larfor -Opel Astra

Ny på forumet? Skriv gärna en liten presentation av dig själv här.
Post Reply
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

larfor -Opel Astra

Post by larfor »

Hej
Kör en efterkonverterad Opel Astra Automat sedan juni -05. Bor i Stockholm och kör ofta norrut till Östersund på sommar- och vintersemestrar. Då är det bra att Opeln har en normalstor bensintank. Glädjande nog så finns det planer för biogas även i Östarsund.
Gastanken är på 80 liter. Får då oftast i ca 15 m3. Rekordet är drygt 17. (Katrineholm)
User avatar
Johan
Posts: 880
Joined: 2005-09-22, 16:09
Location: Göteborg

Post by Johan »

Välkommen.
Jag har kikat på Astran rätt mycket själv. Var sitter gastanken monterad på en efterkonverterad astra?
?- Did the Labion Terror Beast ever solve the Rubic puzzle
Opel Zafira 04
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Post by larfor »

Tanken sitter i bagageutrymmet, bakom baksätet. Det är en kombi. Jag tippar på att den tar ungefär en tredjedel av bagageutrymmet.
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Haha! Då har du en likadan bil som jag! det är inte ofta jag får säga det....

Vad är det för årsmodell på din?

Känns nämligen som att tanken faktiskt tar upp något mer än en tredjedel, men kanske inte riktigt hälften heller, tar ju dessutom mest utrymme nere vid "golvnivå" om man säger så...
Image
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Post by larfor »

Plonte wrote:Haha! Då har du en likadan bil som jag! det är inte ofta jag får säga det....

Vad är det för årsmodell på din?

Känns nämligen som att tanken faktiskt tar upp något mer än en tredjedel, men kanske inte riktigt hälften heller, tar ju dessutom mest utrymme nere vid "golvnivå" om man säger så...
Ja, det var kul, för här verkar mest finnas Volvobilar.

Bilen är registrerad i slutet av -99 och konverterad i början av 2000. Det är möjligt att den tar upp något mer än en tredjdel, lite svårt att uppskatta, men volymen ska visst vara 80 liter i alla fall.

Tyvärr har jag haft en del problem med att det ibland kommer in gaslukt i bilen. Detta verkar dock bara inträffa när jag tankat vid Hammarby Sjöstad (Stockholm). Se vidare mitt ämne gaslukt i kupén.

Har du upplevt något sådant i din?
User avatar
Plonte
Posts: 172
Joined: 2005-11-13, 21:49
Location: Linköping

Post by Plonte »

Nej, det är ett okänt problem för mig. Nu är ju min iochförsig 2 år yngre(2001:a som är konverterad 2002).

Har bara tankat på macken i hammarbysjöstad en enda gång och då var där mycket dåligt tryck, fick bara i ca 7 m3....
Image
larfor
Posts: 184
Joined: 2006-06-01, 21:58
Location: Östersund

Flyttat

Post by larfor »

Har inte varit inne här på ett tag nu. Upptäckte att jag hade glömt att uppdatera min profil, så det stod fortfarande Nacka på mig, men sedan September bor jag ju i Östersund. Gaspumpen var ur funktion här en dag för någon vecka sedan, vilket man tror berodde på kylan (-28 grader) Men annars så har allt funkat bra med gasen här. En service man kan få här är att få ett mail eller sms om pumpen inte fungerar, respektive när den fungerar igen.
Post Reply