Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post Reply
Maga
Posts: 10
Joined: 2010-01-02, 14:13

Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post by Maga »

Hej
Jag har precis för en vecka sedan beställt min första förmånsbil som blev en Passat EcuFuel Variant Biscaya Blue med Premium paket , R-line , Familypaket och lite annan trevlig utrustning som utökad Stereo RDS 510 Volkswagen sound, krockkuddar bak, infällbara backspeglar, Media in..

Nu är det tänkt att jag och familjen ska bila ner till Italien i sommar och jag undrar om man behöver någon adapter när man ska fylla på gas i Tyskland och Italien eller anslutningen passar direkt. Har man en gasbil, vill man köra på gas så mycket som möjligt både när det gäller miljöen och ens egna ekonomi.

Är det någon som har någon erfarenhet av detta så vore jag enormt tacksam för ett svar om detta? Jag hatar att inte vara förbered på sådana situationer på plats! :?

Mvh
Magnus
Last edited by Maga on 2010-01-09, 11:16, edited 1 time in total.
aiskylos
Posts: 64
Joined: 2009-03-14, 09:40

Re: Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post by aiskylos »

adapter behövs i italien, men finns på varenda mack att låna - nästan alltid någon som tankar åt dig. Tyskland har samma system som oss.

- snygg färg förresten :wink:
VW Touran TSI Ecofuel -10 Biscay blue
Audi A2 1,2 Tdi som går på rapsdiesel
Maga
Posts: 10
Joined: 2010-01-02, 14:13

Re: Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post by Maga »

Hej!
Stort tack för svaret, Aiskylos!
Vad bra att man slipper strula med detta!
Det ska bli roligt att bli gasbilsägare!
Tänkte först ta silvermetallic, mycket praktiskt men det är så vanligt.
Denna blåa tycker jag verkar fin. Hoppas att den inte ser för skitig ut efter lite körning bara!
Tack och hejdå!
Mvh
Magnus
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post by Danni »

Jaså minsann, kan man får R-design även till EcoFuelen nu! Tycker det är ett välgjort och fräscht paket, och hade gärna haft det eftersom Passatens design känns lite gammal i övrigt... Ska bli intressant att se om de klämmer fram nästa generation i år - det borde ju vara så dags nu.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
aiskylos
Posts: 64
Joined: 2009-03-14, 09:40

Re: Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post by aiskylos »

Och framförallt skall det bli intressant att se om dom tar fram en gasvariant redan från början. Idiotiskt om dom inte gör det, men man vet aldrig.

Maga: jag tycker nog den håller sig rätt fin - kanske inte just idag när jag inte tvättat på två veckor och kör i snöblandad gyttja och gödselspill varje dag ...
VW Touran TSI Ecofuel -10 Biscay blue
Audi A2 1,2 Tdi som går på rapsdiesel
Maga
Posts: 10
Joined: 2010-01-02, 14:13

Re: Behövs gasadapter för Italien och Tyskland!

Post by Maga »

Hej igen
vi börjar kanske komma lite ifrån min första fråga, det är lätt när man är bilintresserad som Er.
R-line enligt säljaren blev tillgängligt sedan November 2009 på EcoFulen och jag är av den typen att jag måste känna mig tillfredställd när jag tittar på bilen och då är det roligare att hålla den fräsch också, fast det är en förmånsbil.

Det ska bli skönt att lämna BMW´´kvaliteten´´ efter 5 st i rad. BMW var som bäst fram till och med E36-98 och E34-95 sedan har den så kallade ``kvaliteten´´ rasat. Har en 530i touring 02 och sämre bil har jag aldrig ägt med en massa småfel och annat skit. Jag behåller i och för sig min BMW 328i 95´a som andra bil, bättre bil har jag aldrig haft.
Passaten kändes mycket välbyggd när jag provade den och jag blev impad av en motor på 1,4 liter med den prestandan och förbrukning. Självklart så hjälper kompressor och turbo till, smart lösning. När jag är på snålkörningshumör, det skiftar från aktiv körning, så kan jag köra landsväg på 0.72lit/milen vid landsväg med en 3 liters rak sexa.

Ska se vad jag kan få ner förbrukningen av gasbilen till med rätt körteknik. Jag vill ha bilen nu, leverans väntas inte ske förrän i slutet på April, usch!
Ha en bra söndag!

Tack för alla svar här, ser fram emot att äga min första folkvagn. Impad av framstegen av kvaliteten på detta märke!

Mvh
Magnus
Post Reply