Halvljus Passat

Post Reply
lubbis
Posts: 52
Joined: 2009-11-16, 19:33
Location: Linköping

Halvljus Passat

Post by lubbis »

Hej

Har nu en Passat 09 och nu är det dags att beställa ny bill. Har varit nöjd med min bil som rullat och gått förutom byte av lambdasond. När jag provkörde förra gången så var ju halvljuset katastrof så det blev Bi-Xenon. Denna gång är jag mer tveksam. Läste i testen i vi Bilägare att halvljuset var riktigt bra standard, http://www.vibilagare.se/test/ljus/ljus ... iant-30623

Känns onödigt att slänga ut pengar på Xenon om det inte tillför så mycket. Kör sedan ett år mest stadstrafik så det är också en parameter. Synpunkte?
JM
Posts: 20
Joined: 2009-03-27, 22:52

Re: Halvljus Passat

Post by JM »

Hej!

Hade precis samma upplevelse. Hade en 09a och var inte nöjd med ljuset, men i mitt fall var det mest helljuset som jag upplevde "spretade" åt alla håll o kanter. Har nu kört snart 1000 mil med min nya 12a med xenonljus och märker en klar skillnad. Stora testet kom för några veckor sen då jag nattetid av olika orsaker körde genom skogen mellan Ljungby och Halmstad tur o retur ca 14 mil och vägen kändes som den hade fast belysning men det var mina xenonljus ...

Köp xenon!

Glad sommar,
Jocke
lubbis
Posts: 52
Joined: 2009-11-16, 19:33
Location: Linköping

Re: Halvljus Passat

Post by lubbis »

Tack för infon. Det lutar åt Xenon. Förra gången provkörde jag en Passat utan och det var inget snack för vanliga ljuset var så kass.
lubbis
Posts: 52
Joined: 2009-11-16, 19:33
Location: Linköping

Re: Halvljus Passat

Post by lubbis »

Svara mig själv. Var ute och provkörde en Passat igår med vanligt ljus. Ljusinställningen var dålig då ljuset pekade rätt ner i backen. Ja jag kollade ljusviddsreglaget. Ljuset har potential men åt sidan ner i diket kan det inte tävla med xenon så det blev xenon även på nya bilen även om det blir nästan en Thailandsresa på tre år i extrakostnad.
Post Reply