Gasspridare (billigt)

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
OskarBr
Posts: 3
Joined: 2013-05-15, 23:14

Gasspridare (billigt)

Post by OskarBr »

Köpte en Opel Combo 06:a för två dagar sedan med dåliga gasspridare. Mitt tips är att inte handla bildelar överhuvudtaget i Sverige. Handlat en del bildelar från olika företag inom EU via ebay och priserna för delarna är mycket lägre inklusive frakt en vad det kostar här hemma. Köpte för två veckor sedan delar till min Skoda Octavia diesel 4x4 00:a: fyra fjädrar, stötdämpare, damasker, bussningar samt fjäderlagringar fram. Mekonomen ville ha 9552 kr. Köpte direkt från Tyskland och alla kostnader inklusive frakt hamnade på 3100 kr...
Min Combo har en dålig gasspridare och man rekommenderade att byta samtliga fyra, kostnaden för spridarna är 9600 kr. Hittat Bosch spridare i Polen men måste kolla att numren stämmer överens med de som sitter på min bil. Priset inklusive frakt o allt för fyra stycken är 2500 kr.

Så ett gott råd är att handla bildelar utanför Sverige men inom EU. Utanför EU blir det tullavgift. Om varan är fel är det bara att returnera men då får man stå för fraktkostnaden själv.

Handlar på ebay och det är inga konstigheter. Kolla bara omdömen som lämnats av tidigare kunder :mrgreen: .
Post Reply