Tysk firma renoverar läckande regulatorer! (Volvo)

För detaljerade tekniska utredningar och driftproblem.
Post Reply
User avatar
Fred
Posts: 1062
Joined: 2008-01-21, 12:23
Location: Stockholm

Tysk firma renoverar läckande regulatorer! (Volvo)

Post by Fred »

Efter att ha varit i kontakt med firman "Drive And Save" i Tyskland angående problemet med läckande regulatorer i Volvo P2 BiFuel så har jag nu fått besked om att de startat tjänsten att renovera dessa regulatorer!

Följande är vad jag fick på mail ikväll:
we decided to repair broken reducers of this type and will charge for this service 275 € incl. all parts excl. VAT excl. shipping. So if You and other interested party like to You can send Your reducers to us and we will send them back repaired. This might take 3-5 weeks.
Gissningsvis hamnar detta på runt 4000 SEK totalt. Huruvida den renoverade regulatorns funktion garanteras eller om de lämnar någon övrig garanti framgår inte så det bör man kolla innan man skickar iväg något till dem.

Min regulator fungerar felfritt då den byttes för runt 3000 mil sedan så jag kommer personligen inte skicka något till dem, åtminstone inte på ett bra tag hoppas jag, men kanske någon annan vill slippa göda Volvo med tio, tolv tusen! :D

Jag har fått lov att lägga upp mailadressen till den jag varit i kontakt med: kurt.schneider@drive-and-save.com

Mvh
/Fred
Image
Volvo V70 Bi-Fuel Manuell -02
Iroc
Posts: 111
Joined: 2010-12-13, 20:15
Location: Lidköping

Re: Tysk firma renoverar läckande regulatorer! (Volvo)

Post by Iroc »

Hej..
Har fått mail såg jag av Kurt igen där det står:
allo,
seit neuestem reparieren wir auch Verdampfer und Druckregler von Necam / Koltek / Teleflex GFI , die in den CNG MEGA - Systemen Verwendung finden. Diese Systeme finden sich häufig in erdgasgetriebenen Fahrzeugen von Volvo, VW, Mercedes und Ford. Bislang war eine Revision nicht oder nur schwer möglich, da der Hersteller keinen entsprechenden Reparatursatz herstellte.

Wir bieten Ihnen eine vollständige Revision / Generalüberholung mit Originalteilen und 1 Jahr Gewährleistung für 250 € netto + Versand + 19% USt. an. Reparaturdauer 1 - 2 Wochen. Das ganze muss erstmal anlaufen.

Haben Sie Interesse?
Vilket verkar bli nånting sånt här med google translate:
allo,
nyligen, reparerar vi också och förångare tryckregulator av Necam / Koltek / Teleflex GFI, CNG i MEGA - hitta system använder. Dessa system finns ofta i naturgasdrivna fordon från Volvo, VW, Mercedes och Ford Fram till nu är en revidering inte är möjligt eller mycket svårt, eftersom tillverkaren gav inte några motsvarande reparationssats.

Vi erbjuder en komplett översyn / genomgång med original delar och 1 års garanti för 250 € netto + moms på 19% + frakt. Handläggningstid 1-2 veckor. Hela måste först börja.
Är du intresserad?
Eurokursen är på ca 9,25 kr vilket ger ett svenskt pris på 2752:- inkl 19% moms... PLUS frakten ner till Tyskland som borde bli ca 3-400:- max, sen vet jag inte vad dom har för priser där nere för returfrakten, men jag kan gissa på ca 800:- tur och retur....
Totalsumma ungefär 3500:- med 1 års garanti och genomgång med originaldelar...

Nu vet jag inte vad som hänt på regulatorfronten här i Sverige, så om nån vet eller hört nåt nytt om priser tas det tacksamt emot...
Min hemmarenoverade regulator funkar fint fortfarande så länge det är över 10 grader ute... Blir det kallare verkar det uppstå lite läckage igen så den blir lite svårstartad så jag lämnar nog in eller försöker få tag i en ny för att slippa startsvårigheter i vinter..
Miljöbilsservice Lavad, verkstad främst för miljöbilar.
0704-811145
Folke N
Posts: 27
Joined: 2008-03-26, 11:18
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Tysk firma renoverar läckande regulatorer! (Volvo)

Post by Folke N »

Hur har det gått med renovering av regulatorer i Tyskland? Jag ser ut att ha problem med min regulator så jag vill gärna veta var som finns i form av renoverimngar!
Folke N
Post Reply