekten och 8000 kr ytterligare sänkning av förmånsvärdet.

Vad jag gillar med Passaten är att den är relativt skoj att köra. Den är ju knappast en bil man främst förknippar med körglädje, men den är ändå bra mycket roligare än man kan få för sig om man bara tänker frasen "svenssonkombi med 150 hk". DSG-lådan är ett jätteargument för VW. Jag tycker Volvos femmor känns ganska sävliga, även de starkare varianterna, och ihop med Volvos odrägligt sega automatlådor blir det inte särskilt kul alls. Min enda erfarenhet av V70II var en automatväxlad 2.4D och den drivlinan var hemsk - som att köra buss. Har kört en hel del S80N D5 automat och tycker det är liknande, även om den har bra mycket mer klipp i omkörningar etc. Motorn i 2.5FT hade jag i två år, fast i en manuellt växlad S40, och den var det riktigt bra drag i när man tryckte till rejält - även den tyckte jag dock kändes lite för sävlig i vardagskörning på lägre varv. Komfortmässigt är V70n väldigt trevlig. Ljudnivån och fjädringskomforten har de lyckats med, Volvo. Jag personligen föredrar dock Passatens hårdare sportstolar på långfärder (det elektriska svankstödet är mycket bra).

I grund och botten handlar det väl om vad du prioriterar - komfort eller körbarhet. Bägge är riktigt bra bilar. Är du gammal BMW-fantast känns det som om du borde känna dig mer hemma i Passaten. En till sak att tänka på är att VW tar mindre betalt för skojiga tillbehör, så om du har ett pristak kommer du få in fler häftiga leksaker i bilen om du går på Passaten.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Primus
Posts: 51
Joined: 2010-07-10, 16:04

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Primus »

Danni wrote:Visst har du postat om detta på vwpc.se också? Har för mig jag sett nåt i förbigående...

Jag var ganska inställd på en V70 Bi-Fuel, men är nu ganska glad att de inte hann lansera den modellen i tid, för jag är väldigt nöjd med min Passat :) Först hade det varit intressant om det är etanolvarianten eller gasvarianten av 2.5FT du funderar på. Gasbilen har av det intryck jag fått vissa problem som gör att jag direkt hade tagit Passaten istället. Främst är det lastgolvet och så törsten i kombination med den lilla gastanken. Övertaget för bägge gasbilarna över etanolvarianten är förstås miljöaspekten och 8000 kr ytterligare sänkning av förmånsvärdet.

Vad jag gillar med Passaten är att den är relativt skoj att köra. Den är ju knappast en bil man främst förknippar med körglädje, men den är ändå bra mycket roligare än man kan få för sig om man bara tänker frasen "svenssonkombi med 150 hk". DSG-lådan är ett jätteargument för VW. Jag tycker Volvos femmor känns ganska sävliga, även de starkare varianterna, och ihop med Volvos odrägligt sega automatlådor blir det inte särskilt kul alls. Min enda erfarenhet av V70II var en automatväxlad 2.4D och den drivlinan var hemsk - som att köra buss. Har kört en hel del S80N D5 automat och tycker det är liknande, även om den har bra mycket mer klipp i omkörningar etc. Motorn i 2.5FT hade jag i två år, fast i en manuellt växlad S40, och den var det riktigt bra drag i när man tryckte till rejält - även den tyckte jag dock kändes lite för sävlig i vardagskörning på lägre varv. Komfortmässigt är V70n väldigt trevlig. Ljudnivån och fjädringskomforten har de lyckats med, Volvo. Jag personligen föredrar dock Passatens hårdare sportstolar på långfärder (det elektriska svankstödet är mycket bra).

I grund och botten handlar det väl om vad du prioriterar - komfort eller körbarhet. Bägge är riktigt bra bilar. Är du gammal BMW-fantast känns det som om du borde känna dig mer hemma i Passaten. En till sak att tänka på är att VW tar mindre betalt för skojiga tillbehör, så om du har ett pristak kommer du få in fler häftiga leksaker i bilen om du går på Passaten.
Tack för dina erfarenheter. Och jo, ja... jag har postat ett liknande inlägg på vwpc.se också. När jag skriver 2,5FT menar jag etanolen. Det du skriver påminner mycket om mina erfarenheter. Problemet att byta totalt byta bilmodell är att det är svårt att provköra tillräckligt för att vara helt säker(om man nu någonsin kan bli det).

