Hej alla,
Jag bor i Rumänien och kör endast Volvo sedan 1991. Numera kör jag dagligen en 850 med "lilla" 2 liters motorn (126 hk), bensin och gas (LPG). Bilen köptes från Nederland förra året, vid ca 34.000 mil. Nu har den 1000 mil till på nacken, alla problemfria. Dessutom äger jag också en äldre 340, med B14 motor, från 1990. Den köptes med ca 15.000 mil och har nu lite över 22.000 mil. Alla utan bekymmer. Lilla Volvon går dock endast på bensin.
Jag är 43 år gammal, bor i en stad som heter Tg. Mures, i Transylvanien (norra delen av landet), och jobbar som frilansar journalist. Är gift och måste säga att hustrun älskar också svenska bilar. Kanske, i framtiden, vi ska sälja lilla Volvon och köpa en Saab 9000 istället. Men det beror på ekonomi också, för att krisen drabbade också stackars länderna från Östen.
Mina intresse är - förutom svenska bilar - språk, fotboll, husvagncamping, hundar och katter, spela blåsinstrument och lagga mat. Jag registrerade mig på den här forumet på grund av i mitt land svenska bilar är ganska rara, gasdrivenbilar inte är för många osv. Dessutom, här kan jag också förbättra lite mine svenska språkkunskaper och kanske jag ska få veta lite mer om gasanläggningen som finns monterad på min 850. Det handlar om en VIALLE E467R93013. Men VIALLE är nästan okänt hos oss. Det mesta bilar som kör på gas här brukar Marini, Tomasetti, Landi Renzo och andra italienare anläggningar (instalationer).
Jag tror att det räcker med presentationen, jag redan skrev ju för mycket.