Biogas mest kvinnliga förare???

För diskussioner som spänner över flera fält.
Post Reply
pellepropp
Posts: 5
Joined: 2011-02-22, 08:00

Biogas mest kvinnliga förare???

Post by pellepropp »

Har börjat fundera lite. Varje gång man tankar gas så är det oftast kvinnliga förare av bilarna som står där och tankar. I genomsnitt så är endast 1 av 5 som har tankat samtidigt som mig kvinnor i min ålder . Visserligen inte inte mig emot , det är ju trevligt att få vila ögonen på dessa söta och trevliga kvinnor ;-)

För det tar ju lite tid att tanka men tiden går ju fort ändå.

Mest funderar jag på om det är så att kvinnorna är mer miljömedvetna än vi män?
Eller är det för att det är så mycket billigare än bensin så att dom får pengar över till att shoppa annat?

Huvudsaken är att dom fortsätter att tanka gas både för miljön och för min skull. Brukar oftast vara trevliga pratstunder med er. Gör inget om det skulle bli 1 av 10 bara det är fler som tankar gas.

Så : GO GIRLS
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Biogas mest kvinnliga förare???

Post by Fred »

Nu framgår det ju inte var du brukar tanka Pelle, men här i Stockholm så är det utan tvekan mest manliga gastankare. Eller jag skulle nog kunna tänka mig att relationen mellan män och kvinnor speglar könsfördelningen när det gäller bilkörning generellt. Men visst håller jag med om att det är trevligare att vila ögonen på en kvinnlig gastankare än en lönnfet manlig taxichaufför...:D
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: Biogas mest kvinnliga förare???

Post by Mange »

Jag får nog säga att det är typ 1 på 15 tankare som är kvinna när jag tankar...
V70BiFuel2008
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Biogas mest kvinnliga förare???

Post by taz »

Min sambo (tjej) brukar oftast tanka vår bil i Göteborg. Detta pga att vi samåker och hon har längre till sitt jobb så hon tankar innan hon hämtar upp mig. Men jag upplever att det är sällan tjejer som tankar när jag är och tankar.. Jag tror att de flesta som tankar gas är tjänstebilsförare här i Göteborg och de är oftast män.
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Post Reply