Innovativ parkeringsassistans

Diskutera fritt. Plats för Köp&Sälj.
Post Reply
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Innovativ parkeringsassistans

Post by AndersH »

I Volkswagens konfigurator för VW Passat beskrivs tillvalet Park Assist på nedanstående sätt. Jag funderar på att be min VW-handlare att demonstrera parkeringsassistansen men då vill det nog till att man spänt fast sig ordentligt i bilen först!

Image

:mrgreen:
User avatar
Stålis
Posts: 554
Joined: 2007-09-03, 12:47
Location: Östra Tollstad

Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by Stålis »

Borde ju spara en del utrymme i städerna med den typen av parkeringar...

;-)
Volkswagen Golf Sportscombi 1.4 TGI DSG 2016
Opel Zafira 1.6 CNG ecoflex turbo 2009 (såld)
Opel Astra 1.6 CNG 2004 (såld)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by torkel »

Asbra! =)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by taz »

Har en kollega som har parkeringsassistans och hon är supernöjd med det! Snabbt går det att parkera också säger hon.. Funderar på om man skall ha det på nästa bil. Dock parkerar jag inte så ofta på det sättet... Men det är coolt ;)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by torkel »

taz wrote:Har en kollega som har parkeringsassistans och hon är supernöjd med det! Snabbt går det att parkera också säger hon.. Funderar på om man skall ha det på nästa bil. Dock parkerar jag inte så ofta på det sättet... Men det är coolt ;)
Läs om. Du har missat budskapet. =)
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by henrico »

AndersH wrote:I Volkswagens konfigurator för VW Passat beskrivs tillvalet Park Assist på nedanstående sätt. Jag funderar på att be min VW-handlare att demonstrera parkeringsassistansen men då vill det nog till att man spänt fast sig ordentligt i bilen först!
Problemet är väl att luckorna de där systemen klarar av är stora så man får in en Smart framför och bakom...... Skulle tro att luckorna som erbjuds här i Stockholm sällan räcker..

Sent from my NookColor using Tapatalk
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by Danni »

henrico wrote:
AndersH wrote:I Volkswagens konfigurator för VW Passat beskrivs tillvalet Park Assist på nedanstående sätt. Jag funderar på att be min VW-handlare att demonstrera parkeringsassistansen men då vill det nog till att man spänt fast sig ordentligt i bilen först!
Problemet är väl att luckorna de där systemen klarar av är stora så man får in en Smart framför och bakom...... Skulle tro att luckorna som erbjuds här i Stockholm sällan räcker..

Sent from my NookColor using Tapatalk
Enligt VW ska generation 2 av systemet klara mycket mindre fickor. Har inte provat endera själv.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
henrico
Posts: 194
Joined: 2009-03-08, 19:11
Location: Stockholm

Re: Re: Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by henrico »

Danni wrote:Enligt VW ska generation 2 av systemet klara mycket mindre fickor. Har inte provat endera själv.
Ja, för gamla systemet krävde en lucka som var betydligt mer än en meter större än bilen.. När jag testade parkerade dessutom bilen alldeles för långt från trottoarkanten - förvisso bättre än tvärt om.. :-D

Sent from my NookColor using Tapatalk
Passat Ecofuel DSG '09
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Re: Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by Danni »

henrico wrote:
Danni wrote:Enligt VW ska generation 2 av systemet klara mycket mindre fickor. Har inte provat endera själv.
Ja, för gamla systemet krävde en lucka som var betydligt mer än en meter större än bilen.. När jag testade parkerade dessutom bilen alldeles för långt från trottoarkanten - förvisso bättre än tvärt om.. :-D

Sent from my NookColor using Tapatalk
40 cm extra utrymme säger VW om senaste generationen. Jag har inte lyckats uppfatta om det är 40 cm framför och 40 cm bakom som gäller, eller 40 cm totalt.
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Re: Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by taz »

Danni wrote:
henrico wrote:
Danni wrote:Enligt VW ska generation 2 av systemet klara mycket mindre fickor. Har inte provat endera själv.
Ja, för gamla systemet krävde en lucka som var betydligt mer än en meter större än bilen.. När jag testade parkerade dessutom bilen alldeles för långt från trottoarkanten - förvisso bättre än tvärt om.. :-D

Sent from my NookColor using Tapatalk
40 cm extra utrymme säger VW om senaste generationen. Jag har inte lyckats uppfatta om det är 40 cm framför och 40 cm bakom som gäller, eller 40 cm totalt.
Det måste vara 40cm totalt. För kollegan säger att luckan inte behöver vara stor alls.. Annars tappar man lite meningen med systemet tycker jag :) På henne lät det som det var 10cm kvar både fram o bak efter hon hade parkerat.... hmm
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Re: Innovativ parkeringsassistans

Post by taz »

torkel wrote:
taz wrote:Har en kollega som har parkeringsassistans och hon är supernöjd med det! Snabbt går det att parkera också säger hon.. Funderar på om man skall ha det på nästa bil. Dock parkerar jag inte så ofta på det sättet... Men det är coolt ;)
Läs om. Du har missat budskapet. =)
Haha ok.. Ja det blir fel oavsett hur man tänker ju.. tänker man 2D så blir det fel och tänker man 3D så blir det väldigt fel ;)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Post Reply