Robert Mugabe vald till moderator i etanol.nu

E85 och andra blandningar av etanol och bensin.
Post Reply
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Robert Mugabe vald till moderator i etanol.nu

Post by track_snake »

Nej, så är det ju naturligtvis inte, men man skulle nästan kunna tro det när man ser att etanol.nu stängt av undertecknad och Sven bara för att vi framfört etanolkritiska synpunkter i olika sammanhang.

Man påstår ju att man är ett diskussionsforum för etanol men hur kan man vara det när man stänger av alla som har en åsikt som inte stämmer med etanolentusiasternas.

Jag har själv ett annat forum www.globalicwarming.com där man kan diskutera global uppvärmning men jag skulle aldrig drömma om att banna alla de klimatskeptiker som ibland skriver där. Det vore i högsta grad odemokratiskt. Internet skall vara öppet för alla så länge som man respekterar de grundläggande regler som finns.

Jag funderar på att mejla Lasse Swärd och tala om för honom att etanol.nu bannat oss. Vad tycker Du om det, Sven?

/track_snake
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Re: Robert Mugabe vald till moderator i etanol.nu

Post by Sven »

track_snake wrote:
Jag funderar på att mejla Lasse Swärd och tala om för honom att etanol.nu bannat oss. Vad tycker Du om det, Sven?

/track_snake
Det tycker jag är ett utmärkt förslag, jag har själv funderat i samma banor. Du får gärna skriva under med mitt namn (mitt fullständiga namn har du i det mejl jag skickat till dig tidigare).
Opel Zafira CNG -08
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Re: Robert Mugabe vald till moderator i etanol.nu

Post by track_snake »

Sven wrote:
track_snake wrote:
Jag funderar på att mejla Lasse Swärd och tala om för honom att etanol.nu bannat oss. Vad tycker Du om det, Sven?

/track_snake
Det tycker jag är ett utmärkt förslag, jag har själv funderat i samma banor. Du får gärna skriva under med mitt namn (mitt fullständiga namn har du i det mejl jag skickat till dig tidigare).
-----------------------------------------------
Nu har jag mejlat Lasse Swärd.

Det blev så här:

Länk

/track_snake

Jag dolde den ohyggligt långa länken ovan (som förmodligen bara funkar för track_snake inloggad på Yahoo) eftersom Firefox inte klarar av att radbryta långa länkar. /AndersH
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Jag lyckas inte öppna länken.
Opel Zafira CNG -08
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

Sven wrote:Jag lyckas inte öppna länken.
---------------------
Hmmm. Konstigt eftersom jag kan öppna den nu igen.

Men jag gör en avskrift i stället:

Hej Lasse Swärd,

Eftersom både jag och Sven från Forumgas (som Du haft kontakt med i andra sammanhang) förekommer flitigt i den mediala etanoldebatten tänkte jag bara informera Dig om något märkligt som har hänt.

Vi har ju skrivit många etanolkritiska artiklar under årens lopp och också deltagit intensivt i debatten på etanol.nu; jag har skrivit nära nog 1.000 inlägg där sedan 2006.

Nu har vi helt plötsligt blivit avstängda från detta debattforum på Internet; av allt att döma pga. att vi i deras ögon kritiserat etanolen alltför mycket. Visst, de är väl i sin fulla rätt att stänga av oss men det är ändå märkligt mot bakgrund av att den som driver ett forum på Internet också måste respektera avvikande åsikter så länge som de grundläggande reglerna på forumet följs.

Jag skrev en liten elak tråd om avstängningen på gasbilsentusiasternas forum Forumgas.se med titeln 'Robert Mugabe vald till moderator på Etanol.nu'; jag tycket den passningen blev ganska bra...

http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?t=859

Som flitig läsare av Dina krönikor och sympatisör i ämnet ville jag bara informera Dig om detta.

Med bästa hälsningar


Bosse Persson

/track_snake
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Känn er fria att använda forumgas som plattform för er etanol.nu-kritik, men blanda inte in siten som sådan är ni snälla.
Alla skriver här som enskilda privatpersoner och ingen kan säga att de är "från" forumgas.

track_snake:
Nu tror jag du menar "killen med författarnamnet Sven som finns på Forumgas" - men jag vill bara vara tydlig på den punkten.

Titeln på den här tråden är ett gränsfall för nivån jag vill hålla här - men jag läser den som menat i lätt skämtsam ton.

Förövrigt tycker jag det är bra att skribenter hittar användning för siten.
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
User avatar
batti
Posts: 81
Joined: 2006-03-22, 18:41

Post by batti »

Wow! Jag blev lite intresserad att kolla upp vår syster-forum Etanol.nu, och kolla in det här inlägget! Grymt övertygande slutplädering va?
Jag tror jag stannar med biogas och bamse, jag håller mig ifrån religösa fanatiker och etanol-gurus! :-)

http://etanol.nu//forumrecover/viewtopic.php?t=2796

Synd att inte miljöbilsförespråkare kan samarbeta istället för att motarbeta?
S60: Image
Fiat Punto: Image
Göran
Posts: 565
Joined: 2007-10-13, 13:50
Location: Älmhult

Post by Göran »

batti wrote: Wow! Jag blev lite intresserad att kolla upp vår syster-forum Etanol.nu, och kolla in det här inlägget! Grymt övertygande slutplädering va?
Puh :!:

Ruggiga pajsare det där.
Kan tydligen inte bemöta kritik eller ta den till sig. Utan går i stället till direkt person angrepp.

