Hej!
Har de två senaste gångerna jag tankat (inom loppet av 1 vecka) inte fått i mer än 14,8 respektive 12,88 m3.
Första tankningen då var gastanken helt tom, hade slagit om till Bensin. fick då i 14,8.
Andra tankningen (idag) fick jag i 12,88 men då hade nålen precis kommit till rött, dvs. ej tomt.
Har en subjektiv upplevelse att det är dåligt tryck i pumpen (har provat båda sidorna). Var en annan kille som tankade samtidigt idag och han fick i drygt 14 nm3. Han var dock osäker på hur mycket gas han hade i tanken när han började tanka.
De hade i förra veckan service av pumpen, stäng i 2 dagar, det är efter det jag noterat detta.
Någon annan som har erfarenhet av att tanka i Gövíken de senaste veckan?
Man blir ju såklart nojjig att det är ngt galet med bilen....
Finns nu tyvärr ingen annan pump i Östersund att testa och känns lite väl att åka till Sundsvall 20 mil enkel för att kolla där....
Dåligt tryck i Östersundspumpen?
Dåligt tryck i Östersundspumpen?
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
Re: Dåligt tryck i Östersundspumpen?
Är definitivt pumpen som har dålig kapacitet. Har fått i runt 20 vid ett antal tillfällen men idag när jag stod och tankade och det flödade på fint så kom en bil till pump 2 och i samma sekund som han började tanka stannade min pump av och slog strax därefter ifrån med bara 16,8 m3 man får väl börja tanka på udda tider så det är bra tryck
V70 Bi-fuel Kinetic, 2006
JA, det har väl aldrig varit så imponerande där... Sitter i Umeå just nu och siktar på att snedda in i Norge (trots flommvarningar). Planen är att ha full gastank + bensin vid gränsen för att minimera bensinköpen i Norge (runt 17kr/l!) och då är det inte så kul att förlita sig på Östersundspumpen med nuvarande situation i Östersund. Nej då blir det E4an till Sundsvall (bra tryck igår iaf och sen via Funäsdalen in i Kongeriket för att hålla västlig linje förbi det värsta katastrofområdet och via fantastisk fjäll-,fjordmiljö ramla in på Baerums gastapp runt ons/tor...
V70BiFuel2008
Håller med. Riktigt dåligt tryck i pumpen under sista tiden. Fick bara i 16 nm3 vid tomtank igår.
Annat var det i sundsvall för 2 veckor sedan, 24 nm3, och då var tanken inte ens helt tom.....
Annat var det i sundsvall för 2 veckor sedan, 24 nm3, och då var tanken inte ens helt tom.....