Volvo V70/02 tempmätaren står på max trots kall

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
TonyMontana
Posts: 1
Joined: 2015-11-21, 10:37

Volvo V70/02 tempmätaren står på max trots kall

Post by TonyMontana »

Hejsan! Jag är helt okunnig när det gäller bilar jag vet bara grunderna. Men har nu haft ett problem med min bil.
Problemet i sig är att bilen säger och visar att motortemp är jätte hög på max. Detta verkar hända endast när det har varit kallt ute.
Jag har lämnat in han ett antal ggr till verkstad och första gången så bytte dom toppackning på den och även kamrem, dom sa då att toppen var dålig och behövde bytas, felet kom tillbaka efter ca 2 veckor så då lämnade jag in han igen och då programmerade dom om tempgivaren om jag förstod det rätt. felet kom tillbaka efter detta ändå, och då bytte dom både tempgivare och termostater. Men detta hjälpte inte och felet kom tillbaka igen och då lämnade jag in han igen och då nollställde eller programerade om motorstyrenheten om jag fattade det rätt med, men nu när det blivit kallt igen så dök problemet upp igen. Jag läste någonstans att man kunde koppla ur batteriet och vänta en liten stund och efter jag gjort detta så visar den rätt och funkar. Men sen har jag hört att det är väldigt dyrt att byta motorstyrenhet kan det verkligen vara den som spökar?
Med vänlig hälsning Tony
Post Reply