Alternativ till Bilia i Stockholm?

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
larkri
Posts: 11
Joined: 2008-05-05, 20:14

Alternativ till Bilia i Stockholm?

Post by larkri »

Hej,

Frågade för ett år sedan om alternativ till Bilia vad gäller V70 Biogas.

Har kollat med Taxi stockholm och de använder Bilia. Mekonomen direkt som i reklamen säger "vi servar alla bilar" hänvisar också till Bilia.

Har fått ett pris på nästan 6000kr för 8000mila servicen - det är dyrt.

Någon som hittat icke märkesbunden verkstad som har utrustning för gas service?

//Lars
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Om du kan tänka dig att åka en bit för att få en riktigt bra, och eventuellt lite billigare service så kan jag tipsa om Rejmes. De är väldigt kunniga gällande Volvo i allmänhet, och Bi-Fuel i synnerhet.

Jag köpte min bil på Rejmes i Linköping och de är otroligt trevliga och kunniga.

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Post by avozetta »

Kolla med Upplands Motor i Akalla. Brukar hålla lite lägre priser än Bilia men framförallt så blir både du och bilen väl omhändertagen. Jag har precis bytt till en V70 Bi-Fuel så jag har inte hunnit kolla runt efter priser ännu.

Hmm ... Borde man inte kunna få en ordinarie V70 service gjord hos t.ex. Mekonomen för att sedan göra gasservicen/kontrollen hos Bilia?
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
Fred
Posts: 1063
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Post by Fred »

Så resonerar jag också, fast jag gör allt annat själv och lämnar in gasgrejerna till antingen Rejmes eller Bilia (beroende på om jag har något ärende till Linköping eller inte när det är dags). Tittar man på serviceprotokollet är 95% av grejerna löjligt enkla att utföra själv eller så är det grejer som bilprovningen kollar varje år! :D

Så om man har en bil där inga garantier finns kvar, chanserna att få "goodwill" har gått ut och verkstadstämplarna inte spelar så stor roll. Då kan man spara väldigt mycket pengar på att utföra jobbet själv!

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Post by AndersH »

Jag fick betala 3372 kr för 8000-milaservicen på min V70N -03 hos Rejmes här i Linköping. Det var dock i november 2007.
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Post by Mange »

Verkar m.a.o. väldigt bra att ha brorsan jobbandes på Volvo :wink:

Väl omhändertagen och till rimlig kostnad...
V70BiFuel2008
larkri
Posts: 11
Joined: 2008-05-05, 20:14

Post by larkri »

Det blev Upplands motor. De var billigare än Bilia och Rejmes (Örebro), ca 4700 fick jag betala.

Den blev dessutom märkbart piggare än den varit tidigare på låga varv - trevligt.

//Lars
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Post by avozetta »

larkri wrote:Det blev Upplands motor. De var billigare än Bilia och Rejmes (Örebro), ca 4700 fick jag betala.

Den blev dessutom märkbart piggare än den varit tidigare på låga varv - trevligt.

//Lars
Trevligt. Det lönar sig alltid att ringa runt och jämföra.

Min kommande 6000-mila service vill Bilia ha över 8000 spänn för. Upplands Motor begär "endast" 5800. Inte direkt 940-priser men det får man väl ta när man nu köpt en betydligt nyare och "renare" bil.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
Post Reply