Tydligen finns det ngn typ av agenda också Citat från det sista inlägget när jag gick in på tråden ovan "vi skall nöta ned deras motstånd"

Det handlade tydligen inte om att bemöta kritik med saklig argumentation utan de som vågade ha en annan åsikt än Etanol.nu, skulle bemötas med förföljelse liknande den i tredje riket.
Volvo V70 Bi - Fuel 2007 Momentum Manuell
VW Passat Sedan TSI 150 ecofuel 2012
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

Ja, det har väl egentligen varit ett Kamikaze-uppdag att försöka argumentera med dessa män på Etanol.nu. I tråden, som jag faktiskt lyckades läsa på min dator efter två försök, förekommer alla de personer som varit mest osakliga i sitt bemötande av mig och track_snake. De är också några av de mest tongivade på det forumet, har skrivit enormt många inlägg. En av dem är f ö moderator på etanol.nu och har dessutom nyligen blivit medlem här. Han har dock inte skrivit några inlägg än.
Opel Zafira CNG -08
User avatar
anders
Posts: 265
Joined: 2005-09-27, 16:37
Location: Norrköping
Contact:

Post by anders »

svar till T.S
Sedan har väl inte alla dina inlägg varit städade heller direkt.
Man får säga att det var skickligt gjort av etanolmaffian (min fetning) att få granskningsnämnden att fälla inslaget. Mycket av påståendena har ju sedermera verifierats; t.ex. större emissioner vid kallstart och att formaldehyd förekommer i större mängder. Vad gäller huvudvärk vet jag inte men det kan man sannolikt få vid inandning av många sorts avgaser.

/track_snake

Att inslaget i Rapport fälldes, var inte för om värdena på emmissioner var rätt eller fel utan för att dom påstod att avgaserna från etanolbilen gav cancer (formelaldehyden) och vi kunde visa (statlig rapport) att i inomhusmiljön var det 100 ggr större risk att få cancer än av avgaser från fordon.
-----------------------------------
Jo, det är i och för sig riktigt.

Men i utomhusmiljön är naturligtvis utsläppen av formaldehyd från gas- och etanolbilar (och i framtiden metanolbilar...) intressanta.

Sedan undrar jag fortfarande om det blivet klarlagt om du och Sven blev Bannade eller om det är bara er tolkning.
“What we need is a whole lot of people who are not experts in what can’t be done. .”
- Henry Ford
Sven
Posts: 1290
Joined: 2007-07-02, 11:37
Location: Stockholm

Post by Sven »

anders wrote:
Sedan undrar jag fortfarande om det blivet klarlagt om du och Sven blev Bannade eller om det är bara er tolkning.
Jag kunde från ca 19/6 inte skriva inlägg på etanol.nu trots att jag provade från flera olika datorer. Jag provade i ca 2 veckors tid att logga in och att skriva inlägg, men förgäves. Jag har inte fått något varningsmejl eller något mejl om att jag blivit bannad. Min tolkning är att de s a s bannat mig i smyg, vilket inte känns som vidare snyggt.
Opel Zafira CNG -08
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

anders wrote:svar till T.S
Sedan har väl inte alla dina inlägg varit städade heller direkt.
Man får säga att det var skickligt gjort av etanolmaffian (min fetning) att få granskningsnämnden att fälla inslaget. Mycket av påståendena har ju sedermera verifierats; t.ex. större emissioner vid kallstart och att formaldehyd förekommer i större mängder. Vad gäller huvudvärk vet jag inte men det kan man sannolikt få vid inandning av många sorts avgaser.

/track_snake

Att inslaget i Rapport fälldes, var inte för om värdena på emmissioner var rätt eller fel utan för att dom påstod att avgaserna från etanolbilen gav cancer (formelaldehyden) och vi kunde visa (statlig rapport) att i inomhusmiljön var det 100 ggr större risk att få cancer än av avgaser från fordon.
-----------------------------------
Jo, det är i och för sig riktigt.

Men i utomhusmiljön är naturligtvis utsläppen av formaldehyd från gas- och etanolbilar (och i framtiden metanolbilar...) intressanta.

Sedan undrar jag fortfarande om det blivet klarlagt om du och Sven blev Bannade eller om det är bara er tolkning.
-----------------------------------
Jaså...

Man får inte skriva 'etanolmaffian' på etanol.nu alltså...

Samhället är ju fullt av 'maffior'. Jag tycker att mina inlägg varit förhållandevis 'välstädade', så jag förstår inte riktigt vad Du klagar på.

/track_snake
User avatar
anders
Posts: 265
Joined: 2005-09-27, 16:37
Location: Norrköping
Contact:

Post by anders »

Till T.S
Maffia kallas hemlig organiserad, kriminell verksamhet med syfte att tjäna pengar och tillskansa sig makt och inflytande i samhällsstrukture
maffia

Detta är vad vad ordet maffia står för, är det så du ser på etanol.nu?
Att sedan antyda att vi har påverkat granskningsnämden in detta ärende är väl också lite "ofint"
“What we need is a whole lot of people who are not experts in what can’t be done. .”
- Henry Ford
track_snake
Posts: 493
Joined: 2006-10-06, 05:36

Post by track_snake »

anders wrote:Till T.S
Maffia kallas hemlig organiserad, kriminell verksamhet med syfte att tjäna pengar och tillskansa sig makt och inflytande i samhällsstrukture
maffia

Detta är vad vad ordet maffia står för, är det så du ser på etanol.nu?
Att sedan antyda att vi har påverkat granskningsnämden in detta ärende är väl också lite "ofint"
---------------------------------
'Maffia' förekommer i olika betydelser. I svenskt språkbruk är det inte ovanligt att kalla olika sammanslutningar som driver särintressen för 'maffior'.

Vi skulle ju också kunna kalla 'ForumGas' för 'en del av biogasmaffian'. Inget fel i det.

Du får inte ta det så bokstavligt. Byt ut ordet 'maffia' mot 'lobby' om Du vill.

/track_snake
Post Reply