Fler rubriker

Tyck till om ForumGas. Meddelanden från oss bakom webbplatsen.
Post Reply
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Fler rubriker

Post by torkel »

Nu när det blir fler användare och det skrivs fler och fler inlägg kanske det är dags att dela upp så man får en forumrubrik per bilmärke? "Gasfordon" börjar bli ganska vältrafikerad. Då blir det lättare att hitta om man har undringar runt en bil man äger eller funderar på att köpa.
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

God ide
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
bassunit
Posts: 13
Joined: 2008-02-09, 13:52
Location: Göteborg

Post by bassunit »

Man kanske skulle kunna ha en Köpes & säljes avdelnng också?
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Ja, vad säger ni?
Jag är lite ambivalent, vill helst inte ha för många subforum - men det kanske är dags för det nu. Själv använder jag bara "visa nya inlägg"-knappen och sök. Bläddrar nästan aldrig bland kategorierna.

Köp & Sälj har vi haft, den försvann för att ingen skrev där, men jag kan slänga in den på prov.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Stålis
Posts: 554
Joined: 2007-09-03, 12:47
Location: Östra Tollstad

Post by Stålis »

Johan wrote:Jag är lite ambivalent, vill helst inte ha för många subforum - men det kanske är dags för det nu. Själv använder jag bara "visa nya inlägg"-knappen och sök. Bläddrar nästan aldrig bland kategorierna.
Man skulle kunna se ett utökat antal subforum (t.ex. per bilmärke) som en service till våra gäster som är här och rekar inför kommande gasbilsköp. För aktiva forumanvändare spelar det förmodligen mindre roll.
Volkswagen Golf Sportscombi 1.4 TGI DSG 2016
Opel Zafira 1.6 CNG ecoflex turbo 2009 (såld)
Opel Astra 1.6 CNG 2004 (såld)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Stålis wrote:Man skulle kunna se ett utökat antal subforum (t.ex. per bilmärke) som en service till våra gäster som är här och rekar inför kommande gasbilsköp.
Dels det. Dels börjar jag tycka det blir lite väl många Volvospecifika inlägg. De intresserar mig inte och det intressanta försvinner i bruset.
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

torkel wrote:
Stålis wrote:Man skulle kunna se ett utökat antal subforum (t.ex. per bilmärke) som en service till våra gäster som är här och rekar inför kommande gasbilsköp.
Dels det. Dels börjar jag tycka det blir lite väl många Volvospecifika inlägg. De intresserar mig inte och det intressanta försvinner i bruset.
Jag håller med om att märkesspecifika subforum vore bra. Jag är inte ointresserad av andra bilar än Volvo men det är klart att det vore smidigt att kunna lägga in en ev. fråga som bara rör Volvo i en egen katagori...så slipper ägare av andra märken läsa den.

Nu tycker jag ju inte att det är så vansinnigt mycket att sortera på detta forum, vi är ju trots allt bara 177 registrerade...men det ökar ju hela tiden, glädjande nog! :D
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Det visar sig att phpBB inte stödjer sub-forums utan mods.

Det har dock nyligen kommit en ny version (första på flera år) som stödjer både subforums och uppladdning av bilder.

Jag tar och uppgraderar till den nya versionen (fast det kommer inte att hända nu i eftermiddag, typ).
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Låter grymt, Johan! Keep up the good work!! :D
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Ja, Johan, du gör ett mycket bra jobb med detta Forum! :D
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Tack!
Själv känner jag att forumet förtjänar lite mer tid - men det är svårt att få tid och ork. Killarna MobilityGuard är en stor hjälp också - det fixar egentligen hela servicen av vår virtuellla forumdator.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

När vi ändå har frågan uppe angående forumrubriker. Kunde man inte lägga in en typ gasfakta.
Där länkar till concawes rapporter, statistik biogasproduktion och kanske kartor tankställen. Kunde finnas
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Post Reply