Hewey-Murphy, 3-2

Diskutera fritt. Plats för Köp&Sälj.
Post Reply
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Hewey-Murphy, 3-2

Post by Mange »

Efter en mycket givande Finlandstripp härom veckan vill vi passa på att sända ett tack till en mycket trevlig ung finländare som hjälpte oss med gastankning i Tammerfors.
Helt enligt lagen om alltings jäkelskap åkte vi litegranna fel på väg in mot staden varpå det sista bränslet i bilen (bensin) tog slut på ett ganska trafikerat och olämpligt ställe. Hewey kom till undsättning och bogserade oss via ett antal trafikplatser och korsningar till pumpstället. Väl där kunde vi ej tanka gasen, som vi visste och därför stämt träff med H, men ej heller bensinen vilket vi oxå fick assistans med så allt löste sig och vår resterande resa gick smärtfritt...

Tack igen, Hewey!

Ps ca 30-50km norr om Tampere läste vi något i stil med "Helvetessjön, eller om det var -skogen, på en skylt åt vänster men vi hann inte stanna och kolla. Vad är det för en plats? Ds
V70BiFuel2008
User avatar
Hewey
Posts: 281
Joined: 2009-03-17, 10:02
Location: Finland

Re: Hewey-Murphy, 3-2

Post by Hewey »

Jag trodde att jag är en lång kille, men du är ju en hel del längre... Ingen mirakel om du spelar volleyboll.

Det var en trevligt sommarkvällen för att köra lite runt, men mr. Murphy gjorde ju allt som han kunde :) Det är alltid fint att träffa forumgas-kolleger, det var bara förtret att ni hade inte mycket tid, men tidet är naturligtvis kort i sommarresan.

Jag vill gärna hjälpa igen, om någon vill tanka i Tammerfors. Tack för den trevliga T-shirt, den var en kul överraskning!

Helvetesjön är en vacker naturpark, jag rekommenderar den om man har hela dagen tid att gå runt där.

Mvh, Hewey
Volvo V70 Bi-Fuel AT -00
Post Reply