Ha! Jag hade rätt!

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Ha! Jag hade rätt!

Post by torkel »

Jag har ringt Fordonsgas ett par gånger för att tankningen alltid stannar på 35,00 kubik för mig. De har hävdat att det är en slump eller att det är min bil det är fel på. Men skam den som ger sig. Nu ringde de och hade upptäckt att de haft en maxgräns i sitt kortsystem på hur mycket man får tanka vid ett tillfälle. Nästa gång kommer jag kunna tanka 46 kubik vid ett och samma tillfälle. 69 mil på en tankning gas! Muahahahahaaaaa!
User avatar
Danni
Posts: 405
Joined: 2009-04-10, 17:41
Location: Göteborg

Re: Ha! Jag hade rätt!

Post by Danni »

Go torkel, go torkel, go torkel! Whooooooo!
Ex-EcoFuelare, via laddhybrid landat som Tesla-förare
User avatar
Humlan
Posts: 143
Joined: 2009-07-02, 10:24
Location: Stockholm

Re: Ha! Jag hade rätt!

Post by Humlan »

torkel wrote:Nästa gång kommer jag kunna tanka 46 kubik vid ett och samma tillfälle. 69 mil på en tankning gas! Muahahahahaaaaa!
Med vilken bil (undrar en stockholmare som bara fick i 13 Nm3 i en nu-lyser-bränslelampan-tom V70)?
/Jonas
V70 Bi-fuel 2006, manuell, Kinetic + teknikpaket
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Re: Ha! Jag hade rätt!

Post by torkel »

Humlan wrote:Med vilken bil (undrar en stockholmare som bara fick i 13 Nm3 i en nu-lyser-bränslelampan-tom V70)?
VW Caddy Maxi
User avatar
Humlan
Posts: 143
Joined: 2009-07-02, 10:24
Location: Stockholm

Re: Ha! Jag hade rätt!

Post by Humlan »

torkel wrote:VW Caddy Maxi
Pratade med en frustrerad taxichaffis som tankade sin Mercedes (den stora sedanmodellen) minst fem gånger om dagen, och numera körde mycket på bensin eftersom han förlorade så mycket pengar på att jaga gas i Stockholm. Och stackarn tankade efter mig (som bara fick i 13 Nm3)...
/Jonas
V70 Bi-fuel 2006, manuell, Kinetic + teknikpaket
Post Reply