touran gasregulator

Post Reply
pelle
Posts: 15
Joined: 2009-06-02, 13:16

touran gasregulator

Post by pelle »

Hejsan,

har en touran 06 som gått 5500 mil. Servade den på lagerstedts i stockholm. Dom hittade ett läckage på gasregulatorn och la fram en offert på 25 000 för att byta gasregulatorn och ventilen. Tack för det!!

Två frågor:

Någon som känner till nån verkstad i stockholmsområdet som kan vw gasbilar?

Mekanikern nämnde något om att vw har tagit sådana här fel på goodwill förut, någon som har erfarenhet av det?
Perhyl
Posts: 4
Joined: 2011-02-28, 21:33

Re: touran gasregulator

Post by Perhyl »

Hej, fick du någonsin något svar? Hur gjorde du? Hittade du någon annan verkstad än vW?
Hälsningar
/per med samma problem som du
pelle
Posts: 15
Joined: 2009-06-02, 13:16

Re: touran gasregulator

Post by pelle »

hejsan,

Jorå, jag vände mig till kw bilservice som sa att det går på garanti/goodwill så dom bytte alltihop utan att jag behövde betala en krona! Sedan dess använder jag alltid KW bilservice, känns mkt proffsigare än lagerstedts. Hoppas det löser sig för dig oxå!
AlisBalis
Posts: 2
Joined: 2013-10-07, 22:35

Re: touran gasregulator

Post by AlisBalis »

Hej Pelle och Per.
Sitter i samma sits som ni med min Touran -08 och har därför en fråga: hade ni gjort ett garantibyte av bakre gastank strax innan ni fick problem med era regulatorer? Jag gjorde bytet i våras och har sett flera inlägg där andra som gjort det fått problem med regulatorerna efter det.

/ Fredrik (som fått "erbjudande" om att byta regulator för 15000 kr)
pelle
Posts: 15
Joined: 2009-06-02, 13:16

Re: touran gasregulator

Post by pelle »

mitt minne är ju inte det bästa , men jag är rätt säker på att garantibytet av tankar skedde efter bytet av gasregulator.
Post Reply