Hej!
Jag har snubblat lite på det här med gasbil. Jag har kört USA bil i 15 år. Detta är mitt enda stora intresse och jag kan inte föreställa mig ett liv utan mina bilar. Jag har lite samvetskval för att min bil inte är den direkt miljövänligaste bilen nu när jorden håller på att gå under o allt!
Till vardags kör jag en Chevrolet Caprice kombi. En bil som väger 2.2 ton med en 5.7 liters V8. Den drar (min körning) runt 1.25. Jag har en kompis i Holland som nyligen var här med sin lpg drivna Chevrolet Van. Idén föddes då att importera en lpg driven Cheva från Holland.
Jag har läst att det ska gå att importera de "vanliga" bilarna men tror ni det är möjligt med en efterkonverterad?
Dessa är ju självklart godkända och besiktigade i Holland där gasbilar är jättevanligt. Däremot så straffskattar den holländska staten dem med horribla summor som är svåra att tro på. Tex en Chevrolet Caprice kostar 1550SEK i månaden!!
En annan tanke är att låta en firma efterkonvertera min bil. Det kostar ju en slant men då tänker jag behålla bilen och med "rent" samvete dessutom. Några idéer?