MB B170 CNG taskig tomgång

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
esse
Posts: 2
Joined: 2009-07-27, 14:53
Location: Helsingborg

MB B170 CNG taskig tomgång

Post by esse »

Har som sagt en GasMersa som gått 70 000 km. Precis efter garantin gått ut tändes motorlampan och den går skitdåligt på tomgång (typ. misständer, går på tre med CNG), slår man om till benzin, inga problem. Vrålåket var inne på Hedins strax före jul och "datan" flashades om för 1800:-. Sen gick den bra i flera mil (30 stycken) sen var det dax igen. In på verkstan 2011-01-19 och Tyskarna vill att dom skall byta några insprutningsmunstcken (dyra som guld) gratis? Finns det fler som känner igen sig? Hör av er. Känns som det kan bli dyrt att vara miljövänlig. Ska det va på det här viset får nästa bli en diesel.
MB B170 NGT
Bo Karlsson
Posts: 12
Joined: 2011-01-09, 22:10
Location: Uppsala

Re: MB B170 CNG taskig tomgång

Post by Bo Karlsson »

Hej. Min B-klass som är en 09:a har haft ojämn tomgång sedan den var ny.Nu har den gått drygt 9.000 mil. Jag har påtalat problemet men det ligger inom felmarginalen har jag förstått. Tomgången kan beskrivas lite som en äldre förgasarbil. Det fungerar men med lite svajade varvtal alltså. På min bil har det varit problem med gasdriften vid kyla men det är nu äntligen åtgärdat, se under "Mercedesfliken" i detta forum.

Bo Karlsson
Post Reply