VW med läckande regulator

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
megabites
Posts: 1
Joined: 2016-03-26, 23:14

Re: VW med läckande regulator

Post by megabites »

Jag har många problem med den här jävla bil, det är en VW Touran EcoFuel 2,0, 2007 modal, inte 1000 mils

problem bara jag känner är:
1. ibland det bara brinner ut bensinen (vilken bara ha en små tank av 10 litre?), men aldrig byta till naturgas (av vilken 4 tanken Jag tror), även naturgas tank är full. och detta hände två gånger på E4 eller E20 när Jag körde, var bensin ut så bilen stannar helt enkelt på den jävla väg, vilket är mycket farligt att mig och annat, jag egentligen borde stämma VW för detta!

2. ibland någon gång jag luktar lite naturgas även inne i bilen

3. Jag misstänker att det är åtminstone en naturgas tanken inte fungerar, eller läcker,
eftersom när du fyller tankarna, visar det runt 15kg, och mätaren i instrumentpanelen visar hela, men bara efter 1,2 timmar utan att köra, mätaren sjunker till 3/4, och ibland även hört ett ljud av ventil läcker eller något som kommer från under bilen, så antingen tankar eller rör, eller ventiler är felaktiga.

4. ibland det är svår att starta bilen, tyck om det vil starta med CNG, bara efter tre or fyra gånga av fel, då det kan starta med bensin,

5, ibland motorolja försvinner, motorolja indikator på ipanelen är på

6, ibland den indikator av avgassystem är på, konsti



Jag surfar på facebook, vw forum och webb, fann många ägare av denna jävla modala har samma problem som mig, nu vill jag lite fix för detta.
RolfSp
Posts: 2
Joined: 2016-04-12, 23:03

Magnetventilproblem

Post by RolfSp »

Jag har en Passat gas 2009.
1) Efter ca 8000 byttes gasregulatorn.
2) Efter ca 18000 mil 2015-11 byttes gastankarna
3) Ca 3 mån senare kunde jag bara fyll upp gas till 2/3 full tank. Bilen på WV verkstad i Malmö. De säger att fel 3) beror på magnetventilerna som måste bytas till det facila priset av 21000 kr! Påpekade att gastankarna nyss bytts och om det kan ha hänt något då. WV säger nej. Någon som varit med om liknande problem? Hur löstes det? Jag anser att hela konstruktionen av WV gassystem att undermåligt och att WV ska stå för kostnaden för denna reparation. Vad jag också oroar mig för är: Hur länge dröjer det till nästa fel i gassystemet syns?
Dahya
Posts: 1
Joined: 2016-05-23, 00:27

Re: VW med läckande regulator

Post by Dahya »

Är i samma situation nu. En Touran -08 som turligt nog gått mindre än 5 000mil, bytt bakre tanken och nu läcker regulatorn. det kostar mycket att byta hos VW finns nån bra tips ? .
JalaBK
Posts: 1
Joined: 2016-05-24, 22:41

Re: VW med läckande regulator

Post by JalaBK »

Har samma problem med en läckande gasregulator på en Touran -08. Fråga; är det billigare - och möjligt - att konvertera och typa om till bara bensin?
tropfrog
Posts: 1
Joined: 2017-08-23, 09:58

Re: VW med läckande regulator

Post by tropfrog »

Nu ansluter jag mig till denna tråden med mitt första inlägg i forumet. Min Touran som inte rullar så mycket klarade sig i 10 månader, eller ca 800 mil efter gastanksbytet, men uppvisar nu samma symptom som nämnts i denna tråden. Min lokala bilverkstad misstänker regulatorn. Priset skulle idag ligga runt 30papp. Bilen är 10 år och två månader, så maskinskadeförsäkringen gick inte. Men jag uptäckte att Konvegas som nämnts tidigare i denna tråden har utvecklat sin service. De har idag en tredjeparts regulator för 6500 kr inklusive montering och läckage test. Jag har tid om några veckor. Återkommer med info om hur det gick.

MVH
Magnus
helenh
Posts: 2
Joined: 2018-01-29, 10:59

Re: VW med läckande regulator

Post by helenh »

Hej, undrar hur det gick med bytet hos Konvegas?
Har problem med gastrycksregulatorn på min Touran.
Post Reply