Rekommenderade verkstäder

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
mrtn
Posts: 1
Joined: 2008-03-20, 14:58

Rekommenderade verkstäder

Post by mrtn »

Har någon erfarenhet av Volvoverkstäders kunnande? Jag har lite driftproblem med ryckig gång och funderar på att lämna in bilen men är inte så sugen på att lämna den till någon som testar sig fram. Någon som kan rekommendera en verkstad i Jököpingstrakten?
User avatar
taz
Posts: 706
Joined: 2005-10-24, 15:41
Location: Göteborg

Post by taz »

Jag har bara erfarenhet av Göteborgs trakten. Volvo bil som de heter som har hand om volvos tjänstebilar har speciella tekniker för CNG bilarna och de servar ju en hel del såna. Bilia i Sisjön har också såna tekniker..

Volvo bil kan man lämna in en bil hos även om den inte är en tjänstebil då de även är ute efter vanliga kunder. Kolla priset först innan för att jämföra med Bilia.. :)
Image Passat Variant TSI Ecofuel DSG -10 | Image Volvo S60 Bi-Fuel Aut.-06 (Såld)
User avatar
AndersH
Posts: 609
Joined: 2005-09-23, 17:33
Location: Norrköping

Post by AndersH »

Rejmes i Linköping servar vad jag förstår en hel del Bi-Fuel-bilar (min egen bland annat och en hel del taxibilar skulle jag tro) och jag är nöjd med det sätt som de sköter om min bil. Iofs 13 mil enkel resa från Jönköping men det kanske det kan vara värt om bilen ska få service av kunnigt folk.

Problem med ryckig gång har även diskuterats i denna tråd: http://www.forumgas.se/forum/viewtopic.php?t=344
Post Reply