Aftonbladet motor

För diskussioner som spänner över flera fält.
Post Reply
User avatar
åsaboe
Posts: 330
Joined: 2005-09-27, 16:25

Aftonbladet motor

Post by åsaboe »

När jag ändå är i skrivartagen tänkte jag skriva till han den där på Aftonbladet som ondgör sig över bensinpriset, men det får vara. För ett par år sedan tittade jag på en chat han hade om etanol, och efter att ha sett de svar han gav på seriösa frågor från etanolvänner har jag inte brytt mig om att läsa värst mycket av hans skriverier. Det var mycket nonchalant besserwisserattidyd, rent oförskämda svar ibland. Det är nog inte lönt att försöka med upplysning där, så jag lägger ned det projektet. Men om någon orkar göra ett försök skadar det ju inte ;-)
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

hehe.. jag fick ett kedjebrev om att jag skulle sluta tanka på vissa tankstationer.. typ preem o statoil och på så vis åstadkomma att dessa mackar blir tvungna att dumpa sina priser och på så vis få fram ett priskrig... Skrev tillbaka och tog reply all (15st personer) o skrev kortfattat såhär: att jag körde på GAS och att jag tyckte de skulle göra det samma och sluta upp med bensin o diesel o satsa på annat... typ sälja din bensinbil o köpa en cykel..

HATAR kedjebrev :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Jag fick också det kedjebrevet som enligt dokumentegenskaperna härstammar från en person på Volvo Cars. Signifikativt? :) Fruktansvärt löjligt dessutom, innehållet menar jag.

Ungefär som idag när jag var på en byggmarknad och en man förklarade för en annan man att den nya Volvo V70 D5 AWD han hade köpt gick så fint och bra på alla sätt men det var ju så fruktansvärt att dom kan med o höja dieselpriset så mycket nu när han köpt miljövänlig bil... Det antyddes någon form av statlig konspiration mot alla svenskar som nu bryr sig om miljön så till den milda grad att man till och med köpt diesel. Synd att jag inte hade tid att stanna och upplysa om biogas.
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Hehe.. Jag kollade aldrig vart mitt mail kom ifrån från början.. Jag sitter ju på Volvocars.. Men det var sannerligen inte jag som skrev det ;)

Ja.. Vår granne har köpt en C30 diesel.. Miljöbil tydligen.. :) Visst .. Den kanske e lite bränslesnål då.. Men skulle inte kalla en sån bil för miljöbil.. Får hoppas de bygger C30 med gas... De hade vart en miljöbil! :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
Jonas
Posts: 551
Joined: 2007-03-10, 19:37

Post by Jonas »

Jo, och XC90 med diesel-femman är väl också miljöbil om man jämför med den bensindrivna Yamahabyggda V8:an men inte tycker jag det är speceillt resuressnålt eller miljövänligt för det... ;)

Funderar på om det funkar att importera en av de schweiziska V70:orna som vi läst om tidigare. Jag avser att köpa en Passat om den lever upp till mina förväntningar men det hade onekligen varit kul att svänga in till gaspumpen med en av senaste generationens V70, en modell som alla vet att den bara finnsmed etanol/diesel/bensin :-) De konverterade V50 och V70 som säljs av Volvo i Schweiz har väl förmodligen tankarna i bagaget dessvärre och jag behöver allt utrymme jag kan få. Dessutom blir det säkert en del krångel och extra avgifter på vägen. För att inte tala om den dag man ska in på service och rullar in V70 Multi Fuel hos Bilia :lol:
VW Golf Variant Bi-Fuel
Volvo S60 Bi-Fuel
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

Post by torkel »

Jonas wrote:Funderar på om det funkar att importera en av de schweiziska V70:orna som vi läst om tidigare.
Problemet är kanske att Schweiz inte är med i EU. Å andra sidan med de nya efterkonverteringsreglerna borde det inte vara några problem. Kanske något för Miljöbilscenter?
Post Reply