Jag letar tankmunstycke..

Diskussioner om specifika bilmodeller.
Post Reply
gasglad
Posts: 2
Joined: 2009-06-10, 23:00
Location: gasglad

Jag letar tankmunstycke..

Post by gasglad »

Hej
Jag har naturgas med 200bar. Letar efter tankslang så jag kan använda i bilen. Någon som vet vem man ska ringa? JAg har sett att det är två slangar till munstycket på gasmackarna, någon som vet varför det är två? Gasen ska väl inte tillbaks?
MVH
/Gasglad
letar gasbil, vill ha V70
Mange
Posts: 200
Joined: 2007-10-22, 17:19
Location: Umeå, Gävle och sedermera UB!

Post by Mange »

Ojdå! Det var inte illa...

Kolla på närmaste tankställe vad det står på prylarna, om ingen annan kan säga vart du ska beställa.

Det låter väl inte otroligt att "överskottet" ska återledas, metangasen ska ju definitivt inte ut i atmosfären iaf.

Lycka till! Då kanske vi andra kan fylla på när vi har vägarna förbi :D
V70BiFuel2008
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Den andra slangen är en returslang för att släppa ut trycket i slangen när man lossar den, på vissa mackar leds det tillbaka in i pumphuset på andra pumpar leds det rakt upp i luften precis över pumpen.

lust att berätta lite mer om din tillgång till 200 bar gas? :D det lät intressant ..
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
gasglad
Posts: 2
Joined: 2009-06-10, 23:00
Location: gasglad

Post by gasglad »

Hej Taz
Tack för svar!
Jag grävde lite mer i ämnet i helgen och gissade att det var någon form av avluftningsledning. Så det var bra att jag fick det bekräftat.
Jag återkommer med lite info om naturgasen lite senare. Håller på att slutföra de sista delaljerna.
letar gasbil, vill ha V70
Post Reply