Swärd går på DN Debatt hårt åt Gröna Bilister + Goldmann

E85 och andra blandningar av etanol och bensin.
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Swärd går på DN Debatt hårt åt Gröna Bilister + Goldmann

Post by Sven »

Ännu en lysande artikel i DN, dagen efter uppmärksamheten av gas! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=806396

På Sveriges viktigaste debattforum, DN Debatt, har han fått en helsida där han tar upp att Gröna Bilister säger sig vara en ideell organisation men tycks helt styrda av Per Carstedts agenda. Han tar upp att Mattias Golodmann har flera olika intressen och i princip är jävig.

Svärd har fullständigt rätt. Jag är själv läkare, och sedan fem år tillbaka anger alltid läkartidningen om författare till forskningsrapporter m m är jäviga. En ideell förening som Gröna Bilister får naturligtvis inte ha några kopplingar till olika branscher och särintressen, och Lasse Swärd visar tydigt att Gröna Bilister har detta!

Utmärkt! :lol:
Opel Zafira CNG -08
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Re: Swärd går på DN Debatt hårt åt Gröna Bilister + Goldmann

Post by track_snake »

Sven wrote:Ännu en lysande artikel i DN, dagen efter uppmärksamheten av gas! http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=806396

På Sveriges viktigaste debattforum, DN Debatt, har han fått en helsida där han tar upp att Gröna Bilister säger sig vara en ideell organisation men tycks helt styrda av Per Carstedts agenda. Han tar upp att Mattias Golodmann har flera olika intressen och i princip är jävig.

Svärd har fullständigt rätt. Jag är själv läkare, och sedan fem år tillbaka anger alltid läkartidningen om författare till forskningsrapporter m m är jäviga. En ideell förening som Gröna Bilister får naturligtvis inte ha några kopplingar till olika branscher och särintressen, och Lasse Swärd visar tydigt att Gröna Bilister har detta!

Utmärkt! :lol:
--------------------------