v70n Bi-Fuel, finns det någon bra "gas-verkstad"?

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
MrStone
Posts: 5
Joined: 2017-01-23, 17:05

v70n Bi-Fuel, finns det någon bra "gas-verkstad"?

Post by MrStone »

Hejsan!

I.o.m. att det är mitt första inlägg här på detta forum tänkte jag passa på att hälsa och tacka för att jag fick bli en del av detta "lilla samhälle", i denna vrån av internet. Jag har läst ganska mycket från detta forum i "spökform" (d.v.s. som ikke användare) direkt efter jag skaffade min v70 -07:a och att jag upptäckte att något va lite galet med mitt nya inköp.

Nu över till det lite tråkigare (i.a.f. för min del) om bilen. Den är extremt segstartat ibland (Misstänker gasregulatorn) oftast mer så när det är kallt. Och det går åt på tok för mkt gas nu mera (läckage?), förut kunde vi köra ~13mil på en halv tank nu kommer vi ~7mil.

Allt började lite innan julen som nyss va, när jag och min far vart omkring o kollat bilar, för vi var i akut behov av att uppgradera oss från vad vi hade innan, efter att ha åkt land o rike runt på ~10k annonser för att hitta något vi kunde köpa rakt av utan lycka. Så bestämde vi oss för att kolla på en handlare och lägga runt 50-60k i.s.t. Och då hittade jag en v70n Bi-Fuel, pratade med säljaren, och affären blev låst. Lyckligast i stan åkte vi omkring i en vecka efter leverans när vi började märka konstiga saker, varvade av sig själv, läckte gas (luktade i kupén t.o.m.) & var väldigt seg att starta. Kontaktade firman, dom tog in den och körde den till en verkstad som var auktoriserad Volvo-verkstad, fick tillbaka den med bara ett av problemen löst, d.v.s. ofrivilligt varvande. Jag har haft fortsatt kontakt med säljaren och bilen ska in igen, det jag funderar på är mest om det finns någon bra "gas-verkstad" som ni rekommenderar? Jag bor i Skara, så gärna runt om Vänern & Vättern området, Gbg &/el Örebro. Då denna verkstaden fick exakta instruktionen men ändå inte lyckats fixa något tänker jag att deras kunskap om gasbilar är otillräcklig och letar då efter alternativ.
Iroc
Posts: 111
Joined: 2010-12-13, 20:15
Location: Lidköping

Re: v70n Bi-Fuel, finns det någon bra "gas-verkstad"?

Post by Iroc »

Bor ca 4 mil från Skara och gillar problembilar.. :roll:
Kika gärna förbi så ska vi nog kunna fixa till bilen på nån timma till bra pris.
Har det mesta hemma på hyllan.

Edit: Kanske redan pratat med dig om du kommer från Örebro??
Miljöbilsservice Lavad, verkstad främst för miljöbilar.
0704-811145
Post Reply