Lane Assist en lysande uppfinning

Post Reply
MrEcoFuel
Posts: 1
Joined: 2009-06-09, 18:52

Lane Assist en lysande uppfinning

Post by MrEcoFuel »

Har nu ägt min Passat Variant Ecofuel i 1,5 vecka och måste säga att jag verkligen trivs. Har visserligen samma utmaning som er andra med lite kinkig gas och det blir hjulspinn ibland men man vänjer sig nog.

Latjo utrustning med Navi, inbyggda barnstolar, kurvljusen , fjärrbaklucka, kylning på sommaren i samma funktion som bränslevärmaren...wow komma till en kall bil en varm dag, paddlarna på ratten är ju oxå lite kul , samt park assist är ju lite magiskt och lite läskigt första gångerna men jag måste säga att jag gillar Lane assist bäst. Härlig känsla att våga släppa ratten och att bilen styr själv....om än med en stark signal om att hålla händerna på ratten. Men den kommer nog rädda en del situationer när man plockar nappar och annat på golvet....och inte riktigt är en bra förare.

Vet inte riktigt om förbrukningen är låg/hög kör bara på biogas blandad körning ligger vi på 6.0kg/100 km tror det är mer än specen men som sagt den har inte gått så långt än.

Ni som funderar på att köpa en....gör det det känns verkligen bra att tanka på det som kommer ur toan....
/Magnus
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Post by Danni »

Hej och välkommen! Kul att höra att du gillar din bil :) Jag är också helt löjligt nöjd med min. Oerhört bekväm. Jag såg två till EcoFuel på motorvägen idag med samma färg som min (Silver Leaf) och de är ju löjligt snygga!

Lät som att du gick helt wild and crazy med utrustningslistan, måste gått på över 400 lax?

Lane assist var en sån där sak som jag funderade på men ställde mig väldigt tveksam till. Å ena sidan är det en vettig säkerhetsfunktion. Men samtidigt gillar jag inte att bilen ska lägga sig i hur jag kör. Framförallt vill jag kunna t.ex. kryssa mellan filer på en tom motorväg utan att behöva dutta med blinkersen utan att bilen ska protestera.

Hur mycket måste man ta i för att visa bilen att man verkligen vill byta fil trots att man inte blinkar? Är det en lillfingermanöver eller får man ta ordentligt tag?
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
Post Reply