torkel presenterar sig äntligen

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
torkel
Posts: 494
Joined: 2006-11-13, 06:59
Location: Västkusten

torkel presenterar sig äntligen

Post by torkel »

Insåg att jag inte har någon presentation. Pinigt.

Nåväl. Nu har jag kört gasbil i tre år och har just bytt ut min Zafira mot en VW Caddy Maxi. Familjen växte liksom ur den förra bilen när vi skulle tränga in en fjärde liten och en barnvagn därutöver. Det är sådana oväntade vändningar livet kan ta ibland...

Är pappaledig just nu, men jobbar annars som datakonsult. Som västkustbo har det blivit en och annan timme på Volvo (båda två) där jag jobbat med eftermarknadssystem. Fritiden ägnar jag åt att skjutsa barn och fixa med huset. Mycket fix blir det när man flyttar in ett hus med eftersatt underhåll. Tur att man inte visste det när man flyttade in.

Anledningen till att jag skaffade gasbil från början var rabatten på förmånsvärdet. Men bilen har påverkat hela familjens miljötänkande och vi har både börjat sopsortera och spara energi och försöker tänka miljövänligt i borde stort och smått numera. Förstår inte längre hur jag kunde med att köra miljövidrig bil innan.
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Re: torkel presenterar sig äntligen

Post by Johan »

Jag brukar ju välkomna alla nya medlemmar, men vad säger man till en av forumets större profiler? Kul att ha dig här :-)
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
Post Reply