När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post Reply
Lello
Posts: 6
Joined: 2009-06-03, 11:39

När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by Lello »

Skrev på i veckan för ett nytt jobb, och efter 6månaders prova ställning så ska jag beställa min Passat Ecofuel men är det någon som har en susning om den nya modellen hinner komma. Låt säga att jag lägger en beställning i januari 2011.

MVH Lello
User avatar
Stålis
Posts: 554
Joined: 2007-09-03, 12:47
Location: Östra Tollstad

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by Stålis »

Tveksamt om det finns nån att beställa redan då. Läste nånstans att nya passaten kommer 2011, oklart när under året. Gissningsvis dröjer det ytterligare ett tag innan den kommer som ecofuel.
Volkswagen Golf Sportscombi 1.4 TGI DSG 2016
Opel Zafira 1.6 CNG ecoflex turbo 2009 (såld)
Opel Astra 1.6 CNG 2004 (såld)
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by Danni »

Volkswagen har sagt att de kommer komma med väldigt många nyheter just under 2010, så det känns troligt att de kommer hinna annonsera ut en ny Passat redan i år. Nuvarande generationen introducerades 2005, och sex års livslängd är ganska vanligt för de tyska bilmodellerna (ofta med en facelift halvvägs, som lyst med sin frånvaro just för Passaten). Det är inte omöjligt att den går att beställa i januari 2011, däremot är det idag omöjligt att säga nåt om den saken :)

Snubblade på min VW-säljare för nån månad sen, och han trodde att det inte skulle vara några dramatiska förändringar på Passaten - mer av en facelift för att harmonisera med övriga modeller (framförallt grillen och lyktorna, då).

Själv dreglar jag för fullt över nya Touareg: http://www.automotorsport.se/news/20250 ... h-snålare/
Dock ej med gasdrift...
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Björk
Posts: 10
Joined: 2010-01-24, 19:33
Location: Stockholm

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by Björk »

Verkar som om sedanmodellen ("limo" i VW språket) kan komma i höst, och då borde kombin komma ut nånstans efter nyåret. Däremot tvivlar jag på att EcoFuel motorn kommer att släppas som möjligt motorval förens tidigast till modellår 2012, dvs. i produktion efter Juli 2011. Noterbart dock är att det inte längre verkar gå att fabriksbeställa sedanen längre.
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by AndersH »

Rätt stor risk att vi står inför ett ras i gasbilsförsäljningen när storsäljaren nr 1 gör modellbyte alltså. :(
nordan
Posts: 11
Joined: 2009-12-30, 20:04

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by nordan »

Leveranserna börjar i januari 2011. Fick en offert på en ecofuel häromdagen.
Touran TSI Ecofuel DSG7 uttagen Nov-09. 12.000 mil
Primus
Posts: 51
Joined: 2010-07-10, 16:04

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by Primus »

nordan wrote:Leveranserna börjar i januari 2011. Fick en offert på en ecofuel häromdagen.
Hur säker är du på januari? Den uppgift jag har är att produktionen startar i januari. Leverans i vissa få fall i februari och normalleverans i slutet på mars och början på april. Jah har dock haft svårt att få allt bekräftat.
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: När kommer nya Passat Ecofuel kombin?

Post by Danni »

Jag har också hört att kundbilarna ska börja komma i januari, men då gällde det inte specifikt EcoFuel utan nya modellen i allmänhet.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Post Reply