Fortsätter...

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Fortsätter...

Post by åsaboe »

Jag är en förtidspensionerad verktygsmakare, bor med hustru, två katter och snart en ny hund "mitt i naturen" på Linderödsåsen i Skåne. Därav signaturen, en gubbe som bor på en ås. Den kom till för många år sedan när Åsa-Nisse var upptaget ;) Har fått hänga med trots många (roliga) missförstånd.

När vi fick möjlighet att byta upp oss från våran gamla 245 från -92 var en V70 AWD eller XC70 påtänkt, men så fick vi ögonen på Bi-Fuel och så fick det bli. 9 juni i år hämtade jag en 2004:a som gått 1100 mil - njuter av varje tur numera ;)

Intressen är djur och natur, datorn och då en hel del bildbehandling på den.

Utomordentligt bra att det kommit ett gasforum! :D
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

tja, ditt namn lurade mig i alla fall :-)
Hur är det med tankställen när du bor på landet?

Välkommen!
User avatar
Magnus
Posts: 35
Joined: 2005-09-23, 11:24
Location: Göteborg
Contact:

Post by Magnus »

Välkommen hit till forumet! ;)

MVH
// Magnus
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

Hehe, jo det har varit några roliga förvecklingar :wink:

Vi har två gastankställen i Kristianstad, runt 2 mil härifrån. Och i "stan" är man ju ganska ofta så det funkar bra, har faktiskt inte kört på annat än biogas sedan vi fick bilen. Bortsett från start naturligtvis, den har hittills dragit 0,04 liter bensin per mil. Många korta streckor, det påverkar ju negativt på bensinåtgången. Men de där 4 cl får man väl ta :wink:

I övrigt finns det ganska väl försett med gasmackar här söderöver, i alla fall på ostsidan. Västerut är det inte fullt så tätt. Än...
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Jo, 4cl kan man väl leva med :-)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Lurade mig med kan jag ju säga.. (ditt nick)... Trodde du va en tjej tills jag läste detta idag.. :)
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Post by åsaboe »

taz wrote:Lurade mig med kan jag ju säga.. (ditt nick)... Trodde du va en tjej tills jag läste detta idag.. :)
Hehe... För länge sedan fick jag nära nog friarbrev på Passagens Datadoktorn :oops:. Kul - men fel sorts friare om man säger :wink:
Post Reply