Reklam för gas

För diskussioner som spänner över flera fält.
Post Reply
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Reklam för gas

Post by torkel »

På väg till jobbet idag hamnade jag bakom en buss med reklam från Fordonsgas som täckte hela bakänden: "Kör med svanen". Kul!
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

...och på väg till jobbet hörde jag radioreklam för Fordonsgas idag för första gången. Också här nämndes förstås Svanenmärkningen som ju är själva grejen som man spelar på nu innan Carstedt & Co vattnar ur märkningens värde.

I ett reklamblock i Rix Morgonzoo runt 07.15 imorse körde dom en kort snutt med Yannick Tregaro som meddelade att inte bara ren idrott är värdefull utan också ren miljö eller nåt åt det hållet.

Var det bara i Storgöteborg eller har någon av er hört liknande på andra håll i landet? Jag som aldrig ens lyssnar på annat än P1 om jag lyssnar på radio men så blev det radiosport och då gör jag nästan vad som helst för att slippa. Så blev radio Rix en stund. Ironiskt att det var en idrottsman som körde reklamen just därför. :)
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Synd att de kör på Rix. Bandit verkar ju vara den kanal de flesta lyssnar på i Gbg på morgonen. Själv föredrar jag P3...
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Menar du att det finns folk som lyssnar på Bandit? Jag har nog aldrig träffat nån av dem ;) Är det inte där dom där tomtarna huserar som tidigare fanns på City radio? Men jag har svårt att tro att reklamen bara går ut via en radiokanal, det är oftast mediaföretag som säljer paket med reklamtid för maximal spridning och då går det normalt över att antal olika kanaler. Frågan är som sagt om det bara är över Göteborgsregionen eller om dom satsat på fler ställen?
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

torkel wrote:Synd att de kör på Rix. Bandit verkar ju vara den kanal de flesta lyssnar på i Gbg på morgonen. Själv föredrar jag P3...
Om man tittar på lyssnarsiffror så når RIX FM betydligt fler lyssnare än Bandit.
Riket:
FIX FM 1 333 200
Bandit 199 000

Men om man tittar på Göteborg, ser det ut så här:
RIX FM 76 700
Bandit 80 800

Inte så stor skillnad...
Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
bi-fuel classic
Posts: 55
Joined: 2007-03-04, 11:40
Location: Kungälv

Post by bi-fuel classic »

Jag hörde Tregaro göra reklam imorse (eller om det var igår) på Bandit Göteborg strax innan kl 7
Post Reply