Gasdekal

För diskussioner som spänner över flera fält.
User avatar
Oldfield
Posts: 329
Joined: 2007-08-25, 22:23
Location: Kalmar

Post by Oldfield »

Ingen slogan för min del heller. Biogas/biogasbil räcker för min del

Tråkigt att de försökt slanga din bil, men å vad paffa de måste ha blivit :shock: Hoppas de inte förstörde något på bilen bara.
User avatar
anderslofberg
Posts: 64
Joined: 2005-11-07, 22:31
Location: Stockholm

Post by anderslofberg »

Ingen slogan för min del heller.
Jag skickar upp ett förslag (en bild alltså) snart på biogas och kanske även biogasbil.
Ska man klistra dekalen på in- eller utsidan av bakrutan?
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Post by AndersH »

Jag har bläcksvart solfilm på min bakruta så sitter dekalen på insidan så kommer den inte att synas i så fall. 8)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Det blev visst hårdare i skrift än det var tänkt. Svårt det där med att skriva med nyanser.

Har tänkt på hur kul det skulle vara att se minen på den som försöker slanga min bil. *flin* Ytterligare en fördel med gasbil!

Dekal som klistras på insigan skulle f.ö. inte funka för mig heller. Jag har iofs tonade rutor från fabriken så de är väl inte precis svarta, men det är svårt att läsa igenom.
BifuelManiac
Posts: 227
Joined: 2006-09-18, 09:44
Location: Stockholm

Post by BifuelManiac »

torkel wrote:Har tänkt på hur kul det skulle vara att se minen på den som försöker slanga min bil. *flin* Ytterligare en fördel med gasbil!
Eller hur snopen du själv blir när de trots allt slangat ur all bensin ur den och du inte kan starta den... :P
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Post by larfor »

God idé med dekal.
Vad tros om "Bi-fuel, -Biogas/Bensin". Har sett flera bilar med sådan dekal.

Det kan vara bra att det framgår att man kan köra på både gas och bensin. Tror att det fortfarande är många som inte vet det och inte tror att man kan ha gasbil om man har långt till macken eller ska köra långkörningar.

Det finns också magnetdekaler, som man kan sätta varsomhelst på bilens plåt.
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Min bil startar på gas. :-P
BifuelManiac
Posts: 227
Joined: 2006-09-18, 09:44
Location: Stockholm

Post by BifuelManiac »

Torkel: Vad har du för bil?
Pelle Persson
Posts: 10
Joined: 2007-08-22, 09:14
Location: Östersund

Post by Pelle Persson »

Hej
För den som ändå inte är ängslig över att förmedla en tanke om att det inte är en slump vad man kör på så kan man på adressen nedan kolla in en propagandadekal. Den har Östersunds kommun tagit fram och jag antar att de inte håller i dem allt för hårt.

http://www.ostersund.se/kommunalservice ... 02966.html

En kul "före-efter-effekt" av att sätta på en dekal var att det kommer fram folk och är positivt nyfiken över bil "Biogas minimal klimatpåverkan"

O så hade man gjort premiär i detta sällskap, Häpp!
v70 -03 Bi-fuel
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Jag är positivt inställd till en dekal som s a s förmedlar något, väcker någon tanke, provocerar. Att bara skriva "Biogas" är ju informativt och i bästa funkisstil, men det kan gärna få vara något mer.
Pelle Persson
Posts: 10
Joined: 2007-08-22, 09:14
Location: Östersund

Post by Pelle Persson »

Pelle Persson wrote:Hej
För den som ändå inte är ängslig över att förmedla en tanke om att det inte är en slump vad man kör på så kan man på adressen nedan kolla in en propagandadekal. Den har Östersunds kommun tagit fram och jag antar att de inte håller i dem allt för hårt.

http://www.ostersund.se/kommunalservice ... 02966.html

En kul "före-efter-effekt" av att sätta på en dekal var att det kommer fram folk och är positivt nyfiken över bil "Biogas minimal klimatpåverkan"

O så hade man gjort premiär i detta sällskap, Häpp!
Missade att skriva att dekalen finns utan kommunlogga där det endast står "Biogas minimal klimatpåverkan"
v70 -03 Bi-fuel
User avatar
Stålis
Posts: 554
Joined: 2007-09-03, 12:47
Location: Östra Tollstad

Post by Stålis »

Hej hej!