Hur mycket drar din?
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

Primus wrote:Tack för dina erfarenheter. Och jo, ja... jag har postat ett liknande inlägg på vwpc.se också. När jag skriver 2,5FT menar jag etanolen. Det du skriver påminner mycket om mina erfarenheter. Problemet att byta totalt byta bilmodell är att det är svårt att provköra tillräckligt för att vara helt säker(om man nu någonsin kan bli det).

Hur mycket drar din?
Jadu. Vi kan ju börja med att hålla isär hur mycket den drar när jag kör den, och när min sambo kör den :)

Jag brukar snitta ungefär 5 kg / 100 km enligt färddatorn. Det blir en bränslekostnad på ca 7-8 kr / mil, vilket stämmer med vad min plånbok berättar för mig.

När min sambo lånat bilen brukar färddatorn glatt berätta för mig att det faktiskt går att köra den på ca 4.4 kg / 100 km :)

Min S40 T5 körde jag på mellan 1,0 och 1,1 l / mil (samma motor som i V70 2.5FT fast bara bensindrift och mycket lättare bil). Jag lider dessvärre av vad som brukar kallas "kroniskt tung högerfot".

Vad gäller provkörningen så fick jag låna en Passat över natten av VW Göteborg. Kolla om du kan få till en sån grej, eller kanske till och med få låna över helgen. Det är fortfarande inte nog med tid, men man hinner vänja sig bättre vid bilen.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Primus
Posts: 51
Joined: 2010-07-10, 16:04

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Primus »

Danni: Tack! Är det något du inte är nöjd med som jag bör tänka på? Någon utrustning man bör ha utöver det vanliga eller tvärtom - utrustning som är helt onödig när man tänker på pris?

Hur ser din förbrukning ut vad gäller bensin? Jaghar sett en del uppgigte på 7,8-8,0. Det låter mycket tycker jag.
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by Danni »

Primus wrote:Danni: Tack! Är det något du inte är nöjd med som jag bör tänka på? Någon utrustning man bör ha utöver det vanliga eller tvärtom - utrustning som är helt onödig när man tänker på pris?

Hur ser din förbrukning ut vad gäller bensin? Jaghar sett en del uppgigte på 7,8-8,0. Det låter mycket tycker jag.
Jag har faktiskt inte den blekaste. Jag har tankat bensin tre gånger på nästan 3000 mils körning :) Vad man får tänka på när det gäller bensinsiffrorna är att bilen ofta kör på bensin i början innan den blivit varm, och då är ju förbrukningen mycket högre. Om man sträckkör en bensintank lär man få mer rättvisande siffror, men jag har inte gjort det.

Utrustningsmässigt är det inget särskilt att tänka på, tycker jag. Premiumpaketet känns extremt prisvärt, förstår inte någon som beställer utan det. R-line likaså (fanns inte när jag beställde). Det tillval jag blivit mest positivt överraskad av är den automatiska bakluckan på kombimodellen - det kändes lite väl överdådigt när jag beställde det, men nu kommer jag aldrig köpa bil utan det tillvalet. En hel del bekvämlighetstillval som fartradar (som tyvärr inte fanns att beställa på 09orna) och lane assist känns väldigt skönt prissatta om man jämför med andra tyska märken.

Det enda man kan snubbla på som jag märkt är blåtandstillvalet. Väljer man "Premium Bluetooth" så funkar det bara med telefoner som stöder Remote SIM Access Protocol (rSAP), vilket inte är så många. Alternativet då är att välja den vanliga telefonförberedelsen och köpa till en "Bluetooth Adapter".
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: VW Passat TSI EcoFuel

Post by adamski »

Danni wrote: ...Premiumpaketet känns extremt prisvärt, förstår inte någon som beställer utan det. R-line likaså (fanns inte när jag beställde)...
Jo, jag beställde för någon månad sedan utan Premium :) Anledning är att jag helt enkelt inte tycker om läderstolar. Varmt och klibbigt på sommar med svarta läderstolar. Textilmattor vill jag inte heller ha, inte så kul med vinterslask med såna. Det enda i det paketet som jag ville ha var xenonlampor. Larmet fick jag lägga till separat.

R-line ingick däremot gratis.
Post Reply