dåålig dag!

Diskutera fritt. Plats för Köp&Sälj.
Post Reply
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

dåålig dag!

Post by taz »

suck.. denna dagen kan nog inte bli värre..

Började igår kväll när jag började känna mig förkyld. Ena näsborren blev helt igensatt o började sedan rinna. Bestämde mig för att ta en sovmorgon för att se om man kunde bli av med förkylningen innan den bröt ut på allvar..

Vaknade runt kl 8, kände mig bättre.. Jobbet ringde 08:30 och sa att alla tekniker var sjuka och det blinkade rött på skärmarna som övervakar fel i telefonsystemet som vi har hand om.. Jag började göra mig iordning för att åka in..

upptäcker när jag skall bege mig mot bilen ungefär 08:45 att jag har blivit inlåst i lägenheten (vi är hos min sambos föräldrar för att vara barnvakter i 2 veckor medan de är borta på en resa) sambons ena syster som gick iväg till skolan hade låst sjutillhållarlåset för hon trodde att ingen mer var hemma.. Jag hade ingen nyckel till det låset utan bara till det vanliga visade det sig.. så jag kunde inte komma ut...

försökte få tag på min sambo som var på jobbet, inget resultat.. hoppa från balkongen var ingen lösning då de bor 2vån upp... jag fick sitta o vänta... kl 11:00 kom en av systrarna hem som tur e.. Då var jag riktigt stressad pga problemen på jobbet och vi får betala vite på stora problem som vi inte löser inom en viss tid.. Jag kastar mig i bilen o fräser iväg till jobbet... 1,5 mil dit.. körde för fort..

När jag nästan är framme vid jobbet så svänger man in på en lång raksträcka (2 filig) med bara 50 på.. jag lägger mig i ytterfilen för att smita förbi alla bilarna som svänger, gasar på för att kunna byta fil innan ytterfilen svänger av och innerfilen fortsätter rakt fram... Då står en polis lite längre fram o vinkar in mig.... SUCK...

Visar sig att jag har kört 86km/h på 50 sträcka... Polisen är väldigt trevlig mot mig iaf.. Inte hjälper det mig så mycket dock... Vet inte hur länge jag blir av med kortet .. Men e jävligt irriterad på mig själv...

Sätter mig i bilen igen (får köra i 48h) åker till jobbet o löser problemet på 10min, känner att förkylningen blir värre.. känns som jag har feber.. Känner mig inte vidare motiverad att vara kvar på jobbet så jag skiter i allt o åker hem..

Inga tekniker kvar på jobbet (4st sjuka), mitt körkort är borta o dessutom e jag sjuk ...

Dagen kan inte bli så mycket värre :( .. Nu återstår att se hur länge man blir av med körkortet... Det mest irriterande sättet att bli av med körkortet också, bara för att man tänker på sin arbetsgivare och vill lösa problemet så fort som möjligt...

FAAAAAAN :( :( :(
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
batti
Posts: 81
Joined: 2006-03-22, 18:41

Post by batti »

Hmm, det låter som en genuint otrevlig dag! Jag lider med dig. jag har en 1-veckas förkylning som börjar ge med sig nu. Å ditt kort också! Ja nu blir det iallfall billigt med resorna till jobbet kan man anta? Låt chefen betala taxi kan också vara en lösning.

Om du blir inlåst igen så skulle jag nog hoppat från balkongen - med huvudet före :-) ...garanterat slut på allt elände...

frid
S60: Image
Fiat Punto: Image
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Det var verkligen en fruktansvärd dag! En olycka kommer sällan ensam...

Du kan möjligen trösta dig med att inga personskador uppstod. Å du åkte inte i finkan. :wink:
Opel Zafira CNG -08
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

ja sant.. :) tack för sympatin.. idag känns det bättre.. e hemma från jobbet o e förkyld.. dumt att åka in o smitta de resterande 3st stackarna som sitter där..

Ja, de får bli cykel eller buss till jobbet.. Hoppas man inte blir av me kortet allt för länge.. Blir så irriterad på mig själv.. just den dagen man råkar köra för fort så står de där.. vilket sammanträffande... jaja.. man har sig själv att skylla..

4000kr böter också... :P
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

taz wrote:ja sant.. :) Ja, de får bli cykel eller buss till jobbet.. Hoppas man inte blir av me kortet allt för länge.. Blir så irriterad på mig själv.. just den dagen man råkar köra för fort så står de där.. vilket sammanträffande... jaja.. man har sig själv att skylla..

4000kr böter också... :P
Om det är någon tröst så råkade jag ut för något liknande förra midsommar. Jag har tidigare kört för fort, ofta legat 15-20 km över hastighetsgränserna. Men för några år sedan betämde jag mig för att börja köra snålt och satte en ära i så låg förbrukning som möjligt. När jag dagen efter midsommarhelgen förra året åkte från Dalarna till Stockholm följde jag slaviskt hastighetgränserna. Några mil norr om Sala upptäcker jag att jag närmar mig de andra bilarna. Jag kör i 90 och anar att jag missat 70-skylten. Eftersom jag vill köra snålt så bromsar jag inte utan släpper bara gasen och utnyttjar motorbromsen. Strax efter att jag släppt gasen blixtrar en hastighetskamera. Några veckor senare kommer brevet från polisen. Jag har på 70-väg kört i 77 km/h, får böta 1500 eller 2000 kr.

