Service på Passat EcoFuel

Post Reply
Jobov
Posts: 13
Joined: 2009-03-17, 20:54

Service på Passat EcoFuel

Post by Jobov »

Har just lämnat in bilen på 6000mila servive. (Passat ECOFuel) -09a
Dom ska ha ca 7900:- för denna. Tycker det låter väldigt magstarkt att ta ut sådant pris för att byta lite oljor samt tändstift och friskluftsfilter. Man är i fel branch helt klart.

Här läst om gas-ventiler här på forumet som slutat att fungera. Hur får man verkstan att kolla upp och byta sånt innan garantin går ut? Känns som man kommer att sitta där med en bil full med små tickande bomber när väl garantin går ut.
Förresten så fick jag byta hjullager fram efter 4500 mil. Är det många barnsjukdommar på dessa bilar?
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: Service på Passat EcoFuel

Post by Mange »

Jag fick byta bakhjulslager på min folka för en massa år sedan. Efter 10´ mil och verkstan tyckte det var ok. Det och lite annat har bidragit till min skeptisism för märket. Verkar annars vara fina bilar...
V70BiFuel2008
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Service på Passat EcoFuel

Post by taz »

Jobov wrote:Har just lämnat in bilen på 6000mila servive. (Passat ECOFuel) -09a
Dom ska ha ca 7900:- för denna. Tycker det låter väldigt magstarkt att ta ut sådant pris för att byta lite oljor samt tändstift och friskluftsfilter. Man är i fel branch helt klart.

Här läst om gas-ventiler här på forumet som slutat att fungera. Hur får man verkstan att kolla upp och byta sånt innan garantin går ut? Känns som man kommer att sitta där med en bil full med små tickande bomber när väl garantin går ut.
Förresten så fick jag byta hjullager fram efter 4500 mil. Är det många barnsjukdommar på dessa bilar?
Hjullager efter 4500 mil???? Måste ha varit något tillverkningsfel.. Hoppas du inte fick betala något för det? .. Själv bytte jag hjullager på vår andrabil för en vecka sedan.. Volvo 850 .. Hade gått 27000 mil då.. De andra lagren verkar dock fina än så länge.. :)

Jämför pris på service med Mechanum, de kanske tar mindre... Det är nog mer saker som görs på 6000 mil servicen väl?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Post Reply