Nya tider för forumet

Tyck till om ForumGas. Meddelanden från oss bakom webbplatsen.
Post Reply
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Nya tider för forumet

Post by Johan »

Forumet var nere hela sommaren
Mitt i semestertider så lade forumgasservern ner, vilket gjorde att det tog ett tag innan jag fick upp den igen. Det togs regelbundna backuper på databasen så de flesta inläggen ska vara återställda nu. Vi har dock förlorat uppladdade bilder från 2013 och framåt.

Stort tack till MobilityGuard!
Min kompis som fixade serverplats åt mig hos MobilityGuard har slutat på det företaget. De har helt fritt driftat servern i ganska precis tio år! I samband med kraschen kände jag dock att det var dags att se om någon annan ville ta över servern och forumet.

Olass tar över
Som tur var blev jag efter kraschen kontaktad av Olov som undrade om jag behövde hjälp. Han visade sig vara intresserad av driva vidare hela sajten, vilket passade mig. När vi väl kommit överens om att han tar över så har han studsat runt som en speedad bumbibjörn i min mailbox och sprutat idéer. Det känns bra att lämna över till en så engagerad person och jag tror forumet kommer tas hand om bättre än någonsin.

Så tack för mig!
Ett litet hej till åsaboe och AndersH, som var de första användarna som engagerade sig i forumet och drog hit folk för snart tio år sedan. Jag har inte gjort mycket på forumet de senaste åren, men det är kul att det fyllts på med så mycket bra information av driftiga användare!
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Nya tider för forumet

Post by Fred »

Tack Johan, för allt du gjort för forumet! (Här skulle man haft en "tumme upp"-smiley!)

Jag har varit inaktiv här på forumet väldigt länge men det beror bara på positiva saker...helt enkelt att min bil rullat på felfritt och gassituationen löst sig i Stockholm! :D Det är verkligen som de säger: det är bara folk som har problem som skriver på forum...man läser väldigt sällan något från dem som aldrig har något strul.
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
olass
Posts: 33
Joined: 2011-09-22, 17:10

Re: Nya tider för forumet

Post by olass »

Tack för förtroendet Johan. Och stort tack för att du drivit forumet under alla dessa år. Forumet fyller ju snart 10 och det är vad det är tack vare Johan och alla engagerade användare som löst av varandra med frågor och svar under åren. Nu löser jag av Johan bakom spakarna och hoppas både kunna driva vidare forumet i samma anda och samtidigt tillföra något nytt under kommande 10 år.

Högsta prio för mig var att få upp forumet så fort som möjligt, så att alla våra förnämliga guider blir åtkomliga igen, så att Google indexerar våra sidor igen och så att vi kan börja prata med varandra igen. Som Johan skrev så har vi mist uppladdade bilder från ca två år tillbaka men jag hoppas att problemet är relativt begränsat då många använt forumbilder och liknande tjänster för inlägg skrivna under denna tiden. Förhoppningsvis kan vi hjälpas åt att försöka lägga in nya bilder för det som gått förlorat.

Forumet snurrar nu på en ny server och forummjukvaran har samtidigt blivit uppgraderad. Det finns nog lite småsaker här och var som inte fungerar 100% och ni får gärna hjälpa till att rapportera det i den här tråden så försöker jag fixa det allt eftersom.

Välkomna tillbaka och låt oss hjälpas åt att sprida ordet att forumgas.se är uppe igen!
Post Reply