Jag försökte trösta mig med att denna min första fortkörningsbot var för de medvetna fortkörningar som jag gjorde några år tidigare.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Sven wrote:
taz wrote:ja sant.. :) Ja, de får bli cykel eller buss till jobbet.. Hoppas man inte blir av me kortet allt för länge.. Blir så irriterad på mig själv.. just den dagen man råkar köra för fort så står de där.. vilket sammanträffande... jaja.. man har sig själv att skylla..

4000kr böter också... :P
Om det är någon tröst så råkade jag ut för något liknande förra midsommar. Jag har tidigare kört för fort, ofta legat 15-20 km över hastighetsgränserna. Men för några år sedan betämde jag mig för att börja köra snålt och satte en ära i så låg förbrukning som möjligt. När jag dagen efter midsommarhelgen förra året åkte från Dalarna till Stockholm följde jag slaviskt hastighetgränserna. Några mil norr om Sala upptäcker jag att jag närmar mig de andra bilarna. Jag kör i 90 och anar att jag missat 70-skylten. Eftersom jag vill köra snålt så bromsar jag inte utan släpper bara gasen och utnyttjar motorbromsen. Strax efter att jag släppt gasen blixtrar en hastighetskamera. Några veckor senare kommer brevet från polisen. Jag har på 70-väg kört i 77 km/h, får böta 1500 eller 2000 kr.

Jag försökte trösta mig med att denna min första fortkörningsbot var för de medvetna fortkörningar som jag gjorde några år tidigare.
ush, låter irriterande.. Fick just ett samtal från min kollega.. Han fick ett brev på posten igår.. För en månadssedan körde han förbi en fartkamera som blixtrade.. nu fick han böterna.. tror det var 1500.. han körde 96 på 90 väg.. han trodde att han körde 110 el 120 dock..

Jag kör ju ofta också för att hålla ner förbrukningen men ibland när man har bråttom nånstans så blir det att man gasar på..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
ranife
Posts: 10
Joined: 2010-08-11, 17:48

Re:

Post by ranife »

taz wrote: men ibland när man har bråttom nånstans så blir det att man gasar på..
Eller hur! Sjukt ända vad psykologiskt det är, man gasar på som en gnu, och tjänar oftast bara någon minut.

På mitt gamla jobb hade vi en trafikkamerornas wall of fame. Längst ner i en lång nerförsbacke på 90väg stod en trafikkamera. Tror alla åkte dit minst en gång.. :lol:
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Re:

Post by taz »

ranife wrote:
taz wrote: men ibland när man har bråttom nånstans så blir det att man gasar på..
Eller hur! Sjukt ända vad psykologiskt det är, man gasar på som en gnu, och tjänar oftast bara någon minut.

På mitt gamla jobb hade vi en trafikkamerornas wall of fame. Längst ner i en lång nerförsbacke på 90väg stod en trafikkamera. Tror alla åkte dit minst en gång.. :lol:
oj detta var mitt gamla inlägg ser jag.. hehe.. ja, jag har inte blivit av med kortet nån mer gång iaf... ja såna där kameror är irriterande.. jag har en efter en lång nedförsbacke på 70 väg påväg till jobbet.. lika irriterande varje gång.. jag motorbromsar hela backen ner så jag har perfekt fart runt 75 på hastighetsmätaren.. men många idioter bromsar ju ner till 60 innan kameran... efter kameran kommer en uppförsbacke.... duh... :)

ja visst.. så e det ju.. man tjänar inte mycket tid på korta sträckor... numera tar jag det hellre lugnt :) det är väl åldern ;)

Förövrigt ovan så blev jag av med kortet i en månad.. tror aldrig jag skrev det..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
wispa
Posts: 6
Joined: 2010-11-08, 13:59

Re: dåålig dag!

Post by wispa »

oj vilken historia :D och 2 år gammal va den såg jag låmgt i efterhand. skönt att du blev av med körkortet i en sån kort tid! hade ju varait sjukt jobbigt att bli av med det i 1 år eller så... jag har en fartkamera på sträckan till dagis, precis i efter en kurva och ett trädparti så man glömmer den ofta. fråga hur många gånger hjärtat hoppat till och jag sett stora böteslappar framför ögonen. har haft tur, bara en gång när jag va riktigt sen blev det en bot.
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Re: dåålig dag!

Post by Mange »

Många år sedan jag blev av med lappen, av en riktig stridispolis norr om Umeå. Nog tar man det lite lugnare nuförtiden, Taz du har rätt i att åldern, eller snarare rutinen, tar ut sin rätt.
Men nog har det hänt att jag uppmärksammat solreflexer, eller vad det nu kan vara :roll: , bakom solskyddet just vid passage av någon fartkamera... Fast riktigt irriterande med folk som sänker hastigheten onödigt mycket bara för att det står en kamera där :x
V70BiFuel2008
Post Reply