Gasbilen införskaffad

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
Arne
Posts: 5
Joined: 2009-05-26, 22:00

Gasbilen införskaffad

Post by Arne »

Efter lite letande är den införskaffad: V70 mod 2006. C:a 8000 mil, färgen är "Titanium grey" på Bengt Grive-inspirerat volvospråk. Mellangrå kanske jag skulle kalla det. Inköpt på Bilcity i Vällingby, hämtas på måndag lagom till semestern. :D

Vem är jag då? Bor i Järfälla med min fru och snart en familjemedlem till. Har klarat mig bra utan bil större delen av livet, men iom tillökningen var det dags. Ville ha en pålitlig bil och låter gärna någon annan sköta det som behöver servas.

Jobbar på miljöförvaltningen i Stockholm, så nåt annat än en miljöbil var aldrig aktuellt. Och biogas känns ju definitivt som det mest hållbara valet, men det behöver jag ju inte förklara här.

Ser fram emot många mil med rent miljösamvete på vägarna.

/Arne
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Välkommen!
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Jimmy
Posts: 88
Joined: 2008-08-31, 09:12
Location: Skellefteå

Post by Jimmy »

Välkommen! Kul att vi blir fler, hoppas att du blir nöjd med bilen!
Biogas till Norrland!

Volvo V70 Bi Fuel -04
Volvo S60 Bi Fuel -07
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Post by avozetta »

Välkommen!

Jag är själv ganska ny på forumet men kan redan nu konstatera att både du och jag hittat rätt. Här finns information om det mesta när det gäller gasdrivna fordon.

Precis som du köpte även jag en V70 och dessutom av Bilcity, fast i Vasastan. Det blev möjligtvis inte en automat för din del också? I så fall är jag lite nyfiken på dina förbrukningssiffror framöver. Mina kan du kolla in här framöver, http://www.spritmonitor.de/en/detail/344248.html
Last edited by avozetta on 2009-07-10, 20:15, edited 1 time in total.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
Mats
Posts: 357
Joined: 2005-10-03, 09:27
Location: Huddinge

Post by Mats »

Valkommen till forumet.
Jag kan lova att du kommer bli nöjd med din gasbil :D
Volvo V70 Bi-fuel -05 Automat
Arne
Posts: 5
Joined: 2009-05-26, 22:00

Post by Arne »

avozetta wrote:Det blev möjligtvis inte en automat för din del också? I så fall är jag lite nyfiken på dina förbrukningssiffror framöver. Mina kan du kolla in här framöver, http://www.spritmonitor.de/en/detail/344248.html.
Nej, det blev en manuell låda. Har inte räknat så noga på förbrukningen än. Men vi har varit på en liten turné i sydsverige och är väldigt nöjda med bilen så här långt! Tillgängligheten och funktionen på tankställena har varit bra. Det negativa är möjligen att de ju nästan alltid är placerade så att de är lättillgängliga för folk som bor i respektive stad, så att man får köra av från de stora vägarna och leta rätt på pumpen. Men det kan ju vara trevligt också :)
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

Arne wrote: Tillgängligheten och funktionen på tankställena har varit bra. Det negativa är möjligen att de ju nästan alltid är placerade så att de är lättillgängliga för folk som bor i respektive stad, så att man får köra av från de stora vägarna och leta rätt på pumpen. Men det kan ju vara trevligt också :)
Hej Arne och välkommen, roligt med din bakgrund.
Håller helt och fullt med om dina synpunkter angående placeringen av tankstationerna. Detta håller i och för sig att ändras nu eftersom speciellt Eon på senare tid strävar efter att placera tankstationer lätttillgängligt efter större vägar.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Post by avozetta »

Arne wrote:
avozetta wrote:Det blev möjligtvis inte en automat för din del också? I så fall är jag lite nyfiken på dina förbrukningssiffror framöver. Mina kan du kolla in här framöver, http://www.spritmonitor.de/en/detail/344248.html.
Nej, det blev en manuell låda. Har inte räknat så noga på förbrukningen än. Men vi har varit på en liten turné i sydsverige och är väldigt nöjda med bilen så här långt! Tillgängligheten och funktionen på tankställena har varit bra. Det negativa är möjligen att de ju nästan alltid är placerade så att de är lättillgängliga för folk som bor i respektive stad, så att man får köra av från de stora vägarna och leta rätt på pumpen. Men det kan ju vara trevligt också :)
OK, ingen automat. Då skall du ju lyckas lite bättre än jag med förbrukningen. Uppdaterat mitt inledande inlägg med länken till spritmonitor då jag började om med en ny bilprofil nyligen.
Har inte varit utanför Stockholm än med bilen, det blir nog först i augusti. Vi är också nöjda med bilen.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
Post Reply