Än har det inte lyckats..
Min regulator droppade ju lite vatten när jag provmonterade den, så då rev jag isär den igen och köpte nya O-ringar där jag inte bytte innan...
O-ringarna kom idag och ska provas imorgon..
Tog även lite andra mått till alla andra så nu känns det mycket bättre..
Dom mått som Papu skrev i en annan tråd är nästan samma som jag har beställt.
Skriver till alla mått sen när jag vet om detta funkar.
Materialet på O-ringarna jag skaffat är Nitril, temperaturgränsen går vid 70 grader för att det ska hålla länge sa dom när jag beställde, men detta håller nog några år i alla fall.
Det fanns Viton material som tålde mer men en O-ring kostade då ca 90:-
Här är den vattenmantlade högtrycksdelen... Dom två O ringarna här orkade jag inte byta och då så läckte dom självklart när jag monterat ihop den igen.
Men nu är dom utbytta mot nya.
Där det gröna klistermärket sitter finns fyra ventilationshål eller nåt ifall högtrycksdelen skulle läcka. Vatten/glykol finns alltså bara i den "nedre" delen av locket.
Och här har vi gasfiltret med dräneringsplugg i botten som Hewey beskrivit i en tråd högre upp... Bara göra systemet trycklöst och sen skruva loss med en 1/4 " insex. Jag hade ett litet spärrskaft med bitshållare och det gick lätt att lossa pluggen då. Finns en O-ring som man kan byta, men jag har 5 mil till närmsta O rings affär så jag chansar att den fortfarande håller tätt.
Ännu en bild... Detta föreställer den enorm svinigt dyra gastanksventilen....
En 12v solenoid som öppnar och släpper igenom gasen.. Aluminiumet har ju oxiderat massvis, som syns på bild, så det blivit vitt pulver som man kanske kan sälja till nån pundare nånstans.
Det satt nån tejp över aluminiumet som bara håller inne fukten så det ärgar/oxiderar, men den tog jag bort och oljade in det med lite olja för att skydda det.
Jag provade min genom att blåsa med tryckluft i ett hål och sen aktivera solenoiden och den stängde för detta "låga" tryck.
Vet inte hur bra det är att blåsa med massa luft ifall det kommer in kondens och sånt i tankar eller ventiler, men det gör det säkert ända från gaspumpen..
Imorgon ska jag fylla tanken med nån kubikmeter gas och se om den håller gasen inne och sen blir det provkörning på gasdrift igen efter att ha kört över 100 mil som bensinbil..
Ca 1 liter/mil drar den landsväg i ca 110km/h med nån omkörning då och då...
Vanlig läckagespray från husvagnsfirmor till gasol går alldeles utmärkt att använda och spraya på alla anslutningar och skarvar över hela gassystemet för att se om det håller tätt.
Stora gastanken.
Dom andra två gastankarna det pratas om har jag inte hittat än.
Ligger ute i snön och skruvar med detta så det är inte så jättekul för tillfället...
Men nu är det läggdags..
Imorrn blir det provkörning