Passat iPodkabel med iPhone?

Post Reply
kayakerboy
Posts: 3
Joined: 2010-06-05, 20:04

Passat iPodkabel med iPhone?

Post by kayakerboy »

Hade tänkt köra Spotify i min iPhone i passaten (tsi ecofuel 2010) där jag har tillvalet iPodkabel media in. Men det funkar inte :(

När jag kopplar in den så får jag meddelandet "Detta tillbehör är inte avsett för iPhone" (och frågan:vill du aktivera flygläge) i telefonen och meddelandet "MEDIA IN-NO AUDIO FILES" i bilens display. Går det bara att köra iTunes, dvs Spotify är kört? Jag har offline-spellistor i Spotify som jag annars kan köra i iPhonen (dvs ljud när jag inte har den inkopplad i bilen). Eller går det bara att köra iPod, inte iPhone? Eller är det rentav något fel på kabeln eller monteringen av kabeln?

Någon som vet eller har en gissning?
kayakerboy
Posts: 3
Joined: 2010-06-05, 20:04

Re: Passat iPodkabel med iPhone?

Post by kayakerboy »

Kanske ska tillägga att det är en iPhone 3Gs...

Tacksam för hjälp...
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Passat iPodkabel med iPhone?

Post by Danni »

Ska du köra via MEDIA-IN är det bara musikfiler lagrade i iPod-funktionen på telefonen som går att spela. Inte ens det hade jag rekommenderat - vilket meck att lägga telefonen i handskfacket varje färd, och behöva stänga av telefonfunktionen (tror det funkar om man svarar nej på den frågan förstås).

Om du vill spela via Spotify eller andra program kan du istället koppla telefonen till AUX-ingången i handskfacket. Då kan du förstås inte styra uppspelningen via stereoskärmen eller rattknapparna, utan måste styra direkt via iPhonen. Det går nog göra rätt snyggt om man skaffar en hållare till telefonen. Det var nån i stora Passat-tråden som tänkte försöka sig på den lösningen.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
kayakerboy
Posts: 3
Joined: 2010-06-05, 20:04

Re: Passat iPodkabel med iPhone?

Post by kayakerboy »

Tack för svaret Danni,

nu har jag testat igen och konstaterat att det funkar OM man sätter telefonen i flygläge :(

Hade jag vetat att sladden var placerad i handskfacket (kass!) OCH att man inte kanha på telefonen hade jag aldrig tagit den. Fanken vad man måste vara påläst nuförtiden :(

jaja, då blir det väl en iPod med spotify eller aux-ingången med iPhonen...
adamski
Posts: 32
Joined: 2010-05-18, 22:47

Re: Passat iPodkabel med iPhone?

Post by adamski »

Är det någon som gjort nån snygg lösning och gömt sladden mellan en hållare och aux i handsfacket?
Post Reply