Hej!

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
Oscar
Posts: 12
Joined: 2009-06-29, 11:29

Hej!

Post by Oscar »

Jag har lurkat lite här på forumet sen i våras när jag började grunna på att skaffa en gasbil som tjänstebil. En Passat är beställd och kommer i september så det kan vara dags att skriva några rader nu!

Vi har kört miljöbil sen 2003 då vi köpte vår Lupo 3l TDI, och det var en ganska bra bil att äga, om än inte problemfri. Den var ganska snål på bränslet och gratis parkering i Göteborg utnyttjade jag mycket på den tiden. Lupon gick vidare till en ny ägare härom dagen och intresset var stort. Det ringde 5 pers första dagen den låg ute på Blocket och dagen efter var den såld, till ett hyggligt pris.

Nu har vi även en SAAB 9-5, varken bränslesnål eller miljöbil. Trevlig bil, men osäljbar.

Det ska bli riktigt kul att köra gas. Vi bor i Marks kommun och där finns tyvärr inget tankställe än, men jag kör mycket i jobbet och Borås kommer nog bli min huvudleverantör. Sen är min förhoppning att det poppar upp tankställen längs de stora vägarna inom snar framtid.

Mvh Oscar
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Välkommen och grattis till ditt första inlägg! :)

Passat, då har du gjort ett bra val! Har haft min sen fredags förra veckan och jag är supernöjd :)

Var beställde du bilen och vad har du valt för extrautrustning till den?
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Oscar
Posts: 12
Joined: 2009-06-29, 11:29

Post by Oscar »

Tack!

Jag beställde min bil i Kungsbacka och la inte på så mycket lull-lull...
- Premium-paket
- el-stolar
- drag
- oöm klädsel i bagage

Först hittade jag en massa annat trevligt men jag fick avstå till förmån för att få ner priset litegrann.

/Oscar
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Oscar wrote:Tack!

Jag beställde min bil i Kungsbacka och la inte på så mycket lull-lull...
- Premium-paket
- el-stolar
- drag
- oöm klädsel i bagage

Först hittade jag en massa annat trevligt men jag fick avstå till förmån för att få ner priset litegrann.

/Oscar
sant sant.. men man får mycket bil för pengarna utan massa utrustning också :) jag bor i kungsbacka nu mera så jag kunde ju faktiskt beställt bilen härifrån.. tänkte inte på det.. men men .. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Välkommen!
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Oscar
Posts: 12
Joined: 2009-06-29, 11:29

Post by Oscar »

Johan wrote:Välkommen!
Tackar!
Oscar
Posts: 12
Joined: 2009-06-29, 11:29

Re: Hej!

Post by Oscar »

Har nu fått reda på att min bil kommer till Sverige på fredag och jag kommer hämta den på tisdag!

Inget är som väntans tider...

/Oscar
Husbonden
Posts: 69
Joined: 2009-07-15, 17:24
Location: Eskilstuna

Post by Husbonden »

Nu blir jag avundsjuk!

Hur många veckors leveranstid blev det för din del?

Jag måste vänta i 17 veckor på min bil.... inte roligt!
Oscar
Posts: 12
Joined: 2009-06-29, 11:29

Post by Oscar »

Husbonden wrote:Nu blir jag avundsjuk!

Hur många veckors leveranstid blev det för din del?

Jag måste vänta i 17 veckor på min bil.... inte roligt!
Jag beställde min i början av juni, så det har uppenbart blivit längre väntetider allt eftersom. Det beror även på vilken utrustning man har lagt till, men jag minns inte vad det är som fördröjer mest

/Oscar
Oscar
Posts: 12
Joined: 2009-06-29, 11:29

Post by Oscar »

Jag fick min bil igår och den känns mycket trevlig! DSG-lådan funkar bra och elstolarna känns betydligt bättre ämn de vanliga som jag testat tidigare. Mycket lull-lull också, men det mesta verkar genomtänkt.

Jag återkommer när jag har tankat första gången så jag ser vilken förbrukning jag har...

/Oscar
Post Reply