Blir vi 500 före årsskiftet?

Tyck till om ForumGas. Meddelanden från oss bakom webbplatsen.
Post Reply
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Sven »

Just nu är vi 479 medlemmar. Vi borde därmed spränga 500-vallen före årsskiftet. :D
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Fred »

Var just inne och kollade lite medlemsstatistik och ser att vi nu är 488! :D Dessutom kan jag rekryterat en till idag! 8)

Dock upptäckte jag en sak...det är förvånande många medlemmar som inte har skrivit ett enda inlägg... :roll: Finns det någon sanering av "döda" medlemmar? Nu menar jag inte att det direkt gör något att det skvalpar medlemmar som kanske bara registrerat sig för att kunna göra en sökning och sedan aldrig kommit tillbaka men det friserar ju antalet medlemmar uppåt. Min poäng är att ett forum ÄR sina aktiva medlemmar och eftersom forum ju gärna "skryter" om antalet medlemmar så borde det väl bara medlemmar som åtminstone skrivit någon gång som borde räknas...eller tänker jag galet nu?

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Johan »

Någon utrensning av gamla medlemmar sker inte, med undantag för spammare.
Det kan finnas flera skäl för att registrera sig på forumet men inte skriva inlägg; en gissningsvis vanlig orsak är väl att man vill ha koll på vilka trådar som har nya inlägg.

Tycker man att det är ett problem med oaktiva medlemmar så kan man ju rensa bort de som inte varit inloggade på några år. Men jag ser inte direkt något problem.

En del är på gränsen till maniskt intresserade av hur många medlemmar vi är :wink: (vilket iofs är ganska kul). Det är ju dock bara en mätare på hur "stort" forumet är. Andra intressanta faktorer är hur många besökare man har per dag och antalet nya inlägg och trådar.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Fred »

Jag tycker också att det är lite kul att följa hur forumet växer...det var därför jag blev lite besviken när jag såg hur många som aldrig skrivit ens ett enda inlägg. Nu är ju "vårat" forum ett ganska litet forum så att vi har några "döda" medlemmar och lite "smygare" gör ju inget.

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Sven »

Nu återstår bara 2 nya medlemmar för att nå 500. Kanske nås denna gräns före julmånadens inträde. :D
Opel Zafira CNG -08
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Fred »

Det kan vara på väg två medlemmar från volvoforumet! Jag lobbar hårt där så fort någon ställer en fråga om BiFuel-bilarna och nyligen var det två killar som verkade intresserade av vårt forum! Nu vet jag inte om de raggat sig redan i och för sig...

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Husbonden
Posts: 69
Joined: 2009-07-15, 17:24
Location: Eskilstuna

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Husbonden »

Nu är vi 500 Gasare!
Passat TSI Ecofuel Variant DSG '13. Vit, svart skinn
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Blir vi 500 före årsskiftet?

Post by Sven »

Stort grattis till pws som blev vår 500:e medlem! :lol:
Opel Zafira CNG -08
Post Reply