Hej!
Hade ner kåpan bak idag inför besiktningen. Såg inte roligt ut alls; är det någon på forumet som utifrån bilden kan bedöma hur dåligt detta (jag tanker på att det ärgat) är?
Främre kåporna gick helt enkelt inte att få ner då muttrarna rostat sönder helt. Går inte att skära bort dem med vinkelslip heller då de sitter försänkta... Någon som har något tips kring detta?
Mvh Pontus
V70 -03; er bedöming av tankens skick önskas (bild)
Re: V70 -03; er bedöming av tankens skick önskas (bild)
När jag besiktigade min så gick dom med läcksökare och kollade att allt var tätt, jag uppfattade inte att dom kollade efter ärg. Men det är väl bara att åka in och se vad dom säger
Re: V70 -03; er bedöming av tankens skick önskas (bild)
Jag har samma erfarenhet som "Hobby". Besiktningsteknikerna har väldigt begränsad utbildning på gasfordon vilket märks rätt tydligt när man börjar prata gassystem med dem. Det är mycket "jaha", "jaså" och "är det så?"-reaktioner från dem. Intrycket jag fått är att de är ganska frustrerade över alla nya regler som Transportstyrelsen pumpar ut utan att de är väl grundade.
Re: V70 -03; er bedöming av tankens skick önskas (bild)
Tack för era svar!
Jag är egentligen mest intresserad av hur farlig tanken är; kör jag runt med en handgranat eller bara en gastank?
Jag är egentligen mest intresserad av hur farlig tanken är; kör jag runt med en handgranat eller bara en gastank?
Re: V70 -03; er bedöming av tankens skick önskas (bild)
Det är omöjligt att svara på i ditt enskilda fall, men statistiken säger att det inte är någon fara. Det rullar många Bifuel på våra gator och ingen av dem har exploderat. Ännu...kanske man ska brasklappa med dock...
Re: V70 -03; er bedöming av tankens skick önskas (bild)
Tycker det ser ut som det brukar. Spraya lite läcksökninsspray där så ser du själv om det läcker. Väldigt ovanligt att bakre tankventilen läcker.
De mindre kåporna kan du knacka på en hylsa av mindre storlek på bultarna och på såvis få "grepp" om muttern.
Men lägg först på rikligt med rostlösare (ingen 5-56 utan något som biter hårdare)
De mindre kåporna kan du knacka på en hylsa av mindre storlek på bultarna och på såvis få "grepp" om muttern.
Men lägg först på rikligt med rostlösare (ingen 5-56 utan något som biter hårdare)
Auktoriserad Gasbilsverkstad i Ockelbo www.sustainabil.se
Frågor om Volvo Bi-fuel? Bara att höra av dig!
Provtryckning av äldre ståltankar.
Godkänd enligt TSFS46
Frågor om Volvo Bi-fuel? Bara att höra av dig!
Provtryckning av äldre ståltankar.
Godkänd enligt TSFS46