Häromveckan pratade jag med en kille på Svensk Biogas i Linköping för att höra om de hade några biogas-dekaler.

För närvarande har de enbart dekaler med reklam för Svensk Biogas AB, men de hade "på agendan" att ta fram ett paket med dekaler för den som vill göra reklam för biogas som sådant - alltså inte för bolaget. När de har tagit fram dekalerna skulle de meddela sina tankkortskunder via fakturan. Vad de hade för tidplan vet jag inte.
Volkswagen Golf Sportscombi 1.4 TGI DSG 2016
Opel Zafira 1.6 CNG ecoflex turbo 2009 (såld)
Opel Astra 1.6 CNG 2004 (såld)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

"Minimal miljöpåverkan" är ett budskap som jag skulle svälja på en dekal. Absolut.

Jag kör f.ö. en Opel Zafira. Den är, som Opel kallar det, semimonovalent. Blir märkbart slöare på bensin, som just bara är ett reservbränsle.
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

Man kan klippa bort reklamen för företaget och ha kvar själva budskapet.

Jag har två dekaler på bilen. På den ena står det "Biogas - Ren Drivkraft" på och på den andra "Biogasbil".

Jag mejlade och frågade ett antal företag och komuner, och dom skickade hen ett antal dekaler. Sedan klippte jag bort företagsloga och behöll som sagt budskapet.
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

knuff

Post by torkel »

Vad händer? Visst var det någon som hade ett förslag på gång?
jkl
Posts: 2
Joined: 2007-10-15, 13:34

ny här

Post by jkl »

Tjena

har inte ens bil, men kollade in den här tråden ändå.

Sven: "Biogasa" är ju klockrent, omöjligt att missuppfatta. Min röst ligger där.

Men bildförslaget som lades in ser mest ut som nåt slags löddrigt diskmedel :?
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Tänkte ge ett bidrag till dekaltext.

Vad tror ni om:
Biogas för en gladare miljö och plånbok
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Göran wrote: Biogas för en gladare miljö och plånbok
Tycker den låter bra.. Jag är på i detta projektet också.. Men som nån föregående talare sa.. Jag har oxo kol-svart bakruta så måste sätta dekalen på utsidan..

Tycker Biogas låter som en bra dekal också.. Men jag gillar även slogans om den nu går att få riktigt bra....
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

OK, det verkar inte hända så mycket med klistermärket. Då har jag ett förslag: Jag skulle kunna tänka mig att ha forumgasloggan, den från startsidan för Forumgas, på bilen. Den tycker jag också säger att jag kör gasbil.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

torkel:
Hur menar du? Bara forumgasloggan eller med stora bokstäver "BioGas" och sedan en mindre för forumgas?
Om man bara använder forumgasloggan så undrar jag om någon förstår vad det handlar om.

Mandus var tydligen sugen att göra klart dekalen (han som gjort designen till portalen), mailade mig för någon vecka sedan, men jag sa till honom att han fick lugna sig till efter jul 8)
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Då stillar jag mig. Men jag menade bara Forumgas.
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jag är sugen på en biogas text :D .. sen får de gärna stå forumgas också på den i hörnet eller nått :D
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Jag såg att även i USA vill man visa att man kör på gas :D

http://www.cngchat.com/index.php?pid=2

Se även bilden uppe till höger på den sidan för bild på dekalen.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Angående dekal går det inte att ordna någon omröstnig om budskapet i dekaltexten :?:

Min personliga åsikt är att vi borde ha någon typ av budskap typ slogan eller en ren text + forumsgas logga med webbadress.

Om jag har förstått saken rätt så har Johan kontakten med en eventuell leverantör skulle du inte kunna fixa omröstningen också :?:
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
roffer
Posts: 25
Joined: 2007-12-20, 14:40
Location: Åkersberga

Mina dekaler

Post by roffer »

Min bil kommer uppenbarligen från trollhättan, jag har följande dekaler på min.

http://i161.photobucket.com/albums/t214 ... l/sida.jpg

Informativt för andra.

http://i161.photobucket.com/albums/t214 ... /dekal.jpg
Opel Astra Cng-01
Post Reply