Äntligen en ny produktionsanläggning på G i Stockholm

Speciellt för produktion och distribution av fordonsgas. Tankställen kan diskuteras/annonseras här.
Post Reply
User avatar
avozetta
Posts: 497
Joined: 2009-03-22, 20:49
Location: Solna

Äntligen en ny produktionsanläggning på G i Stockholm

Post by avozetta »

Sedan jag blev gasbilist för 2 år sedan har inte en enda ny produktionsanläggning tagits i bruk i Stockholm (som jag känner till) för att producera fordonsgas men nu är det äntligen på G, första spadtaget är taget :D http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ ... arna-23569
Torsdagen den 19 maj var en stor dag, både för SRV återvinning och för Stockholmare i allmänhet. Det första spadtaget på Sofielunds återvinningsanläggning i Huddinge togs inför det som ska bli den första förbehandlingsanläggningen för biogas i Stockholm. Ett spadtag som varit efterlängtat länge.
För att fortsätta i positiv anda så har jag upplevt en markant förbättring när det gäller tillgången på fordonsgas under hela våren, vid mina senaste tankningar har jag inte ens brytt mig om att kolla på gasinfo.se.

Hoppas verkligen att detta blir en tydlig vändpunkt för Stockholm när det gäller tillgång på fordonsgas och inte minst egenproducerad biogas.
/Anders
Volvo V70 Bi-Fuel 07 Automat Momentum Image
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Re: Äntligen en ny produktionsanläggning på G i Stockholm

Post by Fred »

Underbart! Nu väntar vi bara på att de ska få a*slet ur i Älta också! :evil:

När det gäller tillgången så upplever jag precis samma sak. Maud:an O. har fått ta mycket skit i media den senaste tiden men hon ska ha all credit för att hon sparkade lite rumpa i gasfrågan och såg till att aktörerna gjorde det jag alltid propagerat för: fylla ut med naturgas tills biogasproduktionen kommit ikapp! :mrgreen:

Det märks rejält på räckvidden att det är mycket naturgas nu vilket ju är väldigt bekvämt, men känns inte lika bra i miljösamvetet... :roll: Dock känns det 100 ggr bättre än att köra omkring på bensin med tom gastank!
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Post Reply