Hittade ingen tråd om det så jag tänkte att jag skapar en ny.. Det är säkert fler som kommer stöta på samma problem som mig.
För några veckorsedan efter jag tankat gas och kört iväg så gick bilen som vanligt över på gas efter en liten stund. Bara det att denna gången sjönk gasmätaren från full ner till noll på kanske 10-15 sekunder. Efter den var nere på noll gick bilen över till bensindrift.. Jag stannade bilen en stund senare och "startade om den"

Jag lämnade in bilen på VW, de hade tydligen haft en till VW Passat ägare med samma problem så de visste vad de gällde. Det är tydligen något tillverkningsfel på gasventilerna som sitter vid tankarna som skall öppna när man har startat bilen. De gör att en säkring kan gå, vilket hade hänt i mitt fall och då öppnar dem inte längre... De bytte säkringen som en temporärlösning medans de beställde nya gasventiler från tyskland. Fick en tid för byte av dessa (självklart på garanti) kanske 4 veckor fram i tiden.
Bilen fungerade bra efter de bytte säkringen, jag tog mig från Göteborg till Malmö och stannade där en vecka och sen åkte tillbaka igen.. Men nu för 2 dagar sedan (säkringen höll i ca 2 veckor) gick säkringen igen och jag kan nu bara köra på bensin

Är det nån mer än mig som haft detta problemet?